Cumartesi, Kasım 23, 2024
Ana SayfaHaberlerYeni (2012) Honda Civic Sedan bayilerde+fiyat+teknik özellikler

Yeni (2012) Honda Civic Sedan bayilerde+fiyat+teknik özellikler

Yeni 2012 Honda Civic Sedan. Daha önce Türkiye yollarında fabrika test sürüşleri (ulaşmak için BURAYA  tıklayın) ve reklam çekimleri (ulaşmak için BURAYA tıklayın)  sırasında görüntülediğimiz 2012 model yeni nesil yerli Honda Civic Sedan’lar bayilerde. Boyut olarak eskisinden farklı olmayan yeni Honda Civic Sedan’da tıpkı eskisinde olduğu gibi 1.6 litrelik, SOHC i-VTEC, 16 V benzinli motor görev yapıyor. Otomobilin 125 HP’lik maksimum gücü ve 152 Nm’lik maksimum torku eskisinden farklı değil.

Ön konsolu eskisinden biraz daha köşeli olan otomobilde direksiyonun sol tarafında yer alan ECON butonuna basıldığında aktif hale gelen sistem, değişen ışık renkleriyle sürücüye aracı nasıl kullandığı hakkında bilgi verdiği ifade ediliyor. Bu sistemde otomobil ekonomik kullanıldığı zaman ambiyans aydınlatmaları yeşile dönüyor. Beyaz, buz mavi, gümüş, füme, siyah, lacivert ve bordo renk seçeneklerine sahip yeni Honda Civic 1.6 Sedan’da Dream, Premium ve Elegance olmak üzere 3 donanım seçeneği mevcut.

Sürücü ve yolcu havayastıkları, yan havayastıkları, perde havayastıkları, VSA (araç stabilite kontrol sistemi), LCD bilgi ekranı i-MID, aktif ön koltuk kafalıkları, ABS, EBD, acil durum fren desteği (Brake Assist), yokuşta kalkış desteği, yol bilgisayarı gibi ekipmanlar tüm donanım seviyelerinde standart.

Otomobilin resmi satış fiyatı henüz açıklanmış değil. Resmi satış fiyatları 7 Ocak 2012 tarihinde açıklanması beklenen yeni Honda Civic Sedan, aldığımız resmi olmayan bilgilere göre ilk bir aylık süreçte özel lansman fiyatıyla satılacak ve bu özel lansman fiyatı halen satılmakta olan versiyonlardan farklı olmayacak.

Yine aldığımız resmi olmayan bilgilere göre otomobilin lansman dönemine özel başlangıç fiyatı (Dream donanımlı, manuel şanzımanlı) yaklaşık 42.650 TL seviyelerinde, en üst donanımdaysa yaklaşık 49.300 TL (Elegance donanımlı, otomatik şanzımanlı) civarında olacak. Yeni Honda Civic Sedan ile ilgili daha kapsamlı bilgileri Ocak ayının ilk haftasında katılacağımız basın toplantısı ve sürüş organizasyonu sonrasında aktaracağız.

GÜNCELLEME (7 Ocak 2012): Yeni Honda Civic Sedan 1.6 Elegance Otomatik test/ilk sürüş izlenimi yazısı eklendi. Ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Güncelleme (7 Ocak 2012): Yeni Honda Civic Sedan’ın resmi olarak açıklanan fiyatları aşağıdadır:
Civic Sedan 1.6 Dream manuel             42.735 TL
Civic Sedan 1.6 Dream otomatik          44.735 TL
Civic Sedan 1.6 Premium manuel        45.385 TL
Civic Sedan 1.6 Premium otomatik     47.385 TL
Civic Sedan 1.6 Elegance manuel         47.385 TL
Civic Sedan 1.6 Elegance otomatik      49.385 TL

Güncelleme (25 Nisan 2020): Yeni 2020 Honda Civic Sedan 1.5 Turbo 182 HP sürüş izlenimi yazısına ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

Fotoğraf galerisi eklendi. Ulaşmak için BURAYA tıklayın!

VİDEO TEST YAYINDA! Ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

 

Otomobille ilgili eski ve yeni modellere ait fabrika verileri karşılaştırmasını aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz.

Teknik özellikler Eski Honda Civic Sedan 1.6 (Dream) Yeni 2012 Honda Civic Sedan 1.6 (Dream)
Motor 1595 cc, 4 silindirli, 16V, benzinli 1595 cc, 4 silindirli, 16V, benzinli
Maksimum güç 125 HP @ 6500 d/d 125 HP @ 6500 d/d
Maksimum tork 152 Nm @ 4200 d/d 152 Nm @ 4300 d/d
Maksimum hız 197 km/s (otm. 192 km/s) 200 km/s (otm. 200 km/s)
0-100 km/s 10.3 sn (otm. 12.5 sn) 9.7 sn (otm.12.0 sn)
Boyutlar (uz./gen./yük.) 4545/1750/1435 mm 4545/1755/1435 mm
Dingil mesafesi 2700 mm 2675 mm
Ağırlık 1193 kg (otm. 1221 kg) 1220 kg (otm. 1241 kg)
Bagaj hacmi 389 lt 440 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.) 9.2 / 5.5/ 6.8 lt/100 km(otm. 10.0 /5.4 /7.1 lt/100 km) 8.9 / 5.3 / 6.7 lt/100 km(otm. 9.5 / 5.1/ 6.7 lt/100 km

126 YORUMLAR

  1. Erdal Bey bende sizinle aynı fikirdeyim , japon firmaları tasarım olarak üniversite projeleri kıvamında işler çıkartıyorlar ve git gide soğumaya başladım özellikle başta Toyota olmak üzere . Tamam dayanıklı ve uzun ömürlü olabilirler de tasarım olarak hiç cezbetmiyor . Mazda’nın yeri ayrı hala beğeniyorum modellerini 😉 Koreliler ise benim gözümde daha iyi yerdeler japonlardan .

  2. Hala 9.5 lt yakan benzinli motorlarla otomobil üretiyorlar.Millet otomatik dizel motorlar geliştirip otomobillere uyguluyor.Anlıyacağınız Japonlar bu işte yaya kaldı.

  3. Tasarım sıradan, dizel motor yok. Amerika versiyonuna baktım bundan daha sıradan. Avrupa piyasası için uygun değil. Çünkü rakipler çok iyi. Jetta, Focus, Elentra, Corolla, Fluance vs…

  4. altan bey millet otomatik dizel yapıyor ama başları dertten kurtulmuyor.japonların vardır bir bildiği testleri projeleri bitsin çıkaracaklar otomatik dizeli ve ozaman sorunsuz bir araç olucak adamların gayesi bu.ilk görüşte biraz garip gelsede eski kasası ilk çıktığındada böle olmuştu sonraları aşık olmaya başlıyorsun japon sevgiside nefretle başlıyor işte 😀

  5. Bir honda bayii bana Honda şirketinin dizelden özellikle uzak durduğunu dizel kullanmak yerine lpg yi tavsiye ettiklerini söylemişti. getireceği dizel motoru da mecburen talep yoğunluğundan getiriyormuş Honda Şirketi…

  6. Almanlar Japonlara delik çok ince bir demir göndermiş bakın biz bukadar ince ve içi boş boru yaptık demişler Japonlarda içine DİŞŞŞŞ çekmişler ve iade yapmışlar iki uçtan tutarak farklı yönlere çevirin diye not yazmışlar ve sonuç iki tarafa uzayan çubuğuuuuu………………. Almanlar.. 🙂

    Aracı denedim süper olmuş aldım premium 45.300 tl

  7. 2012 ye sayılı günler kaldı biz yeni kasa civic göremiyoruz.HondaTürk aş .ortaklığı çok yavaş çalışıyor çok şükür Japonlarıda kenimize benzettik.

  8. ne olursa olsun japon dostlarımızın yaptığı araçlar avrupada bizi sömürmeye çalışan avrupalı gözü aç araç üreticilerinden kat kat daha güzel ve dayanıklı.honda sevgisi bir başkadır. tüm japon araçlarında olduğu gibi hondayı bir kez kullanan kolay kolay vazgeçemez. 2012 cıvıc de 2011 gibi harika bence. diğer tüm araç markaları birbirine benzerken honda kendi çizgisini her zaman çekiyor. performans ve şasi ağırlığı düşünüldüğünde 8.9 yakıt tüketimi hiç de fena değil.

  9. bu kasa eski kasadan önce çıkmalıydı. çıkışa hazırlanırken inişe geçiyor. arkasındaki focus bile önüne geçti.millet araba aldıktan sonra dizel koyarlar.önümüzdeki 5 yıl ford işi götürür

  10. arkadaşlar eski civic modeline makyaj yapılmıs gibi arac.hem alman hemde japon arac kullandım ama almanın yanından bile gecemez. civic 125 beygir sadece ruhsatta yazan hp gucu gercekte almanların 115 hp sine eşit.tek artısı motor problemsiz onun haricinde full civic bos vw den daha az özelliğe sahip

  11. Arkadaşlar bana da yeni kazası ilk bakışda hoş gelmedi city e benzemiş . bende 2008 elegance var ama ne olursa olsun Honda sevgisi bambaşka dır..

  12. arkadaslar ben elegance 1.6 manuel vites modelinden aldım ve bence diger eski kasasıda satılıyodu yanında eskisi yenisinin eline su bile dökemez yukarda yazılanlara akmayın görmeden iki fotografla yapılmış yorumlar bence yada eski kasa sahibleri işte arabanın ısıtmalı koltuktan geri görüş kamerası zenon farlarına kadar standart hangi eski kasada warki kıyas yapıyosununz anlamadım komik

  13. cıhan arkadas bılınçlı mı konusuyorsun cıvıc 115 ps wolksvagenın en bos aracı daha guzel fln ıyı ıncele donanımlarını hangı markada var performans ıse corolla 124 ps benzınlı hatta jetta 1.4 tsı ıle fark her sekılde ortada eskı wv ımajı mı kaldı bırakın artık su eskı dusuncelerı teknolojının farkında degılsınız sanırım yada bunlara gerek yok sen bom bos en ıyısı olan wv kullan honda herkesın kullanabıleceği bı arac degıl bu honda tutkunlugundan degıl bılınçsız eskı duze konusan ınsanlar ıcın

  14. Alman arabaları jetta falan yazan arkadaşlar jettanın bu donanıma bile sahip olmayan highline modeli yetmiş bin tl den satılıyo.Kardeşimde bulunan 2011 model komfortline modeline bir hafta bindim (daha doğrusu tahammül edebildim) kimse kimseyi kandırmasın 98 senesinden beri otomatik vites araba kullanan biri olarak dsg şanzımana lafım olmasa bile baya eksikleri olduğunu belirtiyim.Gayet normal araç kullanan biri olarak( ne hız yaparım nede arabayı zorlarım) jettayla ortalama 7,5 lt yakıt tükettim. Kullandığım crv jeep le de 10,1 lt yakıt tüketiyorum.Eski kasa honda civic lede şehir içinde 8,8 lt yakıt tüketiyorum yeni kasada %5 ile %7 arası bir azalma söz konusu olduğuna göre demekki 8 lt civarı tüketim olur diye düşünüyorum.Hiçbir ince hesaba girmeden şunu belirtiyim iki araba arasındaki 20.000 tl farkın geri dönmesi için minumum 150.000 km yol yapmak lazım.Diğer etken servis maliyetleri dizel motorun sıkıntıları yakıt sıkıntıları ve kimse kusura bakmasın ama jettanın yada benzeri araçların kütük gibi sert olması bambaşka bi sıkıntı.49.300 tl ye bulun bu kalitede bu donanımda bi araba onu alalım .İyi günler dilerim

  15. O KADAR ARAŞTIIDIK,NERDEYSE BÜTÜN FİRMALARA RİCA ETTİK YAHU NE ZAMAN GELECEK YENİ CIVIC .CEVAP YOK .2012model aldık.şimdi yenisi çıkmış.BU NE DERLER…

  16. yeni civic 7ocakta satışa çıkıyor.fiyatı 43 ile 49 arası lansman fiyatı daha sonra yükselir.bence alınabilecek bir araba piyasa şartlarına göre

  17. HASAN GÜNER KARDEŞİM ELİNDEKİ 2010 MODEL CIVICİNE HELALİNDEN LANSMAN 2.EL FİATI OLARAK 33000 TL VEREYİM
    EEE NEDE OLSA KASA DEĞİŞTİ…))))

  18. bu gün ankara efe honda bayisine gittim arabayı canlı canlı gördüm inceledim bence çok hoş olmuş bagaj hacmi gayet geniş tasarımda gayet başarılı bence kendi şahsi görüşüm eski kasaya nazaran daha akıcı hatlarla belirlenmiş eski kasadaki o hantallık kalkmış daha dinamik bir yapıya bürünmüş aracı test etmedim ama japonların hataya tahammüllerinin olmadığını biliyorum bunda da pek sıkıntı cıkmayacağını düşünüyorum yakıt olarakta 8.9-9.0 litre bu kasaya göre gayet normal bence çok problem olanlar için lpg çözüm olabilir bendeki ilk canlı izlenimleri gayet iyi ama test etmek gerekir ama şunuda söylemeden edemiycem japonlar asla mekanik aksamda sıkıntı cıkarmaz bunu diğer bir japon markasını 4,5 sene kullanan biri olarak yazıyorum hele söz konusu honda ise sıkıntı cıkacağını sanmıyorum karoser olaraksa her zaman kendi tarzını yaratmaya çalışıyor nasip olursa premium otomatik modelini almayı düşünüyorum ne demişler honda hayat onda saygılar

  19. Hasan kardeşim tsi ve tfsi motorlar benzinli turbodur: çıkar sen turboyu öyle yaklaş honda i- vitec motorra…………………….:) 1.4 turbo 125 hp a3 var birtanede honda olsun beaaaaaa 🙂 Almanlar 200 tl tutan faturaya 400 tl işçilik parası alıyor. bilgilerinize sunarımmmmm.

  20. ÖMERCIĞIM 16 YILDIR ARAC KULLANIYORUM TSI MOTORUN NE OLDUGUNU COCUKLAR BİLE BILIYOR YAZIYI TAM OKUMAMIS O KISMINI KESIP ALMISSIN SANKI. T U R B O BENZIN JETTA 1.4 TEST ET KONFORUNA YOL TUTUŞUNA VE DONANIMLARINA BAK SONRA TURBOSUZ CIVIC E . DONANIM PERFORMANS VS. VS. TURBO OLMASINI NE KADAR GOZUNUZDE BUYUTMUSSUNUZ HONDA 90 LI MODEL CIVICLER 170 PS TURBOSUZ DEHSET ARAC URETIRKEN SIMDI TURBO YER MI YAPMIS OLDU. MUKAYESE ETMEK YANLIŞ TABI HER MARKANIN SEVENI SEVMEYENI HATTA BILENI VE BILMEYENI DE DE VAR.

  21. bencede serdar bey. City ile aynı neredeyse ön panjur farklı sadece. Hakikaten civicte öteden beri yakıt sıkıntısı var. Honda arabalarını türkiyede satışa sunuyor ama üretim yaparken pek dikkate almıyor sanırım

  22. Hasan arkadaşıma bende katılıyorum 42 yaşındayım ve nerdeyse her marka aracım oldu işim gereğide motordan anlarım.170 ps vti honda civic leri nerdeyse herkes bilir atmosferik basınçla 170 ps güç üreten 1.6 motor başka firmada olmadı olamadı zaten.Hondanın amacı benzinli motorlara az yakıt tükettirmek olmuştur herzaman konu dizel motorsa onunda en iyisini yine honda yaptı 1.6 dizel 120 ps 300 nm tork karbon salınımı 100g/km muhteşem bir motor.Evet biraz geç yaptığı doğrudur ama mesele sorunlu sıkıntılı sürekli problem çıkaran bi motoru piyasaya sürüp sonradan düzeltmeler yaparak müşterilerini mağdur etmemektir.1996 yılından beri Honda dan başka marka araç almadım kullandım ama almadım almayıda aklıma dahi getirmedim 16 yıllık süre içerisinde hondanın her modeline binmek kısmet oldu ne arıza ne sıkıntı nede giderilmesi mümkün olmayan bir sorun yaşamadım.Dünyada 6 yıl garanti verebilen kaç firma var kalitesine o kadar atıfta bulunulan alman markaları neden 2 yıl garantiden öteye gidemiyolar satarken 2 katı para alıyolar nerdeyse ama iş garantiye geldiği zaman 3 katı cimriler ve ne kerametse pek çok donanım en üst modellerinde bile opsiyonel olarak ekstra para karşılığı veriliyo.(Örneğin Jettanın en üst versiyonlu highline modelinde cam tavan opsiyonel xenon far yok v.b onlarcası)Önceki yorumumda yazdığım gibi 2 lt az yakacak diye 20.000 tl fark vermenin anlamı ve mantığı yok.Şuan kullandığım Crv benzinli ve 10.1 lt tüketime sahip adı dizel olan ama 11-12 lt tüketen jeep ler piyasada sebil gibi.Adının dizel olmasıyla iş bitmiyo.Sevmek gönül vermek saygı duyulacak bi durum ama gerçekleride görmek lazım…

  23. Bence lansman fiyatıyla ilk 1 ay satılacağı gözönüne alındığında, kaçırmamak lazım.. Param olsa hemen alırdım, kaçırmazdım, yarın en az 5 bin TL koyarlar üstüne, hazırlıklı olun.. Araba yine dehşet, içine oturduğunuzda diğer araçlardan farkını zaten anlarsınız.. Fiyatına göre güzel bir araç bence, Honda Civicle yeine bir adım önde olacaktır.. Beğenmediğim yönleri var mı? Var. Dış tasarımda değil (bence gayet iyi) de iç tasarımda torpido kapağının tasarımını ve kilitsiz olmasını, arkada oturan yolculara dönük havalandırma sisteminin olmayışını, yan ve arka perdelerin mevcut olmamasını eleştirebilirim. Bir de orta konsol ve havalandırma kanalları tasarımını daha farklı ve akıcı beklerdim.. Motor daha farklı ve güçlü olabilirdi, mesela 1.6 160 hp kulağa gayet hoş gelirdi.. Yine de dediğim gibi fiyatına göre dikkat çekici ve farklı bir araç, sonuçta Civic.. Beyaz, sunrooflu ve bodykitli bir Civic param denk geldiğinde almayı düşüneceğim tek araç olacaktır, belki de ben alana kadar dizeli de gelecektir ve o da lansman özel fiyatla görücüye çıkarsa tadından yenmez, emin olun.. Saygılar..

  24. KORAY, 29 Aralık 2011 – 11:30
    arkadaşım Türk-Japon ortaklığından bahsedip, japonlarıda kendimize benzettik diyorsun fakat ortada ortaklık falan yok. Şirketin Türkiye deki ismi HondaTürk AŞ. değil, Honda Türkiye A.Ş. dir. ve %100 Japon sermayeli firmadır. ortağı olduğu anadolu grubu ile yollarını çok uzun süredir ayırmışlardır. Sadece isime aldanıpta BOK atmayın lütfen.bu arada yeni kasayıda beğenmedim. Yurtdışındaki “Mugen” versiyonuna benziyor.

  25. o kadar güzel ve bir okadarda çok satılan insanı kendine aşık eden eski kasanın üzerine böylesine çağın gerisinde kalmış bir kasa beni gerçekten hayal kırıklığına uğrattı.honda gibi bir firmaya hiç yakışmadı..

  26. yeni honda civic’i gidip gördüm.. kısaca aracın dış kısmını beğenmedim sıradan olmuş, iç kısmına bence diyecek yok kokpit kısmına bayıldım. ayrıca yetkili kişi yakıtın eski kasaya göre 1 ltre düştüğünü söyledi. mart ayında bu araç için lpg gelecekmiş. lasnman fiyatından sonra da 2000 ile 2500 lira arasında zamlanacakmış…

  27. Honda Civic hem kendi sınıfına (Renault Fluence, VW Jetta, Ford Focus), hem de D sınıfına göre (Opel İnsignia 1.4, Toyota Avensis 1.6, VW Passat 1.4) daha fazla benzin tüketim değerine sahiptir. Bununla birlikte sürüş keyfi üstündür, ancak benzin tüketimi sizin için önemliyse bir daha düşünmenizi öneririm.

  28. şu kadarını söyleyim ikidir honda civic in yeni çıkan kasadaki arcını aldım.bu aracı satıncada hondanın yanından bile geçmiyecem neden?1.si servis sorunu olan bi marka randevu alıyosun akşama kadar rezillik bisürü sıra ve nezaketsiz servis elemanları 2. side çok fazla yakıt tüketiyo siz siz olun hata yapmayın dedim ya iki kere sıfır aldım bidaha asla…

  29. Arkadaşlar yakıt konusunda, ekonomik değil ama, abartmaya gerek yok. En Ekonomik araçlardan bile %10-12 fazla yakıyor. sınıfındaki araçlarla yakın değerlere sahip. Hyundai gibi Fabrika verisinde 7 lt yazıpda trafiğe çıkınca 9,5 lt yakmıyor. Yakıtı neyse o yazılmış. Servisleri biraz tok davranıyor. Bende katılıyorum.

  30. mrb arkadaşlar bu gün honda civic 16 premium modelini aldım..45.350 tl test sürüşü olarak otomatik olanı denedim araç içinde size lüks bi arac kulandıgınızı çok net bi şekilde hissetiriyor….iç tasarımı kusursuz güzel dış tasarım olarakta şunu söyliye bilirim ufak rutujlarla cok iyi bi sonuç yapılıcakmış gibi duruyor…yoksa araç sadeyken biraz focus havası var ama teknoloji ve iç tasarım olarak çok iyi ben beyaz rengini aldım siyah filim cam ve tavanı siyah kaplama yaptırmayı düşünüyorum…..

  31. bende 2008 cıvıc vardı saattım .yenı kasa elegance aldım ..evet kasa çok şık deıl diğer kasaya gore ama honda bır tutku bence motor kasadan daha onemlı ve ben honda motoruna guvenıyorum.parası olan bıner yanı benzını dert etmez herkes alırken bılıyor bıle bıle lades derız ve bınerız ıns…bu fıyata bu ozellıkte araba cok ıyı hevesımızı kacırmayın gereksız yorumlarla.ç……

  32. arkadaşlar salı gunu gittim ve elegance otomatik vites için sipariş verdim çünkü bu ay ki alımlar tamamen dolmuş…martta en fazla 2000 tl olmak üzre zam yiyecekmiş.artık benimde yeni, kasa bi hondam var :)) dış gorunusu bir cok kişi aksine benim cok hoşuma gitti bu fiyata bu donanımda bi araç bulunmaz ve 6 sene garanti bi mşteri daha ne ister…benim için dış gorunusten ziyade konfor onemli ve honda bence bu işi bilio..klasik agırbaşlı bi otomobil..hiç spor olmamış diyen arkadaşlara sedandan uzak durmalarını tavsiye ederim.diyeceğim su bazı arkadaşlar iki yıla kalmaz deişir bu kasa gibi yorumlar yaparken yeni honda civic yok satıyor..

  33. ben böyle bir benzin yakan araç görmedim bu ne yaa 2008 model vardı 2 yıl bindim sattım.dizeli için 1-2 defa istanbul merkezle konuştum çıkmayacak dediler.ben şunu anlamıyom sen kim oluyonda dizelini çıkarmıyon audi bmw mercedes enayimi sen kendine güvenin yokki çıkaramıyorsun almanlar bunu 80 li yıllarda çıkardıçokda tın türkiye pazarında küçülmeye mahkumsunuz

  34. HONDA GERCEKTEN COK KONFORLU 2005 VE 2007 SI VARDI BENDE MALZEME KALITESI,YALITIMI FRENLERI GERCEKTEN COK IYI SUSPANSIYON YUMUSAK DEGIL AMA SERTTE DEGIL IDEAL BIR KIVAMI VAR.PERFORMANSDA IYI FAKAT TORKU YANI CEKISI RAMPALARDA BIRAZ ZAYIFLIYOR TORKU BIRAZ DAHA YUKSEK OLSAYDI MUKEMMEL OLURDU.HONDANIN HEP DIZEL YAPACAGI GUNU BEKLEDIM FAKAT GENE YOK.LPG OPSIYONLU OLABILIYOR.BUGUN EN KOTU MARKALARIN BILE DIZELI VARKEN BU HONDAYA YAKISMIYOR.BU YUZDEN SORUNSUZLUGUNA GUVENDIGIM TOYOTA COROLLA D4D DIZEL ALDIM.TOYOTADA HONDADA COK IYI OTOMOBILLER YAPIYOR (DUNYANIN EN AZ SORUN CIKARAN OTOMOBILLERI) IKI MARKAYIDA TAVSIYE EDERIM.YENI CIVICE GELIRSEK ILK ZAMANLAR YADIRGASAKTA ALISICAZ VE ONUDA SEVICEZ.DIGERLERINDE OLDUGU GIBI.HONDA VE TOYOTA ALAN PISMAN OLMAZ KESKE 1.6 110BEYGIR GUC 250NM TORK URETEN DIZEL MOTOR YAPSALAR ISTESELER ALASINI YAPARLAR AMA BILDIKLERI BISEY VAR INANIYORUM

  35. BENDE 2006 MODEL FUL OTOMATİK ES HONDA CIVIC SEDAN VAR.YENİ KASA İLE DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM.FAKAT YAKIT TÜKETİMİNDE AZALMA OLMADIĞINI GÖRÜYORUM.YENİ KASAYI BEĞENMEDİM.ÇOK KARASIZIM NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM.HERDALDA BAŞKA MARKALARA YÖNELECEĞİM.

  36. BENCE HONDA BIR TUTKU ARKADAŞLAR EVET HERKESIN HAKLI OLDUGU VEYA HEMFIKIR OLDUGU YONLER VAR FAKAT bu aracın dızelı olup,piyasaya cıksaydı bu fıyata ve bu ozellıklerde dıger arac larla eş deger olmazdı yanı cıvıc fıyatına gore kong-forlu ve motoru sorunsuz bır arac passat jetta şu ozellıkte kı fıyatlarını hepımız bılıyorz dızel fıyatını km nıze gore aradakı fıyat farkınıcıkarmıs olursnuz…kii honda kalıtesını bole koruyor yoksa cok ayaga düşer ….
    evet tork konusunda eksık yenı kAASAYA torgu yukseltebılırlerdı fakat aracın cok ıhtıyacı yok aslında pefomansı ıyı fakat her guzelın bır kussuru vardır ..ıkıncı el pıaysısı olan ve deger kaybetmeyen bır marka

  37. 1-Aracın rampası bitik. 2 -ufak tefek yoldaki çukura düştünmü acayip ses geliyor sanırsın lastikde hava yok janta vurdu.3- viraja girerken virajda olan kasislerde arkası hafif gezeliyo 4-boya kalitesi 0 bende siyah vardı böyle kalitesis bir boya olamaz siyahda kesinlikle metaliksiz boya kullanmaması lazım

    sevdiğim yanı .burnu kısa olduğundan keskin kısa viraja çok iyi giriliyo .çok iyi freni var ben toyota da kulladım toyota ile kıyaslanmaz.otomatik vitesi çok harika hissettirmiyo iç dizaynıda harika arka tarafının zemini komple düz

  38. Abi bence çok kötü bir kasa tasarlamışlar,yeni alman modelleriyle yarışamaz bu kasa eminimki tutulmayacaktır ve bizim eski kaslar prim yapacaktır.

  39. *Yeni hondanin onu biraz fazla egik (park ederken onunu goremezsin tecrubenle park edersin veya park sensoru gerci dikkat edin yeni nesil arabalarin hepsi oyle kaputu goremezsin ergonomiymis falan filan eski arabalarda kaputun bittigi yere kadar gorunurdu) arka stoplari clio symbol un plakaya dogru uzamis hali bence eski kasa daha guzeldi ve motordada fazla bir iyilestirme yok peki yeni honda alinir mi bence alinir dizel hiriltisini sevmeyenler elegance sanruflu otomatik vitesli ve lpg li olursa hem konfor hemde ekonomi saglanmis olur.alman mi yoksa japon mu olayina girersek alman firmalari mekanik aksam ve guvenlik konfor konusunda cok iyiler fakat japonlar gibi uzun omurlu sorunsuz motor yapamazlar japonlarin motor sansuzuman uyumu ve motor verimlilikleri cok iyidir.aslinda iki ulkede otomotivde cok iyiler.korelilerde bu konuda cok gelistiler elantra yilin otomobili secildi kia ceed motoru ve tasarimi cok iyi cok cesitli marka araba kullandim ama benim gonlumde her zaman japon otomobilleri var mercedes bmw audi pahali diyorsan kesinlikle honda ve toyota

  40. bence yeni modeli eskisine nazaran vasat kalmiş o fiyata uymuyo bana göre honda city gelişyirilmiş versiyonu eski kasa daha şik ve makyaj daha güzel duruyor ve son olarak türkiye şatrlarına göre yakıt tüketimi cooook fazla

  41. Arkadaşlar bende aralıkta 2012 model honda civic aldım. bencede yeni kasa hoş olmamış, zaten aman aman pek fazla bi özelliğide yok, kalitede aynı, insan arabada birazda görsellik istiyor, bence benim aldığım kasa yenisinden daha yakışıklı

  42. Siyah rengi çok güzel duruyor arkadaşlar Sizlere tavsiye ederim.Ben 2012 model yeni honda civic alacağım

    siyah çok asil duruyor . Ben siyah modelini almayı düşünüyorum. Karım beyaz istiyor. Yine de biz

    siyah alacağız.. Yenisi daha yakışıklı.

    .

  43. efendiler , japonun kafası basmıyomu sizce dizel motor yapmaya ve türkiyede pazarı tekele almaya ? muhafazakar yetişmiş bir vatandaş olarak diyorumki bizim devletimiz her seyin iyisine ulaşmamıza engel teşkil ediyor . dünyada benzin ucuz bizde mazot neden böyle dediler ; bakan bey — benzini ucuzlatırsak arabasız adam kalmaz dediğini bu kulaklarımla duydum .neden dizeli yok diyenlere acıklama ihtiyacı hissettim .

  44. Ben yıllardın Honda Binerim. Şu andada 2009 premium Lpg li var. Yeni kasa Civic almayı kesinlikle düşünmüyorum. Yazık ya.. Tipe bak… İçine bak… Vallahi hüsran. Tamda arabayıo değiştirmeyii düşündüğüm sıralarda bu araba beni hüsrana uğrattı… Şu anda kullandığım arabanın üstüne araç tanımıyorum. Biraz daha bekleyeceğiz artık…

  45. bence arabanın dış dizaynı oldukça hoş olmuş.iç kısmıda gayet güzel.test sürüşüde yaptım yol tutuşu gayet iyi arabayı kullanırken keyif veriyor.yakıt tüketimi gerçekten fazla ama lpg seçeneği düşünülebilir.ayrıca fiyatı da kendi sınıfına göre oldukça iyi.

  46. arabanın fiyatı bu donanıma göre çok uygun ama yakıtı aşırı fazla 100 km de 8.0 lt ne demek gerçekten çok yüksek yakıt tüketimi size entersan gelecek ama yeni ACCENT BLEU nun dizelini deneyin mükemmel performansın yanında çok düşük yakıt tüketimini göreceksiniz saygılarımla….

  47. Honda tasarımcıları bu sefer işi aceleye getirmişler.Arabaya önden bakıyorsun bir öncekinden (FD6 kasa) güzel olmasada yinede idare eder.Ancak arkaya geçince tam bir felaket.Geçen gün park halindeki yeni Civic’i arkadan gördüm Renault Clio zannettim.Koltuklar eskisinden kötü ve gösterişsiz.Orta konsol resmen ucuz araba işi olmuş.Yeni kasayla birlikte Civic’in kendine has ruhu gitmiş.Tanıtım fiyatıyla yok satıyor intibası yaratılmaya çalışıldı,ancak fiyatlar artınca eskisi kadar satabilecek mi ? zaman göstecek.Ancak şurası bir gerçekki önceki kasaya rağbet edenler donanımından ziyade sportif ve agresif görüntüsü için alıyorlardı.Yeni Civic’e ne kadar makyaj yapılsada asla önceki gibi olmayacak.Sonuç olarak Honda Severler hayal kırıklığına uğradı.

  48. ben de yeni kasa elegance modelini aldım. arabayı çok beğendim sonra yorumlara baktım kafamda soru işaretleri oluştu sonra tekrar gidip yeniden baktım ben farklı bi araç mı beğendim diye… ama yine beğendim test sürüşünü yaptım hem konforunu hem dış görünüşünü beğendim.yine yorumlara baktım ve tekrar tekrar gidip yeniden baktım. sonuç: çok beğendim…. beğenmeyen arkadaşlara sesleniyorum 51.000 tl ye bu donanımda ve konforda tavsiye edebilecekleri bir araba modeli var mı? ben aradım bulamadım bu konuda yardımcı olurlarsa seviniirimm yoksa 5 mart ta benim honda civic elegance model arabam olacak

  49. arkadaşlar bence de 2011 modellerdeki kasa mükemmeldi.eskiye rağbet olsaydı onu alırdık.hani adam zengin olur da eski bakırı kilimi yastıkları satar.sonra antikacıdan milyonlar verir alır.ne imiş efendim antikaymış.antika olan kendisidir bilmiyordur.honda bence bir tutkudur.alabilene hayırlı olsun.allah kaza bela vermeden kullanmayı nasip etsin.sonra da bana hayırlı ise birtane versin inşallah….

  50. Honda yeni modelinde %35 yerli parça kullanıyor. Hedefleri %60 lara çıkmak olduğunu okudum. Japonya da bulunmuş biri olarak şu yorumu yapabilirim. Hiç Japonu yabancı marka arabaya bindiremezsiniz. Japonya bu nedenleJaponya oldu.. ( Fransızlar da aynı şekilde ) .Tavsiyem Türkiye de yapılan, Türk işcisi çalıştıran vergisini Türkiyede ödeyen Markalardan şaşmasın. Honda , Toyoto , ford , reno , fiat gibi….

  51. 1976 yılından beri araç kullanırım. Sahibi olduğum ve değiştirdiğim araç sayısı 30 un üstündedir. Yeni Honda için şu yorumu yapabilirim. Honda özüne dönmüş ve bir aile arabasını spor görüntü ile sunabimiştir. Göz alışkanlığı ile değişik yorumlar yapılabilir. Bu her marka için geçerli. Emin olunki bu kasada tutacaktır. Birde unutmayalım bu model Türkiyede yapılıyor. Yani vergisi Türkiyede ödeniyor.

  52. merhaba arkadaşlar şahsım ma ait işletmem var honda ve renoult özel servis yorumlarınızı okudum 22 yıldır mekanikerim bunun 7 yılı yetkili honda muğla özerler servisinde çalıştımm dahasıda var renoult yetkili servisindede çalıştımm ( şimdi ) 8.9 l yakıtmı yoksa en ufak hatada motor ru bitiren renoultunn motorunu mu tercih edersinizz bilemem……ama bilkdigim bir şey varr
    her 60.000 km 700 1000 tl ödemekmi yoksa sorunsuzz 6 yıl 150.000 km garati verenmi şimdi sizce hangisi daha mantıklı ve şunuda eklemek istiyorum renoult marka bir aracın 2004 model den sonraki modellerin motorları hepsi aynı ama bunu bizim insanımız allayamuyorr nedenmi araştırın farkı göreceksinizz yakıt tüketimi aynı sadece yakıt deposunun litresi degişiyorrr takip edinn? sayğılar…:)

  53. merhaba ben memet 2009 elagance honda vardı bend kaza sonucu araç pert oldu.şimdi tekrar hond a almak istiyorum fakat yeni kasalar eskisi gibi dikkat çekmiyor ve güzel gözükmüyorlar.Hundai markalarını hiç sevmem ama arabalarının görüntüsüne bakıyorsun çok süper çok dikkat çekiyor vede çok yakışıklı duruyorlar(Elentra.Accent Blue gibi )bende şimdi kararsız kaldım.sorunsuz olarak gördüğüm iki marka Toyota avensiz mi Honda civik mi.Hondayı otm.düşünüyorum diğeri manuel olacak mecburen.bu konuda bana açıklayıcı bir fikir verirseniz sevinirim.bu arada Avensizs de anahtarsız çalıştır ma var güzel olmuş bence keşke Honda kasa yerine navigasyon ve butür özellikler ekleseydi.şimdiden saolun vereceğiniz fikirler için.

  54. mehmet bey 3 gün önce 3.cü hondamı aldım her şeyi çok harika sadece yakıt şehir içi otm.9.8 ama gaz taktıracam 6.yıl tüplü garintiyi bu devirde kim veriyor yinede sen git bayiye otm.eleganc ile bir test sürüşü yap

  55. hondamı 🙂 arada forddan toyotodan opelden bahseden olmus arac konusunda kımsenın aklına gelmedıgı bır arac var kia cerato 2009 kasa 1.6 115hp 270 nm tork 27.03.12 bugun itibariyle 170 tlye sehr içi 1100 sehr dısı 1300 km yol gıden br arac bulun size o aracı ben alıyım 🙂 istanbul malatya arasi 9.45 saat ne hondası yha petrol düşmanı o araç .. çok rahat 220 vuruyor anlamıyorsunuz bile kia diyorum aslında kiayı millet hunday cakması olarak blır gerci öyle aslında bencede hunday cakması ama 2008 2009 cerotolar degıl mükkemmel bir cekıs var aracda

  56. arkadaşlar bende haziran 2011 de honda civic elegans otomatik vites araç aldım sıfır… şuan aracım 12000 km de vebu aracı kullananlar bilirler trip A yı aldığım günden beri hiç sıfırlamadım ortalama tüketim 6,4 L/100km zaten 10000km de yine sıfırlandı.bence gaz pedalına yavaş basarsak araç az yakıyor yine trip B yi petrolde benzin aldığım zamanlarda sıfırlayarak otobanda yaptığım ölçümlerde araç 120 km hızla cruse kontrolde 5,5L/100km değerini elde ettim 100km hızla cruse kontrolde 4,3L/100 km değerine ulaştım tabi karma olarak 10000 km nin ortalaması 6,4L/100km …şehir içindeki kullanımlarımda 7,7L/100km değerlerine ulaştım….
    araçtan inanlmaz derecede memnunum daha önceden 2005 elentra ,2008 reno sembol,2009 clio hatcback araçlardan sonra sonunda doğru aracı bulduğuma inanıyorum….honda çok başarılı bence viraj kabiliyeti ,performans,ı sessizliği ,estetiği,konforu mükemmel bir araç gaza yumuşak basıldığında 1800 devirde vites değiştiriyor ve bunu sadece devir saatinden anlayabiliyorsun…..şiddetle tavsiye ediyorum honda yı ne olursa olsun deneyin……

  57. 2006 MODEL FULL OTOMATİK ES KULLANIYORUM.YENİ KASA HONDA FİZİKİ GÖRÜNÜM OLARAK HOŞUMA GİTMEDİ.ARACIMI DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM FAKAT NE ALACĞIMA KARAR VEREMİYORUM.HERHALDE YENİ KASA TOYOTA COROLLA ALACAĞIM.

  58. selam arkadaşlar öncelikle honda hayat onda diyorum,aracı yerden yere vuranlar çok neden acaba,görüntüsü on numara bi araç,arkadan cılıoya benzetenler yeni kasa c200 e daha çok benziyor iyi bakın daha doğrusu c200 hondaya benziyo bana göre, yakıta gelince uzun yol fakat inişli çıkışlı 5, 6 litreye kadar düştü şehir içi 8,9 ltre yakıyor otm. süspansiyon biraz sert ama buda yol tutuşu ve virajlar için çok iyi aracta 5 kişi varken bile yükseklik aynı, motor sıcaklığı hararet ibresi bile koymamış adamlar rampada çok iyi motordan ses çıkmıyo bende siyah elegance otm. var çok memnunum zaten güzel olduğu insanların bakışlarından belli oluyor.

  59. siz arabadan anlamıyorsunuz dizel otomobil geleceği olmayan ülkemizdede yakında vergileri ve motorin yakıtı fiyatı artırılacak çünkü avrupada heryerde böyle ayrıca dizel çıkarmama sebebi hybrid teknolojisi standart bir arabaya uygulayan tek marka honda.en kaliteli vwden bile kaliteli ve üst sınıf donanıma sahip bir araştırın sonra yorum yazın isterseniz.bide honda jazzda cvt şanzımanda 7 ileri teknoloji var arabaya bineceksen yakıtını koyacaksın altından kayıp gidecek honda bu tarif edilmez yaşanır.

  60. arkadaşlar yorumlarda gördüğüm kadarı ile çok yanlış kıyaslamalar var bende 2006 cıvıc var sorunsuz bir araç cıvclerde düz vites ile otm farkı 2000 lira başka markalarda dsg sanzıman farkı 7000 tl üzerine dizel motor koyarsanız 5000 tl yani 12000tl dizel yerine turbo yani TSİ ve DSG sanzıman motor koyduğunuzda fark yirmibin tl ye kadar çıkabiliyor ve şu yeni cıvıcle eskisi kıyaslanıyor aynı segmentteki başka markalarla kıyaslamak daha doğru olur arkası clio değil mercedese benziyor ön taraf güzel sportiflikten biraz uzaklaşmış ama honda felsefesi önce insan sonra makina yavaş yavaş alışıyorsunuz bu fiyata en iyi seçim yani kalite

  61. Arkadaşlar bende 2005 model 1.6 Passat Exclusive vardı 2 hafta önce sattım yeni kasa Honda Civic (2012 Honda Civic Elegance otomatik ) aldım, ilk başta araç hafif geldi ancak gittikce araçla bütünleştiğimi hissediyorum.Aslında ben 2006 model DSG otomatik Passat 2.0 Comfortline almayı çok istemiştim.Günlerce baktım ancak fiyatları 40bin ve 50 bin arasında kilometresi de 90bin ve 200 bin arası oluyor.Bu kadar kilometre ve fiyatı yetmiyormuş gibi birde DSG şanzımanların çıkardığı arızalar var.Örneğin mekatronic arızası bu arıza başka mekanik sorunlarla tamiratı 5 bin TL yi buluyormuş.(İstanbul yolundaki Doğuş oto daki arkadaşımın anlatımı ile) Şimdi gelelin Honda civic 1.6 Elegance modeli hakkındaki düşünceme, ben teknolojiyi seven ve sürekli takip eden birisi olarak oldukça başarılı ve ileri seviyede bir araç olduğunu düşünüyorum.Şu an tek düşüncem acaba ileride yakıt sarfiyatı beni sarsar mı? Ama şimdilik keyfini çıkarıyorum.Ayhan bey size de katılıyorum. Ama ben ön tarafı Accordlara benzetiyorum arka tarafıda C180 Mercedeslere benzettim.
    Herkese iyi günler,
    Kazasız belasız sürüşler diliyorum.
    Murat

  62. arkadaşlar ben chevrolet ve hondacivic arasında kaldım.Bu iki araban anlayan arkadaşlar yorum yapabilirmi.Ama ikisinin de çok yaktığını biliyorum ne dersiniz?

  63. hasan, 6 Ocak 2012 – 15:19

    Hasan Kardeşim 16 yıldır mı tfsi kullnıyorsun ben daha yeni geldi biliyorum ya 4-5 sene olmadımı? Tabi Bilen var bilmeyen var.

    Ama Şunu Söyleyeyim Arkadaşlar Önceliklşe Almanyanın Türküyede Otomotiv sektöründe sömürmekten başka hiçbir katkısı bilşe yok Doğuş wosvogen olarak Türkiyeyi Perişan Etti Okadar para etömeyecek arabaları pRESTİJ yüzünden sömürüyor.Bunları Çok iyi araştırdım ve civic in burda üretildiğini öğrendim ve Şekerpınar Fabrikasında Hemen Almaya karar verdim. Ne Mutlu Türküm Diyene……………

  64. yeni kasa hondaya binmeyen arkadaşlar ne diye boş boş yorum yapıyonuz arac yol tutuş mukemmel iç tasarım mükemmel 6 yıl garanti yakıta gelinçe koca buynuzu agır gelmez hondayı alanda memnun satanda gerisi laf.

  65. Aracı sadece dış görünümüne göre değerlendirmek çok yanlış.2009 model elegance modelini 100 km kullandım, eski kasa görünüm olarak çok iyiydi, ancak çok eksikleri olan araçtı.en önemli eksiği amartisorleriydi.ayrıca çok ses alma ve yolda tam tutunmama sorunlarıda vardı.
    Yeni kasayı alalı 1 hafta oldu, araçta neredeyse hiç ses yok, amartisörlerde çok iyi gerçekten.yol tutuşu bir önceki kasaya göre dahada iyileşmiş.benim eksik gördüğüm tek şey araçta torkun biraz düşük oluşu.Genel olarak güzel bir araç.

  66. 2005ten beri golf5 düz kullanıyorum wolksvagen mi fos-fagen mi anlayamadım yakıt şehir içi 10lt nin altında değil honda daha fazla yakmaz umarım 🙂

  67. 1 ay önce sıfır otomatik elegance aldım . size yyemin ederim yol tutuşu yakıtı konforu mükemmel hayatımda aldığım en iyi kararlardan bitanesi.. kesinlikle tavsiye ederim

  68. Honda’ nın özellikle otomatik vites araçlarında motor yada vitesinde sorun yok fakat her nedense Avrupa ve Amerika ülkelerinde sattıkları araçlar daha kaliteli ve özellikli ve tabiki daha az yakıt harcıyor. Bence Honda firması Türkiye’ nin bu konudaki potansiyelini hafife alıyor gibi bir görünrüsü var halbuki tam tersi en iyi pazarlardan biri Türkiye sanırım anladıklarında zaten çok geç olacak diğer markalar satmış olacak modellerini. Bu DSG – CVT yada EDC şanzumanlı araçların 6-7 ileri vitesli amacı yakıttan tasarruf etmek ve bunu başardılar ama forumlara bakarsanız bazı kullanıcıların bu yeni sistem ile sorunlar yaşadıklarını göreceksiniz hatta şanzuman değiştirenler bile varmış garanti kapsamında ise sorun yok ama garantisi bitmiş ise aracın en az 5 – 6 bin bayılmanız gerekiyor ki bu sadece EDC de diğerleri daha pahalı sistem yeni olduğu için ustalar tamir yoluna gitmiyorlarmış yani forumlarda yazan bu yoksa yakıt tasarrufu kanıtlandı onda bir sorun yok.

  69. Bence kesinlikle bu araba çok rahat ve ferah kesinlikle bu araba kötü yorumları hak etmiyor aynı zamanda bazı insanlar arabaya binmeden olumsuz yorumlar yapıyor bence önce binip önce yorumlarını yapsınlar videoda görmekle olmaz diye düşünüyorum.

  70. Boş konuşuyor millet benim 4nesil hondam araç 7.4 yakıyor sehir ici uzun yolda 5.7 yakıyor eski kasa ya gore çok sessiz donanım harika yol tutuşsa süper herkeze tavsiye ederim hondayi binen bilir Wolswagen Toyota falan kıyaslamayın lütfen Honda kıyaslanmaz beyler bayanlar

  71. Bence aracın iç ve dis giruntusunu begenmeyen arkadaslar ya bu aracı alamayacak olanlar yada diğer araç bayi çalışanları. Aracın konforu sürüsü süper 3 hafta oldu alali süper. Yakıt biraz fazla gibi 210 tl ye fullettim 450 km gitti. Biraz daha düşecektir umarım ama deger elantraya Renault’a forda o kadar para verip kalas gibi gitmektense buna deger

  72. Ben geçtiğimiz haftasonu 45-50 bin TL bandındaki birçok alternatifle beraber Premium AT de denedim ve test ettim. Çok ince eliyip sık dokuyan biri olarak öncelikle bu fiyat aralığında, bu sınıfta, bu kalitede ve bu özelliklerde başka araç bulamadığımı belirtmek istiyorum. Fiyat/performans/kalite olarak bence mükemmel bir noktada (başka alternatifi olan varsa hemen yazsın). Dış tasarımı ilk başta bana da biraz garip gelmişti ve şüphelerim vardı. Ancak internetten ve broşürlerden bakmayın bu araca. Gidin yakından görün ve inceleyin. Eminim ki o zaman benim gibi çoğunuzun da ön yargısı kırılacak. İç tasarımı zaten çok başarılı ve içine binince kendinizi lüks sınıf bir araçtaymış gibi hissediyorsunuz. Sürüş pozisyonu ve ergonomisi bence çok iyi. Araç sizi adeta sarıyor ve bir uzantınız gibi tepki veriyor. Ben özellikle o klasik çizgiden uzak olan paneli çok sevmeyeceğimi düşünüyordum ama o da kullanım ergonomisini tamamlayan akıllıca tasarlanmış bir başka unsur gibi geldi bana. Çok araç denedim ama bu aracın koltuğuna ilk oturduğumda kafamdan geçen ilk düşünce “işte benim arabam” oldu.

    Benzin tüketimi konusunda birçok arkadaş yakınmış. Ancak bu sınıfta, bu ağrlık/güç oranına sahip, 1.6 motor ve benzinli araçların hemen hemen hepsi şehir içinde benzer seviyede yakıyor. Doğru kullanımla bence çok da yakınmaya gerek yok. Sonuçta otomatik rahatlığı istiyorsanız ve otomatikle beraber sorunların artmaması için daha denenmiş ve sağlam bir otomatik sistemi bekliyorsanız (yarı otomatik ya da yeni nesil tam oturmamış otomatik sistemleri dışında) o zaman biraz fazla yakıt tüketimine katlanacaksınız. Herşey bir arada olmuyor.

    Bu arada araba alırken sadece kağıt üstündeki özelliklerine, bol ve ucuz aksesuara her zaman kanmamak gerekiyor. Servis ve sorunsuz çalışması da çok önemli. Türkiye’deki yakıt kalitesini ve yolların durumunu gözönüne alırsak az yakan ama daha az denenmiş ve nispeten sorunlu ve kırılgan teknolojiler yerine biraz daha fazla yakan ama daha sorunsuz bir araç daha tercih edilir olmalı diye düşünüyorum. Honda kullanan tüm tanıdıklarımdan duyduğum şey aynı. Yıllardır rutin servis kontrolleri hariç hiçbir majör problem çıkmıyor. Bence bu aracın bu segmentte rakibi yok. Bayramdan sonra gidip aracı satın alacağım.

  73. bende honda almak istiyorum ama bunca yorumdan sonra kafa karışıklıgım oldu fakat civicin yeni modeliyle test sürüşü yapan biri olarak beyendim ALAN VE KULLANAN TÜM KARDEŞLERİME KAZASIZ SÜRÜŞLER 10 YILDIR burodvey kullanan biri olarak hondanın her modeli güzel demekten kendimi alamıyorum ,

  74. honda cıvık elagant otomatik 2013 lpg li al benzini unut keyifle gez harika otomobil bu paraya bu otomobilden daha iyisini sorunsuzunu bulamazsınız denenmiş ,kullananların memnun kaldıgı otomobil.bir şey daha söylemek istiyorum araç lpg ye geçtigi zaman sanki motor çalışmıyormuş gibi sessiz harika bir durum bu yüzden kaç defa marşa bastım sonra alıştım.keyif aldıgım araç inanın passat tan bu kadar keyif almamıştım,saygılarımla.taner.

  75. Ön orta konsolu dışında (radyo-teyp ve klima) dört dörtlük araç.
    radya teyp yerine ekran ve klima tuşlarını da çevrilebilir yuvarlak buton şeklinde olsaydı inanın kusursuz olacaktı.
    Yine de motor, otomatik şanzıman ve kasası ile o fiyatlara alınabilecek en iyi araç.

  76. SLM HERKESE , BEN ARACI 1 HAFTA ÖNCE ALDIM (48250 TL PREMIUM OTOMATİK ) SON DERECE MÜKERMMEL BİR ARAÇ .BU DONANIMDAKİ BİR ALMAN ARABASINI 20 25 TL FARKLA ALIRSINIZ DEGERMİ , KESİNLİKLE HAYIR, HONDA MÜKEMMEL BİR ARAÇ YAPMIŞ BENCE,ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM.TASARIMINA GELİNCE ÇOK KÖTÜ DEGİL , ESKİ KASA CİVİC SAHİPLERİ BEGENMESEDE (yenisini alamadıkları için ) BAYİDEKİ SATIŞ ELEMANININ DEMESİ ÜZERE :))) FENADEGİL BENCE GÖZÜMÜZ ALISINCA NORMAL GELİR.

  77. Tekrardan merhaba,
    15 Ağustos’ta yazdığım yorumda aracı bayram sonrası gidip alacağımı söylemiştim ve 29 Ağustos’ta gidip teslim aldım. Premium AT’yi ben 47.000 TL’ye aldım. Bugün tam iki ay oldu alalı ve bu iki ay süresünce 3000 km kadar yol yaptım. Hemen hemen her türlü şartta kullandım. Kullandıkça oluşan izlenimlerimi de paylaşmak istedim.

    Öncelikle tasarımını beğenmeyenlerin, daha önce de dediğim gibi gidip galeride bizzat incelemelerini tavsiye ediyorum. Ben hala çok seviyorum. Aracımı diğer araçların yanında incelediğimde özellikle şunu fark ettim. Ön kaputu aynı sınıftaki diğer araçlara göre çok daha kısa. Yani yukarıda evimden otoparka baktığımda yanyana duran aynı ve benzer sınıf araçlar içinde (-ki bunların içinde bir önceki kasa Civic de var) benim aracımın önü gerçekten kısa. Ama hemen öne çıkan bir özellik daha var. Ön cam neredeyse garajdaki tüm araçlardan daha uzun, yatık ve büyük. Yani açısı oldukça dar. Bu da aracın daha aerodinamik olarak tasarlanmasının bir sonucu. İçine binince zaten anlıyorsunuz. Bundan sonra yeni kasa Passat’ı kullandım biraz ve bana sanki ön cam üzerime geliyormuş gibi bir his verdi. Diğer modellerde dışarıda verilen boşluk ve daha dik yerleştirilen cam yeni Civic’te kolayca fark edilebilir bir şekilde daha yatık ve spor bir arabaymış hissi verircesine konumlandırılmış. İçeriden baktığınızda ön camın alt kısmı çok ileride ve ön konsolda bayağı büyük ve ferah boşluklar var. Tabii herkes alışır mı ya da sever mi onu bilemem. Ama bana biraz daha spor bir sürüş deneyimi yaşattığı için benim hoşuma gitti. Tabii bu tasarımın asıl amacı spor sürüşe benzetmek değil aerodinamik.

    Aracın sürtünmesi ve rüzgar sesi çok değil. İçeri çok ses almıyor. Uzun yol için ideal. Defalarca test ettim; tam 137 km’in üzerine çıktığınız an bir yerden cam çok az açık kalmış da hafif hafif bir rüzgar giriyormuş gibi bir ses geliyor. Yani benim görebildiğim aerodinamiğin hafif hafifi bozulmaya başladığı ve rüzgar sürtünmesinin direnç oluşturmaya başladığı nokta bu sürat ve üzeri gibi.

    Performans genelde oldukça tatminkar. Zaten 125 beygir, benzinli ve torku da fena olmayan bir araçtan bahsediyoruz. Öksürüp-tıksırması biraz hayal kırıklığı olurdu. Yokuş çıkarken biraz zorlanıyor. Ancak 1.6 benzinli otomatik yeni model Astra ile Fulya’daki meşhur dik yokuşta birebir deneme şansım oldu. O yüzden sözümü geri aldım. Benim aracım Astra’nın yanında çok çok daha iyi çıktı o yokuşu. 1.6 105 beygir otomatik Golf de aynı yerde denendi ve bu üç araç içinde en rahat çıkan Honda oldu.

    ECON modu yakıttan biraz daha tasarruf ettiren bir mod, ancak ben çok da bir fark görmedim yakıt tasarrufu olarak. Fakat performans olarak ECON’un açık ya da kapalı olması fark yaratıyor. Daha çok şehir içinde ve sıkışık trafikta falan giderken ECON’u kullanın. Ancak ani hızlanmaya, kalkışlarda ya da acil bazı durumlarda gazı köklediğinizde motorun ek gücüne ihtiyaç duyduğunuzda ECON modu açık ise araç sizi yarı yolda bırakabilir. ECON modu açıkken aracın atak ve seri karakteri ortadan kalkıyor. Sanki o araçta 1.6 125 beygir motor değilde 1.3 ya da 1.2 75-80 beygir motor varmış gibi oluyor. Ben gelende ECON modunu açık kullanıyorum ama otobanda ya da çevreyolunda aracın performansına ihtiyaç duyabileceğim zamanlarda kapatıyorum. Otoyol ve çevreyolu gibi trafiğin daha hızlı aktığı yollarda ancak cruise kontrol ile birlikte ECON’u kullanıyorum. Yani gidecek boş yol ve hep aynı hızı muhafaza edebilecek durumlar varsa ECON o zaman ciddi tasarruf ettirebiliyor.

    İç konsol radikal bir değişim çoğu insan için. Daha önceki yorumumda dediğim gibi bu hoşuma gitmez zannediyordum ama kullandıkça daha çok hoşuma gider oldu. Özellikle kilometrenin dijital ve büyük yazılması, altındaki konsol bölümünde ise büyük devir saati en çok gereken verileri rahatça görmenizi sağlıyor. Neredeyse yoldan gözümü hiç ayırmadan herşeyi görebiliyorum. Açık ve net herşey. Bu araçtan sonra kullandığım Passat ve Astra gibi araçların gösterge panelleri bana biraz karmaşık geldi. Tabii ki alışkanlık. Ama demem o dur ki bu konsolu çok da abartmayın. Kolayca alışıyorsunuz.

    Aracın en büyük artılarından biri aslında alırken hiç aklıma gelmeyen geri görüş kamerası. O kadar büyük rahatlık ki anlatamam. Normalde park sensörü ile bile hayatta giremeyeceğim yerleye çok rahat ve çok kısa sürede en az manevra ile kolaylıkla girebiliyorum. Bundan sonra geri görüş kamerası olmayan bir araç almam herhalde 🙂

    Daha anlatacak ufak tefek çok artısı var ama zaten çoğu test ya da kullanıcı bunları yazmış. O yüzden ben bana göre negatif olan ya da zaman içinde fikrimi negatife doğru çeviren yönlerini akatarayım….

    Öncelikle yakıt tüketimi beklediğimden de fazla. Ben şehir içinde 10 Lt/100 km’ye normal olarak bakıyordum -ki bu aracın teknik verilerinde 9.6 Lt/100 km yazıyor şehir içi için. Ben 1 lt de üzerine ekleyip 10.5-11 arası olabilir diyordum. Ancak yol bilgisayarının gösterdiği sarfiyat şehir içi 13-14 lt/100 km civarında. Otobanda çok sabit hızla ve ECON modu ile gittiğimdeyse ancak 11 lt’ye kadar düştü. Bu verilerin çok tutarlı olduğunu sanmıyorum zira 30 km ışığı yandığında depoda en az 10 lt benzin oluyor genelde. Depo 50 lt ve ben son çizgide 30 km’nin de altına düşüp ışık yandığında her seferinde maksimum 40 lt benzin alabiliyorum. Genelde 36-38 lt arasında doluyor. Yani kabaca depoda 10 lt benzin kalsa, 10 lt ile 25 km yapamıyor mu şimdi bu araç? Bana garip geldi. Yani bu hesaba göre 100 km’de 40 lt benzin yakması gerekir ki zaten öyle bir durumda hemen hemen Bugatti Veyron ile aynı harcama değerine sahip olur 🙂 Ya depo şamandırasında ya da yol bilgisayarında bir problem olabilir. Zira verdiği değerler tutarsız. Bunu iyice test edip servise elle tutulur verilerle beraber gideceğim…

    Aracın kullandıkça gözlemlediğim bir diğer özelliği detay işçiliğindeki bazı sorunlar. Ön konsolda yolcu hava yastığının bulunduğu bölümün üzerini örten kapağın sol ön köşesinde milimetrik bir kalkma var. Sanki orası açılmış ve sonradan tekrar tam sıfır oturmamış gibi. Şöför tarafındaki kapıda camı aşağı indirdiğinizde kapı döşemesi neredeyse yarım santim kadar içeri doğru oynuyor. Ben yolda giderken camı ilk açıtğımda kapı açıldı zannettim. 1000 km rutin bakımında bana bunu camı vakumladığı için yaptığını söylediler. Ancak diğer üç kapıda böyle bir durum yok.

    Cam lastikleri çok adi görünüyor. Ayrıca cam inip-kalktığında kesinlikle üzerlerindeki suyu süpürmüyor. Cam nasıl iniyorsa öyle kalkıyor. Ancak ilginçtir buna rağmen yalıtım konusunda bir sorun yok. Aynı durum sileceklerde de var. Silecek lastikleri biraz adi. Camı tam olarak silmiyor ve hafif iz bırakıyor.

    İç kumaşlar çok narin. Herşey hemen iz yapıyor. Koyu renk ya da siyah iç döşeme seçeneği ne yazık ki sunulmuyor. Genel olarak döşeme kumaşları da kullandıkça biraz daha kalitesizmiş hissi verdi.

    Ön koltuklardaki sırt açısını ayarlayan kol çok kullanışsız. İnce ayar yapamıyorsunuz. Dieğr araçlarda genelde dönen ve ince ince açıyı ayarlayabildiğiniz koltuklar vardır. Bunda kolu çektiğinizde hızla sırtınıza yapışıyor, kolu tutup sırtınıza itip ayarlamaya çalışıyorsunuz. Kullanışsız. Ayrıca koltuk genel olarak rahat olmasına rağmen bel desteği biraz yetersiz. Bel destek ayarı olsa daha iyi olurdu. Uzun yolda bel ağrısı oluyor biraz.

    Peki sonuç olarak bu kadar yazdım yazdım da tavsiye eder miyim ya da hala memnun muyum? Şöyle söyleyeyim; alırken yüzde 85 oranında memnunsam şu anda yüzde 70 oranında memnunum. Yine olsa alır mıyım? Evet alırım ve tavsiye ederim. Zira bu fiyat aralığında bu sınıfta ve bu aksesuar seçenekleriyle başka araç bulmanız oldukça zor.

  78. Arkadaşlar söylemesi ayıp çok çeşitli hoşuma gidenide olan markada otomobil kullandım..ama 2011 senesinde Opel Astra j aldım 8 ayda her ay servise gittim..neticede sattım.(.servis sayısını söylemiyeyim ayıp olacak..) 2011 Toyota Avensis aldım 1.6 araba ağır kasa çekiş gücü (Yokuşta) olumsuz çön takım bozuk hissi veriyordu birde pedallardan bozuk yollarda ses geliyordu onuda sattım.ilk kez HONDA aldım arkdşların tavsiyesiyle Mayıs 2012 de şuana kadar bir problem yok sürüş keyfi güzel en önemlisi Astra nın ve Avensis in 2 vitesle çıkamadığı, bizim muhitte hafif yokuş olan bir yerimiz var ..Honda yla 3 viteste çıkabiliyorum..teknik özellikten pek anladığım söylenemz ama herhalde Tork undan kaynaklanıyordur..Benzin konusunda yorum yapan arkdşları da okudum ..ben kullandığım arabalardan daha az yaktığını görüyorum..saygılar.. kazasız belasız kullanmanızı ALLAH tan dilerim..

  79. Bence alman arabalarını veya baska markaları hondayla kıyaslayanlar bir kac bayi gezip dolassin bu fiyata bu kadar iyi bir araba bulurlarsa hemen alsinlar …. 6 aydir araba bakiyorum toyota corolla vw jetta kullandik bi cok markada arastirma yaptik nissan juke qasqai ford focus ve bi suru yer daha ….. Ama bu fiyata bu kadar guzelini asla gormedim ic donanim harika kasa guzel kisacasi honda civic elegancemi bugun aldim …. Verdigimiz para helal olsun …. Sunuda belirtmek isterim ki piyasaya jeep tarzi diye konulan distan cok guzel ama icine girdiginde teknolojiden eser olmayan (nissan ) ic donanim olarak hondanin en az 5 yil gerisinde … İ love honda <3

  80. Merhaba arkadaşlar… 2008 başından beri Elengance Otomatik sahibi ve kullanıcısıyım… En büyük şikayetim şehir içerisinde, tabi gerçek anlamda Istanbul trafiğinde 11,5-12 litre benzin tüketimi olmasıydı. Uzun yolda yakıt sarfiyatı gayet iyi, ortalama 6,5-7 civarı.. Bunun haricinde teknik anlamda 5 yıldan beri hiç bir problem yaşamadım, hatta cam suyu değişimi haricinde kaputu dahi açmadım inanın.
    2012 model yeni kasayı ilk gördüğümde, bende diğer insanlar ne kadar beğenmediyse o kadar beğenmedim ve her gördüğümde yeni alacağım araba malesef Honda Civic olamayacak diye aklımdan geçirdim. Ancak dün yetkili bayiye gittim (hemde hazırlıksız bir şekilde, sadece yeni aracı görmeye ve konuşmaya) ve ne yaptım? 2008 arabamı bırakıp, yerine 2012 model aldım.. Birkaç gün içerisinde teslim alacağım. Bayide incelediğimde araca biraz daha gözüm alıştı ve o kadar da kötü değil izlenimini edindim.. Tabi bu göreceli bir kavram ve birazda zevk meselesi.. Ancak tek cümle ile neden görünüşü çokta hoşuma gitmeyen bir aracı aldığımı yazacak olursam; Aynı Segment’te, Bu Fiyata, Bu Donanıma Sahip başka bir araç kesinlikle yok ve fiyat-kalite-performans-sorunsuzluk beklentimi %80-90 oranında karşılıyor.. En azından eski arabamdan tecrübem var, ve başka marka ile bilinmeyen maceraya girmeye gerek yok diye düşündüm. Hayırlı olur inşallah !

  81. 6 yıl honda city kullandım. Kaza yapınca değiştirmek zorunda kaldım. tüm araçları gezdim ama civic ten başkasını beğenemedim. iç kalite rahatlık, konfor, özellikler daha iyisini bulamadık. ancaaaak ; yakıt…. bu kadar yakan bir araç ta yoktur diye düşünüyorum. yakıt mı konfor mu ?

  82. Yakıt & Konfor.. İnsan ister istemez her ikisinide düşünüyor tabiki… Civic gerçekten çok yakıyor, hele Otomatik olanı.. Daha önce yazdığım gibi, eğer otomatik vites almayı düşünenler varsa ve Istanbul şehir trafiğinde kullanacaklarsa, ortalama 11-12 lt/100km’yi gözden çıkarsınlar kesinlikle.. Ha bazıları 9-10 lt’de diyebilirler.. ama onlar kesinlike trafiğe girmiyordur derim.. Çok iyi araştırın.. Kesinlikle yazdıklarım abartılı rakamlar değildir. Bu demek oluyorki, Civic Otomatik emsallerine göre maximum %15-20 gibi bir oranda fazla yakıt tüketiyordur (bu tamamen benim nacizane tahminim.. bu orandalardan fazlada değildir herhalde :-)..
    Yani eğer bir kullanıcı yılda yaklaşık 30 depo benzin kullanıyorsa, fazla fazla 200 TL/depo.. Bu durumda yıllık benzin tüketimi 30×200=6000 TL.. %15-20 fazla yaktığını varsayarsak, yılda ortalama 1000 TL gibi bir extra masraf oluyor demektir… Diğer alternatif benzer araçları (otomatik ve benzinli) veya Dizel araçları düşünenler, Civic’İn fiyatının yanında bu bilgileride hesaba katsınlar bence.. Ben hesaba kattım 2008 yılından beri Civic kullanmaya devam dedim.. 2012 model aracımıda 30 Aralıkta teslim aldım.. Gayette memnunum.. Bu seviyede bir bütçe ile, bu konforda başka alternatif bulamadım çünkü.. Sonuçta marka fanatiği bir insan değilim.. Hatta bunun 2 katı bir masraf bütçem olsa, her normal insan gibi civic’in adını bile ağzıma almam..

  83. be guzel honda uretıcılerı su sedan kasaların tek kapılarını getırsenız su ulkeye patlama yapıcak be guzel ınsanlar hıcmı anlamıyorsunuz bunları hep 4 kapı sedan sokuyorsunuz ulkeye.

  84. 8 ocak ta beyaz en fullünü aldım 49500e.chevrolet cruze ve jetta alan arkadaşlarım civic in içine oturunca pişman oldular.iyiki ?honda almışım tavsiye ediyorum bu fiyata bu donanım süper.bayiye gidip aracı test edin

  85. Yeni civic makyajla birlikte 1.6 atmosferik 132 hp gönderir gibime geliyor.
    2006 da FD6 çıktığında 125 hp ardından corolla 124 hp ile piyasaya geldi..
    Şimdi corolla 132 hp gönderdi elini çabuk tutup..
    Sanırım Civic makyajla beraber 132 hp atmosferik 1.6 gönderecek..

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler