Volkswagen ID.7 tanıtıldı. Volkswagen’in E segmenti olarak da bilinen, üst orta sınıftaki ilk tamamen elektrikli Volkswagen modeli olan ID.7 tanıtıldı. Fastback gövde formuna sahip Volkswagen ID.7, MEB platformu kullanılarak üretilen bir otomobil. Otomobilin rüzgâr direnç katsayısı 0.23 Cd.
ID.7, tamamen yeni, yüksek verimli güç-aktarma nesline sahip ilk MEB modeli. 210 kW/286 PS ile Volkswagen ID ürün gamı içindeki en güçlü ve en yüksek torklu elektrikli tahrik motoruna sahip model. Bu güç seçeneği, batarya boyutundan bağımsız olarak ID.7’de kullanıma sunuluyor. Şirket içinde APP550 olarak anılan güç ünitesi, Kassel’de (Almanya) Volkswagen Group Components ile birlikte geliştirildi ve burada üretiliyor. Yeni elektrikli güç-aktarma sistemi, her şeyden önce enerji tüketimi açısından optimize edilmiş. Batarya boyutlarına bağlı olarak 700 kilometreye kadar WLTP menzili ve 200 kW’a kadar şarj kapasitesi öngörülüyor.
Yeni masaj işlevine sahip koltuklar ve elektronik olarak karartılabilen panoramik cam tavan gibi özellikleriyle ID.7, genelde premium üst sınıf modellerde bulunan donanım seçeneklerini kullanıma sunuyor Akıllı yeni panoramik cam tavan, dokunmatik olarak opak ve şeffaf ayar arasında değiştirilebiliyor. ID.7’deki diğer birçok işlev gibi, tavan da sesli komutlarla çalıştırılabiliyor. Bu, yeni IDA sesli asistan kullanılarak yapılıyor. Bir başka yenilik de; Volkswagen’de ilk kez, isteğe bağlı olarak soğutma veya ısıtma dışında kurutma işlevine sahip Climatronic özellikli koltuk sunuluyor.
ID.7 ile Volkswagen’in elektrikli atağının bir sonraki adımını attıklarını söyleyen Volkswagen Binek Araç CEO’su Thomas Schäfer “ID.7 üst düzey konfor ve uzun menzil sunuyor. 2026 yılında pazara sunacağımız 25 bin Euro’nun altındaki giriş seviyesi ID. modelinden, ürün gamındaki en üst model olan ID.7’ye kadar uzanan elektrikli otomobillerimizle, Avrupa’da en geniş elektrikli ürün gamını biz sunacağız. Hedefimiz 2030 yılına kadar Avrupa’daki satışlarımızın yüzde 80’inin elektrikli olması. 2033 yılından itibaren Volkswagen Avrupa’da sadece elektrikli araç üretecek.” şeklinde konuştu.
ID.7’nin verimlilikte yeni standartlar belirlediğini belirten Geliştirmeden Sorumlu Marka Yönetim Kurulu Üyesi Kai Grünitz ise “Modüler elektrik platformu (MEB) temeli üzerine kurulan ID.7’de, WLTP normuna göre 700 kilometreye kadar menzil hedefliyoruz. Bunu, güç-aktarma sistemleri ile termal yönetim alanlarında önemli ölçüde verimlilik artışı ve çok iyi aerodinami ile sağlıyoruz.” dedi.
ID.7 lansmanının 2023 yılı içinde Avrupa ve Çin’de; 2024’ten itibaren Kuzey Amerika ve Türkiye’de yapılması planlanıyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan VW ID.2all haberi için BURAYA, VW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!