Toyota yeni elektrikli konsept otomobillerini tanıttı. Toyota, 2023 Kenshiki Forum’da elektrifikasyon stratejilerinin yanı sıra, yeni elektrikli konsept otomobillerini de tanıttı.
Etkinlikte, 2024 yılında üretim versiyonu tanıtılacak Urban SUV konseptinin dünya prömiyerini gerçekleştirildi. Aynı zamanda 2025 yılında yollara çıkacak Sport Crossover ile birlikte Toyota FT-3e ve Toyota FT-Se konseptlerinin Avrupa prömiyerini yapıldı. Toyota Professional ürün ailesinden yeni PROACE, PROACE CITY ve PROACE MAX modelleri de gösterildi. Ayrıca Hilux ürün gamı da, Kenshiki Forum’da gösterilen yeni Hilux Hybrid 48V ile daha da genişletildi.
Toyota Urban SUV Konsepti
Toyota, Kenshiki’de Avrupa için gelecek elektrikli araç stratejisinin bir parçası olarak yeni Urban SUV Konsepti’ni tanıttı. 2024 yılında tanıtılması planlanan yeni elektrikli aracın üretim versiyonundan ipuçları veren Urban SUV, cesur tasarımı ve yenilikçi yaklaşımıyla dikkat çekiyor.
Urban SUV, Toyota’nın Avrupa’da 2026’ya kadar elektrikli araçlara özel olarak geliştirilen mimariye sahip 6 tam elektrikli ürün gamının en kompakt ve en ulaşılabilir modeli olacak. Bu araç, Avrupa’daki en büyük elektrikli araç pazarlardan biri olacağı tahmin edilen B-SUV segmentinde konumlandırılacak.
Toyota Urban SUV Konsepti, kaslı gövdesi ve yüksek sürüş pozisyonuyla özgün bir SUV tarzına sahip. Gerektiğinde yolcu veya yük alanına öncelik vermek için kolayca uyarlanabilen esnek bir iç mekan ile kullanım alanı en üst düzeye çıkarıldı. Bu araç, dört tekerlekten çekiş ve önden çekişli olarak tercih edilebilecek. Toyota Urban SUV’un üretim versiyonu, müşterilerin ihtiyaçlarına göre iki farklı batarya boyutuyla sunulacak. Urban SUV, 4,300 mm uzunluğa, 1,820 mm genişliğe ve 1,620 mm yüksekliğe sahip. Toyota üretim modeliyle ilgili daha fazla detayı 2024 yılı içerisinde duyuracak.
Bu yeni elektrikli modelin de katkısıyla Toyota Avrupa’da 2035’te sadece elektrikli araçlar sunacak ve 2040’ta tamamen karbon nötr olacak.
Toyota Sport Crossover Konsepti
Toyota’nın Kenshiki’de sergilediği araçlardan biri olan Sport Crossover Konsepti, 2025’te üretilerek ürün gamına katılacak. Markanın elektrikli araç ürün gamı içerisinde bir tasarım ikonu haline gelecek olan konsept, şık aerodinamik silueti ve ayırt edici çizgileriyle dikkat çekiyor.
İlk kez elektrikli otomobil kullanacak müşteriler için SUV’lara göre çekici bir alternatif olarak öne çıkan Sport Crossover, geniş bir yaşam alanı ve bagaj hacmiyle birlikte yüksek konfor sunuyor.
Toyota FT-3e
Toyota, Brüksel’deki Kenshiki Forum’da FT-3e SUV konseptini Avrupa’da ilk kez tanıtarak yeni nesil elektrikli araçlar sunacağı tasarım ve teknolojileri ortaya koydu. FT-3e, performans odaklı spor otomobiller ve lüks sedanlar dahil olmak üzere çok yönlü yeni nesil elektrikli araç mimarisi üzerine yapıldı. Bu yeni nesil elektrikli araç daha fazla verimlilik ve menzil için mümkün olan en düşük ağırlığı ve optimize edilmiş aerodinamiği elde etmek üzere tasarlandı.
