Cuma, Kasım 29, 2024
Ana SayfaTestlerVW Passat 2.0 TDI 2020 test

VW Passat 2.0 TDI 2020 test

VW Passat 2.0 TDI 2020 test. Makyajlanan VW Passat, en güçlü dizel motorlu versiyonu 2.0 TDI 240 HP 4Motion ile sayfalarımıza konuk oluyor. Volkswagen’in D segmentindeki temsilcisi Passat, 1973’den günümüze kadar 30 milyonu aşan satış rakamına ulaştı. Ülkemizde de kemikleşmiş bir hayran kitlesi olan Passat 2005 yılından beri bu segmentin en çok tercih edilen modeli konumunda. Impression, Business ve Elegance olmak üzere 3 donanım seviyesine sahip makyajlı VW Passat Sedan ülkemizde 1.5 TSI ACT 150 HP DSG (273.300 TL’den başlıyor), 1.6 TDI 120 HP DSG (275.000 TL’den başlıyor), 2.0 TDI 150 HP DSG (426.000 TL’den başlıyor), 2.0 TDI 240 HP DSG (597.400 TL’den başlıyor) 4 motor seçeneği ile satılıyor. Test aracımız R-Line pakete sahip 2.0 TDI 240 HP DSG 4Motion Elegance.

Tasarım ve iç mekân

Makyajla beraber Passat’ın burun yapısında tamponun, radyatör ızgarasının ve farların yenilendiği görülüyor. Viraj yönüne duyarlı I.Q Light LED Matrix far sistemi standart. Arka taraftaysa model isminin bagaj kapağının orta kısmına büyükçe yazıldığı görülüyor. Tampon ve LED stoplara da makyajla beraber ufak dokunuşlar yapılmış. Passat satışta olan ve bilinen bir otomobil olduğundan iç mekânı uzun uzadıya anlatmadan, kısaca değinmem gerekirse; arkada diz ve baş mesafesi sorunu yok, ön koltuklar da rahat ve konsolun kalite hissi de iyi.  Yeni direksiyon simidi, 9.2 inçlik yeni dokunmatik ekrana sahip Discovery Pro multimedya sistemi ve dijital gösterge tablosu gibi donanımlar ise iç mekanda öne çıkan farklılıklar.

Bu arada orta konsolun üst kısmındaki analog saat kaldırılmış, yerine Passat yazısı gelmiş. İşlevsel olan bir şeyi kaldırıp, yerine işlevi olmayan bir şey koymanın mantığını anlayabilmek benim açımdan mümkün olmadı. Çünkü multimedya ekranı ana menü konumundayken saati görebilmek mümkün değil. Bu durumda saati görebilmek için dokunmatik ekranın üzerindeki ara menülere girmek (radyo, medya, telefon vs) gerekiyor. Oysaki eskiden işler daha kolaydı. Çünkü orta konsolun üstündeki saat her an,  hatta arka koltuktan bile görülebiliyordu. Şimdi ise onun yerinde amaçsızca yazılmış bir Passat yazısı yer alıyor. Sanki araca binerken Passat olduğunu bilmiyoruz! Sonuçta yenileştirme ve makyaj operasyonları hayatı zorlaştırıyorsa, yapılan işin mantığı sorgulanır hale geliyor. Saat gibi bazı temel işlevler otomobillerde her an için görülebilir durumda olmalı.

Motor ve sürüş özellikleri

VW Passat 2.0 TDI 240 HP DSG 4Motion’ın makyajsız versiyonunu da test etmiştim. Teknik olarak bir fark yok. 2.0 TDI motor özellikle ilk çalıştırma anında dizel gürültüsünü hissettiriyor ancak motor ısınınca ve yola çıkınca bu ses daha az duyuluyor. Direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan da kumanda edilebilen, 7 ileri oranlı DSG şanzımanla kombine edilmiş, çift turbolu dizel motor 240 HP’lik maksimum gücünü 4000 d/d’de, 500 Nm’lik maksimum torkunu da 1750-2500 d/d aralığında üretiyor. Bu güç 5. nesil Haldex kavrama ile 4 tekerleğe gönderiliyor. Otomobil daha ilk andan itibaren gücünü hissettiriyor.  Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 6.4 saniyede tamamlayan Passat 2.0 TDI 240 HP, maksimum 247 km/s hıza ulaşabiliyor. 300 km’yi aşan test sürecinde 7.5 lt/100 km’lik bir değer elde ettim. Bu değer alınan performansa göre makul sayılmalı. Özenli kullanım ile tüketim değerlerini 5.0 lt/100 km seviyelerine çekebilmek mümkün.

DCC  (Dynamic Chassis Control-dinamik şasi kontrolü)bu araçta standart ve bu sayede otomobilin sürüş karakteri Eco, Comfort,Normal, Sport, Individual (kişisel) olarak ayarlanabiliyor. Eco seçiminde performans biraz daha kısıtlanıyor, klimanın yakıt tüketimine olumsuz etkisi azaltılıyor ve serbest sürüş (yelken modu, sailing mode olarak da biliniyor) sayesinde motor ile aktarma organları arasında bağ kesilerek otomobil adeta akarcasına ilerleyebiliyor. Sport seçiminde ise araç biraz daha hırçınlaşıyor ve amortisörler de sertleşiyor. Araçta XDS adlı elektronik diferansiyel kilidi de standart ve tüm bunlar bir araya gelince viraj içinde adeta rayda gidercesine bir stabilite sağlanıyor.

Sonuç

Passat 2.0 TDI 240 HP 4Motion DSG; performans, stabilite, geniş iç hacim, büyük bagaj, etkili frenleme, dört tekerlekten çekiş gibi bir çok olumlu özelliği bünyesinde barındırıyor. Performans olarak sportif sedan olarak değerlendirilebilecek bu otomobilde beni rahatsız eden nokta rüzgar sesi oldu.

VW Passat 2.0 TDI 2020 test aracımızda önde masaj fonksiyonuna sahip ergoComfort koltuklar vardı. Arka koltuklardaki diz ve baş mesafesi sorunsuz.

VW PASSAT 2.0 TDI 240 HP DSG 4MOTION ELEGANCE fabrika verileri -teknik özellikler

Motor: 1968 cc, 4 silindirli, çift turbo, dizel

Şanzıman:          7 ileri oranlı çift kavramalı (DSG)

Maksimum güç:              240 HP @ 4000 d/d

Maksimum tork:             500 Nm @ 1750-2500 d/d

Maksimum hız: 247 km/h

0-100 km/h:       6.4 sn

Bagaj hacmi:     586 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4767 / 1832 / 1456 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):       6.8 / 5.1 / 5.7 lt/100 km

Fiyat:    597.400

+ Yol tutuş, motor, performans, iç hacim

– Rüzgâr sesi

CO2 emisyonu: 150 g/km

VW Türkiye Binek Araç internet sitesine ulaşmak için BURAYA, otomobil.com.tr sitesindeki Volkswagen yazılarılarına ulaşmak içinse BURAYA tıklayın!

Makyajsız VW Passat 2.0 TDI 240 HP 4Motion DSG hızlanma ve fren testi videosu:

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler