Tofaş 7’nci Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı. Sürdürülebilirlik kelimesi, henüz TDK sözlüğüne girmemiş olsa da (sürdürebilmek kelimesi mevcut), çağımızın olmazsa olmaz kavramlarından bir tanesi. Bu kavram içinde çevrecilik, sosyal gelişim ve ekonomik gelişim gibi 3 ana öğeyi barındırıyor. Şirketler için de sürdürülebilirlik bu 3 ana öğenin detaylandırılmasıyla planlanıyor. Sürecin inovasyon, çalışma oramı üretim, müşteri mutluluğu ve değer zinciri gibi geniş kapsamlı ele alınması şirketler için başarıya giden yollardan bir tanesi.
Konuyla ilgili olarak 7’nci Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınlayan 264 bin adetlik üretim ve 194 bin adetlik ihracat ile ülkemizin önde gelen sanayi kuruluşlarından Tofaş da, bu konuda önemli çalışmalar yapıyor. Tofaş 2006’da başlayan temel olarak iş güvenliği, kalite, maliyet ve çevre konularına odaklanılan Dünya Klasında Üretim (WCM) programında 2013’te Fiat Chrysler fabrikaları arasında “Altın Seviye”deki ilk üç arasına girmişti. 2019’da gerçekleşen denetim sonucunda ise puanını 81’e yükselterek en yüksek puana sahip otomobil fabrikası oldu. Tofaş, aynı dönemde uzun yıllardır devam etmekte olan çevre yönetimi kapsamındaki çalışmalarını arttırarak, enerji, su ve karbondioksit azaltımı sağlamaya devam etti. Üretim süreçlerinde oluşan atığın tamamının uygun yöntemlerle geri kazanımını sağladı.
Rapor hakkında açıklama yapan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Yarım asırlık deneyim ve birikimimizin gücü ile 2019’da küresel ve ülke düzeyinde yaşanan zorlayıcı ekonomik gelişmelere rağmen, paydaşlarımız için değer yaratmaya devam ettik. Bir yandan 2,3 milyar dolar ihracat geliri ve 919 milyon dolar dış ticaret fazlası yaratırken iç pazara yönelik faaliyetlerimizde performansımızı artırdık. Tofaş olarak yatırımlarımızı ve iş planlarımızı uzun vadeli bakış açısıyla yapıyoruz. Bizi önemli değişimlerin beklediği bu dönemde dirençli olabilmek ve esneklik gösterebilmek sürdürülebilir başarı ve katma değerin anahtarları olacak. Hedefimiz, şirketimizin sürdürülebilir başarısını, müşterileri için değer yaratan, çalışanlarının ve iş ortaklarının parçası olmaktan gurur duydukları küresel bir şirket olarak devam ettirmek. Bu doğrultuda, sürdürülebilirlik kapsamındaki çalışmalarımızı hızlandıracağız” dedi.
Tofaş Sürdürülebilirlik Raporu resmi internet sayfasına ulaşmak için BURAYA, bir önceki Tofaş haberini okumak için BURAYA tıklayın.