Mercedes-Benz Türk, yeni 2013 Mercedes-Benz S-Serisi’nin Türkiye lansmanını İstanbul’daki Grand Tarabya Oteli’nde gerçekleştirdi.Tamamen yenilenen S Serisi, kendinden önceki her nesilde olduğu gibi, “dünyanın en iyi otomobili” iddiasını koruyor. Dört farklı motor seçeneği ve 580.000 TL’den başlayan fiyatlarla bayilerdeki yerini alan yeni S Sınıfı 2013, birçok yeni teknolojiyi bünyesinde barındırıyor. Aracın iç tasarımında yer alan koltuklar, klima, bilgi-eğlence sistemleri ve diğer tüm konfor ve güvenlik donanımları titiz bir şekilde uygulanmış. Mercedes-Benz mühendislerinin “en yüksek kalite” algısı, markanın amiral gemisi modelinde standartların temelini oluşturuyor. Yeni S Serisi’nde sunulan yatay elemanlar ve hatlar, görsel ferahlık ve dingin sağlamlıkla kendini gösteren bir ortam yaratmayı amaçlıyor. Özellikle gösterge panelinde ve orta konsolda ahşap süslemeler cömertçe kullanılmış. Arkadaki yolcular da birinci sınıf yolculuk yapıyorlar – koltukların tasarımı ve kendine özgülüğü, kapı panelleri ve tüm kontroller öndekilerle aynı yüksek standarda sahip.
Dünyada klasik ampul kullanılmayan ilk araç
Yeni Mercedes-Benz S Serisi 2013’ün dış tasarımında ise, marka tarihi boyunca sunulan klasik Mercedes görünümü, yeni modelin de bu geleneği sürdürmesiyle devam ediyor. Aracın sofistike tasarımının, otomobilde her zaman çağının lüks ve ihtişam sembolü olarak, klasik mimarisi ve akıcı görünümü ise duygusal berraklığın modern bir simgesi niteliğinde sunulduğu belirtiliyor. Yeni S Serisi’nin öncü olma tutkusunu vurgulamak için radyatör ızgarası daha büyük, daha dik ve farklı biçimde üç boyutlu tasarlanmış. Önden arkaya doğru yavaşça inen karakter çizgisi –markanın kendine özgü “akış çizgisi” – araç hareketsiz konumdayken bile ekstra dinamizm sağlıyor. Bagaj kapağından tampona doğru devam eden yatay hatlar, arkadan bakıldığında aracın genişliğini vurguluyor.
Motorlu araçlarda elektrikli aydınlatmanın kullanılmaya başlanmasından 100 yıl sonra Mercedes-Benz şimdi tamamen led teknolojisine geçiş yapıyor. 2013 S Serisi dünyanın, içeride ve dışarıda tek bir klasik ampulün dahi kullanılmadığı ilk aracı olma özelliğine sahip. Araçta kullanılan yaklaşık 500 led, aracın iç mekânını ve bagajını aydınlatıyor.
Yoldaki tümsekleri algılıyor
Konfor boyutunu da üst seviyelere taşıyan yeni S-Serisi, dünyanın yol üzerindeki tümsekleri algılayabilen ilk aracı. “Road Surface Scan”, yol yüzeyi tarayıcısı bir stereo kamera aracılığıyla yoldaki engebeleri algıladığında, “Magic Body Control” gövde kontrol sistemi bu yeni durumla başa çıkmak için süspansiyonu anında ayarlıyor. Bu yenilikçi süspansiyon sistemi, 8 silindirli modellerde opsiyonel olarak mevcut. Dünyada bir ilke imza atan yeni S Serisi 2013’te, içerideki havayı dengeleyen AIR-BALANCE paketinin bir parçası olarak “aktif parfüm sıkma sistemi” bulunuyor. “Aktif” ifadesi parfüm sıkma sisteminin manuel olarak açılıp kapatılabileceği ve yoğunluk ayarının manuel olarak yapılabileceği anlamına geliyor. Yeni 2013 Mercedes-Benz S Serisi’nde, 10 hoparlörlü standart ses sistemine alternatif olarak, en son teknoloji ses uzmanı Burmester ile birlikte geliştirilen iki adet yüksek kaliteli ses sistemi mevcut: Burmester Surround ses sistemi ve Burmester son teknoloji 3D Surround ses sistemi. İçeriğin interaktif olarak sunulması, navigasyon sisteminin öne çıkan yeni bir özelliği. Yeni navigasyon-eğlence işlevleri arasında; animasyonlu pusula, uçakta olduğu gibi yolcu için “Sürüş Gösterme” özelliği ve önde-arkada Googlemaps ekranı bulunuyor. Trafik durumuna ilişkin bilgiler ince çizgiler şeklinde gösteriliyor. Yeni “Canlı Trafik Bilgi Servisi” ile, trafikle ilgili bilgiler gerçek zamanlı olarak aktarılıyor.
Altı farklı masaj yapan ve 43.5 derece yatan arka koltuklar
Yeni S-Serisi 2013’te sunulan diğer ilklerden biri de; sıcak taş masajı prensibine sahip, aktif koltuk havalandırma sistemine dayalı “canlandırıcı” masaj özelliği. Mercedes-Benz’deki koltuk uzmanları, koltuk sırtlığında14 ayrı şekilde kumanda edilen hava yastıklarıyla benzersiz bir masaj işlevi ve aynı zamanda entegre ısıtma işlevini geliştirdiler. İkisi ısıtmayı kullanan altı masaj programı seçeneği mevcut. Bu özellik aynı zamanda arka koltuklarda da bulunuyor. Şoför paketi ile beraber sunulan üst düzey koltuğun (geriye yatan koltuk) ön yolcu koltuğundan maksimum yatma açısı 37 dereceden 43,5 dereceye çıkarılmış, bu da lüks segmentteki en büyük yatma açısı anlamına geliyor. Geriye yatan koltukta, uzunluk ve açısı serbestçe ayarlanabilen bir baldır desteği de bulunuyor.
Akıllı Sürüş yeni S Serisi’nde
10 yıl önce PRE-SAFE ile başlayıp DISTRONIC PLUS ile devam eden güvenlik teknolojisi şimdi araç kullanımında yeni bir boyut getiriyor: konfor ve güvenlik tek çatı altında toplanıyor. Mercedes-Benz buna “Akıllı Sürüş” adını veriyor. Birçok yeni sistemin bir araya gelmesi yeni S Serisi’ni daha konforlu ve güvenli bir hale getiriyor. PRE-SAFE özelliği, şehir trafiğinde çarpışmaları önlemeye, arkadaki trafiğin neden olduğu tehlikeli durumları ortadan kaldırmaya ve emniyet kemerlerinin sağladığı korumayı artırmaya yardımcı oluyor. PRE-SAFE Freni, aynı zamanda yayaları algılayarak 50 km/s’e kadar olan hızlarda çarpışmaları önlemek için otomatik olarak frenleri harekete geçiriyor. PRE-SAFE PLUS, olası arkadan çarpışma durumlarını algılayabiliyor ve dörtlü uyarı flaşörlerini çok sık yakıp söndürerek trafiği uyarıyor. Eğer çarpışma tehlikesi devam ediyorsa, sistem aynı zamanda sabit araç frenlerini uygulayabiliyor ve böylece darbenin etkisiyle öne doğru sarsılmayı azaltarak boyun yaralanmaları riskini en aza indiriyor. PRE-SAFE Impulse sürücü ve ön yolcunun, daha hızlı çarpışmanın erken bir safhasında emniyet kemerleri ile darbe yönünden uzağa çekilmelerini ve daha hızlı tepki vermelerini sağlıyor. Bu da, önden çarpışmalarda yaralanma riskini ve şiddetini önemli ölçüde azaltıyor. Destek sistemleri, sürücünün yükünü hafifleterek konforu artırmaktan, görsel, işitsel ve/veya dokunsal uyarı sinyalleri vermeye ve sürücünün tepkilerini hızlandırmaya kadar çok çeşitli avantajlar sunuyor.
İşlevleri geliştirilmiş yeni yardımcı sistemler
Direksiyon Yardımcısı ve start-stop fonksiyonu bulunan DISTRONIC PLUS; şerit koruma açısından sürücünün yükünü azaltıyor ve aynı zamanda sıkışık trafikte öndeki araçları otomatik olarak takip edebiliyor. İlk kez, stereo kamera sayesinde karşıdangelen trafik yardımcısı bulunan “FrenDestek Sistemi BAS PLUS”, karşıdan gelen trafiği ve yayaları da algılayabiliyor ve sürücü tarafından uygulanan fren gücünü buna göre artırıyor. Eğer şerit işaretleri kesik çizgiler şeklindeyse, “Aktif Şerit TakipYardımcısı”, yan şeridin özellikle karşı yönden gelen araçlar tarafından işgal edildiğini algılıyor ve tek taraftan fren uygulayarak aracın kazara şeridinden ayrılma riskini azaltıyor. “Uyarlanabilir Uzun Far Yardımcısı Plus”, ışık konisi içindeki diğer araçları gizleyerek trafikteki diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmadan uzun farların sürekli açık kalmasını sağlıyor. “Gece Görüş Yardımcısı Plus”, karanlık yerlerde aracın önünde beliren yaya veya hayvanların oluşturduğu potansiyel tehlikelere karşı, kilometre saatini otomatik olarak kristal netliğinde gece görüşüne dönüştürerek ve tehlike kaynaklarını belirginleştirerek sürücüyü uyarabiliyor. Spot lamba özelliği ise yolun ilerisinde algılanan yayalara ışık tutarak ekstra güvenlik sağlıyor. Bu, aynı zamanda yolun kenarındaki yayayı uyarırken sürücünün dikkatini tehlikenin kaynağına çekiyor. “Konsantrasyon kaybı yardımcısı” uzun mesafelerde sürücünün son mola verme zamanını ve yorgunluk düzeyini tespit ederek sürücüyü zinde ve uyanık kalmaya karşı uyarıyor. Ayrıca, sistemde ayarlanabilir hassasiyet seviyesi de mevcut, ayrıca bir uyarı geldiğinde, COMAND navigasyon sisteminde en yakın servis alanlarını gösteriyor. İyi bir görüşü garanti eden diğer bir unsur da MAGIC VISION CONTROL sistemi. Sistem, normalde klasik ön cam silecek sistemlerinde sürücünün görüş alanını engelleyen su sıçramalarını ortadan kaldırarak ön camı temizliyor.
Yeni S Serisi 2013’ün motor seçenekleri ve teknik özellikleri
Yeni Mercedes-Benz S Serisi’nde dört farklı seçenek sunuluyor. Bunlar S 300 BlueTec Hybrid, S 350 BlueTec, S 400 Hybrid ve S 500. Yeni Mercedes-Benz S 300 BlueTec Hybrid modelinde 2143 cc 4 silindirli motor görev yapıyor. 204 HP güç üreten motorun maksimum torku 1600 d/d’de 500 Nm. 0’dan 100 km/s’ye 7.6 saniyede çıkan otomobilin ortalama yakıt tüketimi 4.4 lt/100 km. Yeni Mercedes-Benz S 350 BlueTec modelinde 2987 cc 6 silindirli motor görev yapıyor. 258 HP güç üreten motorun maksimum torku 1600 d/d’de 620 Nm. 0’dan 100 km/s’ye 6.8 saniyede çıkan otomobilin ortalama yakıt tüketimi 5.5 lt/100 km. Yeni Mercedes-Benz S 400 Hybrid modelinde 3498 cc 6 silindirli motor görev yapıyor. 306 HP güç üreten motorun maksimum torku 3500 d/d’de 370 Nm. 0’dan 100 km/s’ye 6.8 saniyede çıkan otomobilin ortalama yakıt tüketimi 6.3 lt/100 km. Yeni Mercedes-Benz S 5000 modelinde ise 4663 cc 8 silindirli motor görev yapıyor. 455 HP güç üreten motorun maksimum torku 1800 d/d’de 700 Nm. 0’dan 100 km/s’ye sadece 4.8 saniyede çıkan otomobilin ortalama yakıt tüketimi 8.6 lt/100 km. Tüm yeni S Sınıfı modellerinin maksimum hızları 250 km/s ile elektronik olarak sınırlandırılmış durumda. Yeni Mercedes-Benz S Serisi’nin Türkiye baz fiyatı ise S 350 modelinde 580.000 TL.
Yeni Mercedes-Benz S Serisi 2013 fotoğraf galerisine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.
2013 Mercedes S Serisi videosunu izlemek içinse BURAYA tıklayınız.