Çarşamba, Kasım 20, 2024
Ana SayfaTestlerToyota CH-R Hybrid 2020 test sürüşü

Toyota CH-R Hybrid 2020 test sürüşü

Toyota CH-R Hybrid 2020 test sürüşü. Toyota’nın kompakt crossover’ı CH-R, makjayla birlikte yeni nesil sürüş destek sistemlerine ve daha gelişmiş bir multimedya sistemine kavuştu.

İsim açılımı Coupe High Rider olan C-HR, 2016’da tanıtıldığında çoğu zaman otomobil medyası tarafından sıkıcı görünen araçlar ürettiği için eleştirilen Toyota’nın bu eleştirilere verdiği güzel bir yanıt olmuştu. Türk otomotiv sektörü için güzel olan noktalardan bir tanesiyse bu modern teknoloji otomobilin ülkemizde üretiliyor olmasıydı. Keskin hatları olan otomobil, ne taraftan bakarsanız bakın, sert kıvrımları, arkaya doğru alçalan tavan çizgisi ve coupe hissini pekiştirmek için gizlenmiş arka kapı kollarıyla büyük ilgi uyandırdı. CH-R, üretimine başlandığı yıldan itibaren yaklaşık 500 bin adetlik üretimin ardından (13.647 tanesi Türkiye’de satıldı) 2019 yılının Kasım ayında makyajlandı. Makyajlı C-HR 1.8 Hybrid; 2020 Mayıs ayı itibarı ile ülkemizde Flame (224.850 TL), Passion (267.200 TL), Passion X-Pack (286.900 TL) olmak üzere 3 donanım seviyesine sahip. Bizim test aracımızsa C-HR 1.8 Hybrid Passion X-Pack donanım seviyesindeydi.

CH-R’de makyajla beraber neler değişti?

Makyajla beraber ön tampon yenilenmiş, daha önceden tamponun alt kısmında olan sis farları tamponun üst köşelerine çekilmiş. Bununla beraber gündüz farlarının tasarımı elden geçirilmiş. Arkadaysa stop lambalarının artık LED olduğu görülüyor. Bu lambaların dış çerçevelerindeki lake kaplamalar, bagaj kapağı üzerindeki ikinci bir spoyler formu oluşturan lake kaplamalarla görsel bir bütünlük sağlıyor.

İç mekânda da bir takım yenilikler var. İlk başta iç mekânın daha aydınlık gözüktüğünü söyleyeyim. Bunun nedeni önceden siyah olan tavan kaplamasının, artık gri olması. Ancak iç mekân yeniliklerinden en fazla öne çıkanı akıllı telefon bağlantılarına olanak sağlayan yeni 8 inçlik multimedya ekranı. Bu ekran eskisinden farklı olarak fiziksel kısayol tuşlarına sahip ve bu daha rahat bir kullanım sağlıyor.  Ayrıca gösterge tablosunun içindeki TFT bilgi ekranının da grafikleri yenilenmiş.

Toyota C-HR 1.8 hibrit – motor ve sürüş özellikleri

Makyajlı C-HR Hybrid’de yer alan hibrit sistem genel olarak makyajsız versiyonla aynı. Ancak sistemdeki lityum iyon batarya (önceden nikel-metal hidrit batarya vardı) grubunun eskisinden daha hafif (kaç kg daha hafif olduğu açıklanmıyor) ve daha verimli olduğu açıklanıyor.  Otmobildeki 1.8 litrelik Atkinson çevrimli benzinli motor 98 HP güç, 142 Nm tork üretiyor. Elektrik motoruysa 53 kW güç, 163 Nm tork üretiyor ve hibrit sistemin toplam gücü önceden olduğu gibi 122 HP. Bu güç e-CVT şanzıman üzerinden ön tekerleklere aktarılıyor. Otomobili çalıştırdığınızda, hiç bir ses duyulmuyor. Çünkü ilk etapta sadece elektrik motoru devreye giriyor. Eğer gaz pedalına yumuşak basarsanız akü şarj seviyesi çeyreğe inene kadar 55-60 km/s hıza ulaşıncaya dek, elektrikle yol alabilmek mümkün. Ayrıca vites konsolunun gerisindeki EV butonuna basmak suretiyle aracı, benzinli motoru devreye almadan sadece elektrikle yürütmek de mümkün. Bu arada aracın vites yolunda D’nin altında, B harfi yer alıyor. B harfi “brake-fren” anlamına geliyor ve bu seçenekle yol alırken ayak gazdan çekildiğinde araç kendisini daha fazla frenliyor ve batarya daha hızlı şarj oluyor. Bu fonksiyonu özellikle dik yokuşlardan aşağı inerken kullanmak hızın sabit kalmasına da yardımcı oluyor. 

Toyota CH-R Hybrid 2020 test sürüşü sonunda ortalama yakıt tüketimi 4.5 lt/100 km oldu.

Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda bulabileceğiniz otomobil özellikle şehir içinde kolaylıkla 4.0 lt/100 km seviyesinin altına inebiliyor. 120 km/s sabit hızla yapılan otoyol sürüşlerinde 5.5-6.0 lt/100 km civarında yakıt tüketimi elde eden C-HR 1.8 Hybrid’in, benim 500 km’yi aşan kullanımın sonunda ortaya çıkan tüketim değeri 4.5 lt/100 km oldu. Otomobilin yol tutuşu önceden olduğu gibi güvenli.

Sonuç

Toyota C-HR 1.8 Hybrid e-CVT, alışılageldik olumlu özelliklerini daha albenili bir görünümle devam ettiriyor. Sunduğu yüksek teknolojiye göre fiyatı makul sayılmalı.

TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID 4×2 PASSION X-PACK E-CVT fabrika verileri – teknik özellikler

Benzinli motor:            1798 cc, 4 silindirli, 16V, 98 HP@5200 d/d

Elektrikli motor:           Manyetik tip, 53 kW, 163 Nm

Şanzıman:        e-CVT

Maksimum sistem gücü:          122 HP @ 5200 d/d

Maksimum sistem torku:        –

Maksimum hız:             170 km/h

0-100 km/h:      11.0 sn

Bagaj hacmi:   297-377 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4390 x 1795 x 1555 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):    3.2 / 4.2 / 3.8 lt/100 km

Fiyat:   224.850 TL (Flame) / 286.900 TL (Passion X-Pack)

+ Tüketim, tasarım, teknoloji

–  Küçük bagaj, eşya gözleri

CO2 emisyonu: 86 g/km

Toyota Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA, otomobil.com.tr sitesindeki diğer Toyota yazıları için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler