Her ne kadar ülkemizde cabrio kültürü fazla gelişmiş olmasa ve cabrio otomobil satışları çok düşük seviyelerde kalsa da Renault Mais, bir önceki nesilde olduğu gibi yeni Megane’da da cabrio seçeneğini biraz gecikmeli de olsa Türkiye yollarına çıkardı. Mart 2010’da Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan otomobil, Avrupa’daki motor ve şanzıman seçeneği bolluğunun aksine ülkemizde sadece 1.5 dCi motor ve 6 kademeli çift kavramalı EDC şanzımanla satılıyor. Ama bu da cabrio otomobillerin az satıldığı bir pazar için gayet normal.
Üstü kapalıyken bile ferah
Renault mühendisleri, Megane CC’nin üstü kapalıyken bile ferah ve aydınlık bir otomobil olmasını amaçlamışlar ki, elektrikli olan açılıp kapatılabilen tavanı camdan imal etmişler. Böylece üstü açıkken güneşin ya da yıldızların altında seyahat ettiğiniz otomobil, üstü kapalıyken de bu özelliği korumuş. Ancak bu noktada bir eleştirimiz var: Cam tavanın alt kısmındaki perde petekli bir dokuya sahip ve adeta örgüsü sık bir file gibi. Bu nedenle iç mekân, her ne kadar cam tavan atermik olsa da, güneş ışınlarının çok sert ve yakıcı geldiği yaz aylarında sıcaktan pek de korunamayacaktır. Keşke birçok açılır tavanın perdesi gibi daha sert ve deliksiz bir perde olsaydı.
25 saniyede üstsüz kalıyor
Coupe cabrio otomobillerin en sevilen özelliği aracı iki farklı şekilde kullanabilmektir. Onu ister bir coupe, ister bir cabrio gibi kullanır, arkadaşlarınıza “bir otomobil fiyatına iki otomobil satın aldım” şakasını yapabilirsiniz. Megane CC’nin üstünü açmak ya da kapamak için vites kolu bölgesindeki buton ileri itiliyor ya da geri çekiliyor. Böylece tüm işlem elektronik olarak gerçekleşiyor. Otomobilin kataloğunda 21 saniye olarak belirtilen üst açma işini bizim kronometremiz 25 saniye olarak ölçtü. Aynı süre otomobilin üstünü kapatırken de geçerli. Ancak bu sürelere üst açarken camları açmak ve üst kapadıktan sonra camları kapamak dâhil değil. Bu işlem için (tüm camları birden açmak ya da kapamak) sürücü kapı içinde pratik bir buton var. Coupe cabrio’larda diğer önemli konu ise bagaj hacmidir. Megane CC’de bu hacim otomobilin üstü açıkken 210 litre, üstü kapalıyken ise 415 litre. Megane CC sahiplerine uyarıda bulunmam gereken önemli bir nokta var: Tavan açılırken, bir ara mekanizma otomobilin arka tarafına doğru taşıyor. Bu da eğer arkanızda bir engel varsa karoserin buna çarpacağı anlamına geliyor. Aman dikkat!
Tek motor, tek şanzıman
Yukarıda da bahsettiğim gibi Megane CC ülkemizin yollarına tek seçenekle çıktı: 1.5 dCi EDC. Renault’nun DSG’si olarak da tanımlayabileceğimiz çift kavramalı 6 ileri otomatik şanzıman EDC, Fransız üreticinin başarısını kanıtlamış 1.5 dCi motoruyla kombine edilmiş. Daha önce Fluence modelinde test ettiğimiz bu kombinasyonu, hem sağladığı konfor hem yeterli performansı sunması hem de düşük yakıt tüketmesi bakımından çok başarılı bulmuştuk. Bu başarı Megane CC’de de aynen korunmuş. 1535 kg ağırlığındaki otomobili 190 km/s maksimum hıza zorlanmadan çıkaran motor, 13.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerine sahip. Bu iki veriden de anlaşılacağı üzere Megane CC, yukarıda belirttiğimiz gibi “yeterli” bir performans sunuyor, asla “yüksek” performans beklememek gerek. Motor-şanzımanın hüneri ise asıl yakıt tüketiminde ortaya çıkıyor. Otomobilin ortalama yakıt tüketimi 5.0 lt/100 km. Bu da onu cep ve çevre dostu yapıyor.
Süspansiyon sert
Coupe cabrio olmasına karşın yüksek performanstan ziyade düşük yakıt tüketimiyle öne çıkan Megane CC, sakin ve telaşsız sürüşleri seviyor. Gerçi süspansiyon sistemi Megane HB’ye göre oldukça sert ve tümsek geçişlerini ve bozuk yolları iç mekâna fazlaca yansıtıyor. Birçok oynar parçaya sahip olmasının bir dezavantajı olarak da kokpitte bazı tıkırtılar duymak mümkün. Sert süspansiyonun yol tutuşa olumlu etki var diyeceğim ama motor-şanzıman kombinasyonu zaten yüksek performanslı sürüşleri desteklemiyor. Bu nedenle daha yumuşak bir süspansiyon tercih edilebilirmiş.
Fiyatı 74.600 TL
Megane CC satın almaya karar verirseniz, “hangisini seçeyim?” diye bir derdiniz yok. Tek motor, şanzıman ve donanıma sahip olan otomobilin fiyatı 74.600 TL. Bu fiyatın karşılığında modern tasarımlı, düşük yakıt tüketimli, yeterli performansı sunan, otomatik vites konforu yaşatan ve ister coupe ister cabrio olarak kullanabileceğiniz bir otomobile sahip olabilirsiniz.
Renault Megane CC 1.5 dCi EDC
Fabrika verileri
Motor: 1461 cc, 4 silindirli, 8V, turbodizel
Şanzıman: 6 kademeli otomatik
Maksimum güç: 110 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 240 Nm @ 2000 d/d
Maksimum hız: 190 km/s
0-100 km/s: 13.2 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4485 / 1810 / 1425 mm
Bagaj hacmi: 210-415 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 6.1 / 4.4 / 5.0 lt /100 km
Fiyat: 74.600 TL
+ Düşük tüketim, çift kavramalı otomatik şanzıman
– Tek motor-şanzıman var, süspansiyon sert
CO2: 130 g/km C
Fotoğraflar: Gürkan Çağlar
Ben bu 1.5 dizel otomatiği fluence’de denedim çok başarılı buldum.