FT-3e, karbon-nötr bir mobilite sağlamanın ötesine geçerek toplumla bağlantı kuran, aracın kendisine veya çevresine veri/enerji aktarımı için bir ortam görevi gören çok çeşitli teknolojileri içeren bir konsept olarak öne çıkıyor. Akıcı tasarımı estetikle bir araya getiren FT-3e’de, kapının üzerine konumlandırılan dijital ekranlar, kullanıcılara aracın dışından bataryanın şarj durumu, iç sıcaklık ve hava kalitesi gibi bilgileri yansıtıyor. FT-3e konsepti 4,860 mm uzunluk, 1,955 mm genişlik ve 1,595 mm yükseklikle tasarlandı.
Toyota FT-Se
Toyota, Kenshiki Forum’da elektrikli FT-Se spor otomobil vizyonunu gösterdi. Motorsporlarında farklı şampiyonalarda daha iyi otomobiller geliştirmek üzere yarışan TOYOTA GAZOO Racing’in uzmanlığıyla geliştirilen FT-Se konsepti, sıfır emisyonlu yüksek performanslı spor otomobillerin geleceğini temsil ediyor.
Sürücü ve araç arasındaki ilişkinin evrimleşmiş halini yansıtan FT-Se, ismini Geleceğin Elektrikli Toyota Spor Otomobillerini temsilen ‘Future Toyota Sports electric’ kısaltmasından alıyor. İki koltuklu spor otomobil, etkileyici karakteristiği yeni nesil batarya teknolojisiyle bir araya getiriyor. 4,380 mm uzunluğa sahip akıcı bir silüete sahip FT-Se spor otomobil konsepti, aerodinamik hatları, kendine has tasarım detayları ve arka spoyleriyle göze çarpıyor. 1,220 mm yükseklikle klasik spor otomobillere gibi kompakt ölçülerle tasarlanan konsept, 1,895 mm’lik genişliğiyle agresif bir görünüme sahip.
FT-Se konseptinin yeni nesil kabini de, alçağa konumlandırılmış gösterge paneliyle daha iyi bir görüş sağlarken sezgisel kontrollerle daha etkileyici bir sürüş deneyimi getiriyor. Tamamen heyecan verici bir sürüş için tasarlanan FT-Se konseptinde yer alan yeni nesil bataryalar ise, yüksek enerji yoğunluğu ve alçak ağırlık merkezi sayesinde performansın sınırlarının zorlanmasına katkı sağlıyor. FT-Se, yüksek performanslı bir elektrikli araç olarak yüksek yol tutuş, viraj alma kabiliyeti ve frenleme yetenekleriyle öne çıkıyor. FT-Se’nin sürekli olarak gelişen yazılım güncellemeleri ise sürücünün yaşam tarzına uyum sağlarken, Toyota aynı zamanda geleceğin mobilitesinin fiziksel ulaşım aracı olmanın ötesine geçerek aracın bir yaşam tarzı partneri olacağına inanıyor.
Toyota Professional ürün gamı yenilikleri
Tamamen yeni bir ön tasarımla dikkat çeken PROACE ve PROACE CITY, daha dikkat çekici hale getirildi. Ön farların arasında bir panjura yer verilmemesiyle sofistike ve ayırt edici bir görünüm yaratılırken, trapez şeklindeki alt ön panjur, Toyota’nın ürün gamındaki diğer modellerle benzerlikler taşıyor. LED farların yanı sıra yeni jant seçenekleri de, PROACE ürün ailesinin şıklığını artırıyor. Yeni görünüm, kabinde de devam ettiriliyor. Yeni dijital gösterge panelleri ve 10 inç dokunmatik ekran, yeni deri direksiyon konforu ve görünümü daha ileriye taşıyor.
Yeni PROACE aynı zamanda tam elektrikli olarak da sunulacak. 75 kWh bataryaya sahip araç tek şarjla 350 km’ye varan pratik bir menzile sahip. Her ikisi de 136 HP (100 kW) güce sahip elektrikli PROACE aynı zamanda 50 kWh daha küçük bir batarya ile de tercih edilebilecek.
