Yeni Seat Toledo Türkiye’de 37.500 TL’den başlayan fiyatlarla Doğuş Otomotiv tarafından Türkiye’de satışa sunuldu. 1.2 lt TSI 105 HP ve 1.4 lt TSI DSG 122 HP olmak üzere iki benzinli ve 1.6 lt TDI CR 105 HP turbo dizel motor seçenekleriyle bayilerdeki yerini alan yeni 2013 Seat Toledo, geniş iç mekanı ve 550 litrelik devasa bagaj hacmiyle dikkat çekiyor. Volkswagen Grubu teknolojisinden yararlanan, motor ve şanzıman konusunda Volkswagen modellerinden bir farkı bulunmayan yeni Seat Toledo, 4.48 metre uzunluğa ve 2602 mm’lik dingil mesafesine sahip. Yeni Seat Toledo’da yer alan 1.2 lt’lik TSI motor, 105 HP güç ve 175 Nm tork üretiyor. 100 km’de ortalama 5.4 lt yakıt tüketim değerine sahip bu versiyonun karbondioksit salımı ise 125 g/km. Ailenin diğer benzinli ve 7 ileri DSG şanzımanla satın alınabilen versiyonu ise 1.4 litrelik TSI motora sahip. 122 HP güç ve 200 Nm tork üreten bu motor, 100 km’de 5.8 litre yakıt tüketiyor. Bu versiyonun karbondioksit salımı ise 134 g/km. Türkiye’de satışa sunulan tek dizel motor seçeneği ise 1.6 litrelik common rail TDI ünite. 105 HP güç ve 250 Nm tork üreten motorun yakıt tüketimi 100km’de 4.4 litre, karbondioksit salımı ise 114g/km.
Yeni Seat Toledo standart donanımda sürücü ve yolcu, ön ve yan hava yastıkları, Style donanım paketinde ise perde hava yastıkları sunuyor. Baz modelde uzaktan kumandalı merkezi kilit, önde elektrikli camlar ile parçalı katlanır arka koltuklar bulunuyor. Reference ve Style versiyonlar, konfor ve tasarım itibariyle ek özellikler içeriyor.
Yeni 2013 Seat Toledo Türkiye fiyat listesi:
Yeni 2013 Seat Toledo 1.2 TSI 105 HP Reference: 37.500 TL
Yeni 2013 Seat Toledo 1.2 TSI 105 HP Style: 42.800 TL
Yeni 2013 Seat Toledo 1.4 TSI 122 HP DSG Otomatik Reference: 43.900 TL
Yeni 2013 Seat Toledo 1.4 TSI 122 HP DSG Otomatik Style: 47.600 TL
Yeni 2013 Seat Toledo 1.6 TDI 105 HP Style: 49.500 TL
Yeni Seat Toledo 1.6 TDI Style sürüş izlenimi – test yazısına ulaşmak için BURAYA tıklayınız.
Skoda Rapid ile aynı fabrikada ve aynı platformda üretilen Toledo, sınıfına göre son derece kaliteli bir otomobil. Fakat ESP nin Toledo da artık standart olması gerekirdi. (aynı durum Rapid için de geçerli) Daha basit ve ucuz piyasa otomobilleri bile ESP ‘yi standart olarak sunarken ithalatçı firma Doğuş Otomotivin bu aksamdan tasarruf etmesi pek yakışık almamış.
Bu arada tüm VolksWagen grubunda kullanılan motorlardan 1.4 TSI ‘ların forged (dövme çelik) pistonlara, dökme demir bloğa (dayanıklılık yetersizliği nedeniyle alüminyum alaşım değil), değişken süpap zamanlama sistemine ve direkt enjeksiyona sahip olduğunu hatırlatmak isterim.