Japon üretici Toyota’nın FT 86 adlı konsept otomobili nihayet seri üretim versiyonuna kavuşuyor. Yollara çıkacak son hali ve seri üretimde kullanılacak olan adı Toyota GT 86 olarak Tokyo Motor Show’da tanıtılacak olan otomobil; çarpıcı tasarımı, sportif kıvrımları, sürücü odaklı kokpiti, dört kişilik iç mekâna sahip olması ve zevkli bir sürüş vaat eden önde motor-arkadan itiş kombinasyonuyla dikkat çekiyor. Avrupa pazarında konseptinin adındaki FT yerine GT kullanılacak olan otomobil Haziran 2012’de yollara çıkacak.
Bir Toyota-Subaru ortak yapımı olan (kuzeni Subaru BRZ) Toyota GT 86’da 2.0 litrelik benzinli motor bulunuyor. 4 silindirli boxer motor, 7000 d/d’de 197 HP güç ve 6600 d/d’de 205 Nm tork üretiyor. Motorun en önemli özelliği ise, dünyada ilk kez boxer motorda D-4S enjeksiyon sistemine yer verilmesi. Toyota GT 86’nın, isteğe bağlı olarak 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanla satın alınabileceğini de belirtelim.
Toyota GT 86 4240 mm uzunluğa, 1775 mm genişliğe ve 1285 mm yüksekliğe sahip. Otomobilin dingil mesafesi ise 2570 mm. 17 inç’lik jantlara sahip otomobilin iç mekanı 2+2 kişilik tasarlanmış. Toyota GT 86’nın 460 mm olarak açıklanan ultra alçak ağırlık merkezi, sportif sürüşü ve yol tutuşu destekleyecek olması bakımından çok önemli. Buna bağlı olarak, sürücü koltuğunun da alçak konumlandırıldığı belirtiliyor.
Toyota GT 86’nın Türkiye’de satışa sunulup sunulmayacağı ve eğer Türkiye yollarına çıkacaksa fiyatı henüz açıklanmadı.