Yeni 2013 Citroen C4 Picasso Türkiye’de 1.6 litrelik e-HDi dizel motor, yeni 6 ileri otomatik (ETG6) şanzıman, iki donanım seviyesi (Dynamique ve Intensive) ve 68.800 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. 25 Eylül 2013 tarihinde İzmir-Çeşme’de düzenlenen test sürüşü organizasyonunda kullandığımız yeni Citroen C4 Picasso, ilk etapta 5 kişilik karoser seçeneğiyle Türkiye çapında 50’den fazla Citroen bayisindeki yerini aldı. Kasım ayında satışa sunulacak yeni Citroen Grand C4 Picasso modeli ise 7 kişilik iç mekâna sahip. Aynı motor, şanzıman ve donanıma sahip olan bu modelin fiyatı ise henüz açıklanmadı.
PSA (Peugeot Citroen) Grubu’nun yeni platformu EMP2 (eskisinden 140 kg daha hafif ve daha alçak) üstünde geliştirilen ilk model olan yeni Citroen C4 Picasso’nun 1.6 litrelik e-HDi dizel motoru 115 HP güç ve 1750 d/d’de 270 Nm tork üretiyor. Otomobilin 0-100 km/s hızlanma süresi 12.3 saniye, maksimum hızı ise 189 km/s. 104 g/km karbondioksit salımıyla dikkat çeken yeni Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi ETG6’nın ortalama yakıt tüketimi ise fabrika verilerine göre 4.0 lt/100 km. Eşya gözü (16 adet), bardaklık ve koltuk kombinasyonları (arka koltuklar bağımsız olarak katlanabiliyor) konusunda son derece cömert bir iç mekana sahip olan yeni Citroen C4 Picasso 2013’ün bagaj hacmi ise eskisinden 40 litre daha fazla: 537 litre.
Eskisinden 40 mm daha kısa olmasına karşın 55 mm daha uzun dingil mesafesine sahip olan ve bu sayede arka koltukta daha iyi diz mesafesi sunan yeni Citroen C4 Picasso, önde ince led farları, yanda krom çerçeve, arkada ise 3D led stop lambalarıyla dikkat çekiyor. İkinci jenerasyon C4 Picasso’nun bir diğer öne çıkan özelliği ise 5.3 metrekarelik cam alana sahip olması. Bu da otomobilin iç mekânına ferahlık katıyor. Ön konsolda yer alan 7 inç’lik dokunmatik ve 12 inç’lik panoramik HD ekran da otomobilin önemli teknolojik özelliklerinden ikisi. Ön konsolun alt kısmında konumlandırılan bir çekmecenin içinde yer alan priz, iki adet usb girişi ve bir adet aux girişi ise, mobil cihazların bağlantısı ve şarj edilmesi konusunda tüm çözümleri bir arada sunuyor. Elektronik el freninin olması ve viteslerin direksiyon simidindeki kolcuklar ya da simidin arkasındaki vites koluyla değiştirilmesi ise orta konsolda yerden tasarruf sağlamış ve bu alan büyük eşya gözü yerleştirilerek değerlendirilmiş.
Türkiye’de 2007 yılında birinci jenerasyonu yollara çıkan Citroen C4 Picasso, 2010’da makyajlanmıştı. 2013’te ise ikinci jenerasyonuyla otomobil severlerin beğenisine sunuldu. Yeni 2013 Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 HP ETG6 Dynamique’in fiyatı 68.800 TL, yeni 2013 Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 HP ETG6 Intensive’in fiyatı ise 73.950 TL olarak açıklandı. Intensive donanımında satın alınabilen Teknoloji Paketi 3300 TL, Güvenlik Paketi 2000 TL’lik fiyata sahip. Opsiyonel olan panoramik cam tavanın fiyatı ise 1900 TL. Citroen’in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv, bu yılın son üç ayında 500 adet, 2014 yılında ise 3000 adet yeni 2013 Citroen C4 Picasso satmayı hedefliyor. Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, bu rakamların, Citroen’e kompakt MPV segmentinde birincilik ya da ikincilik getireceğini düşündüklerini belirtti.
Yeni 2013 Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 HP ETG6 ilk sürüş ve test yazısına e-otodergi’nin Ekim 2013 sayısında yer vereceğiz.
Yeni 2013 Citroen C4 Picasso fotoğraf galerisine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.