Toyota Türkiye 2015 değerlendirmesi, markanın Türkiye Genel Müdürü Ali Haydar Bozkurt’un ev sahipliğinde düzenlenen bir toplantıda basınla paylaşıldı. Tüm dünyada 10 milyon 151.000’lik bir satışa ulaşan Toyota, 2015 yılında yüzde 23.5 büyüme gösteren Türkiye otomotiv pazarının üzerinde bir artış göstererek satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 41 arttırdı. Türkiye otomotiv pazarının 725.596 adetlik satışa ulaşarak tarihi bir rekorla tamamladığı 2015 yılını Toyota da 50.937 adetlik satışla kapatarak kendi rekorunu kırdı. Toyota bu başarısıyla toplam binek otomobil pazarında en çok tercih edilen 4’üncü marka, perakende otomobil pazarında ise en çok satılan 3’üncü marka oldu.
Toyota’nın bu başarısında, 34.961 adet satışla Adapazarı’nda üretilen Corolla modeli çok önemli bir yer tuttu. Ayrıca Corolla 2015 yılında, 1 milyon 338 bin adetlik satışla dünyanın en çok tercih edilen modeli olmaya da devam etti. 2015 yılında Ekim ayı itibariyle Türkiye pazarına sunulan yeni Hilux, satışının 1782 adedini son 3 ayda olmak üzere yılı toplamda 2928 adetle, Yaris Hybrid ise 854 adetle kapattı.
2017 hedefi 65.000
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota Türkiye’nin ALJ Group tarafından satın alınmasının ardından geçen altı yılı değerlendirdi. Beş yıl içinde 50.000’i aşan satış hedefi belirlediklerini söyleyen Bozkurt “Bu hedefe 2015 yılında ulaştık. Toplam binek otomobil pazarında yılı dördüncü, perakende satışlarda da üçüncü sırada tamamladık. Artık bu seviyeden geri dönüş olmayacaktır. Önümüzdeki dönem yenilenecek olan modellerimizle birlikte 2017 yılında 65.000 adetlik satış rakamına ulaşmak yeni hedefimiz” dedi. Filo satışlarında da başarılı bir yılı geride bıraktıklarını sözlerine ekleyen Bozkurt “Son yıllarda ivmelenen filo pazarının sektörümüzde çok önemli ve sağlam bir yere konumlandığını görüyoruz. Marka olarak özellikle son iki senelik satış performansımıza baktığımızda toplam satışlarımızın içinde filo payımızın oranı yüzde 26’lar seviyelerine çıkmıştır. Bu artışta Corolla modelimizin Adapazarı’nda üretilmesinin ve kamudaki yerli araç kullanımı regülasyonu ile birlikte Corolla’nın artık kamu kurumları tarafından da tercih edilmesinin de büyük etkisi bulunmaktadır” dedi.
Lexus showroom’u Mart’ta hizmete giriyor
Lexus’un ilk showroom’unun Mart ayında Maslak’ta hizmete gireceğini söyleyen Ali Haydar Bozkurt, “Lexus’un Türkiye’de çok yeni bir marka olmasına rağmen Türk kullanıcısının lüks ve performans beklentilerini karşılayan bir ürün gamı bulunuyor. 2016 yılı satış hedefimiz 250 adet. Lexus için premium markalar ile rekabet edebilecek bir fiyat politikası olacak. Lexus’lar model ve motor tipine bağlı olarak fiyatlar 80-300.000 Euro arasında değişecek” şeklinde konuştu.