Toyota ticari ürün gamı Toyota PROACE MAX ile genişliyor
Toyota, Brüksel’de tamamen yeni Toyota PROACE MAX’i de tanıttı. Toyota’nın Avrupa’daki ilk büyük boyutlu ticari aracı olan PROACE MAX, elektrikli ve dizel motor seçenekleri sunacak. PROACE MAX, aynı zamanda altı farklı ölçü ve iki farklı aks aralığı ölçüsüyle tercih edilebilecek. Böylece her müşteri için en ideal çözümü sunacak. Yüksek performanslı elektrikli PROACE MAX, 270 HP (200 kW) ve 410 Nm tork değerleriyle en zorlu işlerin bile üstesinden gelebiliyor. Tam elektrikli PROACE MAX, 420 km’ye varan sürüş menzili ile pratik günlük operasyonlar için ideal mesafeyi sunuyor.
Yüksek performanslı 110 kWh batarya daha fazla enerjiye ihtiyaç duyduğunda, uzun yolculuklarda arıza süresini en aza indirmek için 150 kW’a kadar çıkabilen hızlı şarj sistemi ile 55 dakika gibi kısa bir sürede yüzde 80 oranında şarj edilebiliyor.
Toyota PROACE MAX elektrikli modelin yanı sıra verimli ve düşük emisyonlu 120-180 HP arasında güçlere sahip dizel motor seçenekleri de sunacak.
Land Cruiser Prado, 2024’te Türkiye’de
70 yılı aşkın bir süredir güç ve dayanıklılığın simgesi haline gelen Land Cruiser Prado da, Kenshiki’de sergilenen yenilikler arasındaydı. Yeni model, efsanevi Land Cruiser DNA’sını yeni teknolojilerle birleştirerek günlük kullanımlarla birlikte şehir içi ve arazi sürüşlerinde çok daha yüksek performans getiriyor. Toyota, Yeni Land Cruiser Prado modelini 2024 yılının ikinci yarısında Türkiye’de satışa sunacak. Bununla birlikte 2025 yılında ise Hybrid 48V teknolojisine sahip versiyon da kullanıcılarla buluşturulacak.
İlk etapta 2.8 litre turbo dizel motorla sunulacak olan yeni Land Cruiser Prado, 204 HP güce sahip ve sekiz ileri Direct Shift otomatik şanzımanla eşleştirildi. Dış tasarımında klasik Land Cruiser siluetine sahip olan yeni model, güçlü yatay çizgileriyle dikkat çekiyor. Land Cruiser Prado, 4,920 mm uzunluğa, 1,980 mm genişliğe ve 1,870 mm yüksekliğe sahip.
Hilux’a hibrit versiyon: Hilux Hybrid 48V
Toyota, 2023 Kenshiki Forum’da elektrifikasyon dünyasına adım atan efsanevi pick-up modelinin Hilux Hybrid 48V versiyonunun örtüsünü kaldırdı. 48V hibrit sistemiyle donatılan Hilux Hybrid 48V, şehir içi ve arazi koşullarında daha fazla verimlilik, daha iyi sürüş performansı ve daha fazla konfor sunuyor. 48V hafif hibrit teknolojisi sadece çift kabin gövde tipinde sunulacak.
Toyota Hilux’ın 2.8 litrelik dizel motoru, hibrit 48V sisteminin eklenmesiyle daha da verimli hale geldi. Hilux’un hibrit 48V sisteminde motor, bir kayış sistemi kullanarak kompakt motor jeneratörünü çalıştırıyor ve arka koltukların altına konumlandırılan yeni 48V lityum bataryayı şarj ediyor. 48V batarya, aynı zamanda yeni bir DC/DC dönüştürücü aracılığıyla aracın 12V sistemini de besliyor.
Toyota’nın tam hibrit elektrikli sistemlerinde olduğu gibi, yeni batarya yavaşlama sırasında şarj ediliyor ve frenleme enerjisini verimli bir şekilde kullanıyor. Bu sistem ek frenleme performansı da sağlıyor. Batarya şarj edildikten sonra 16 HP kadar güç ve 65 Nm torku motor jeneratörü üzerinden motora göndererek verimliliği artırıyor. Motor jeneratörü ile birleşen güçlü 2.8 litrelik dizel motor, 204 HP güç ve 500 Nm tork üretiyor.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan “Toyota elektrifikasyon hedeflerini açıkladı” haberini okumak için BURAYA, Toyota Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!