Toyota ilk nesil RAV4’ü 1994 yılında tanıttığında, bir anlamda kompakt SUV segmentini de yaratmıştı. O günden bugüne 3 nesilde yaklaşık 4.5 milyon adetlik satışa ulaşan Toyota RAV4 şimdi yeni nesliyle (2013) karşımızda. 2012 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda sergilenen yeni (2013) RAV4, Toyota’nın “Under Priority” adlı tasarım diliyle şekillendirilmiş.
4570 mm uzunluğu eskisinden 205 mm, 1844 mm’lik genişliği eskisinden 30 mm daha fazla olan yeni RAV4’ün yüksekliği ise 25 mm kadar azalmış ve 1661 mm olmuş.
Motor seçenekleri
Otomobilde Batı Avrupa pazarına yönelik olarak 151 HP’lik 2.0 litre benzinli, 124 HP 2.0 litre dizel ve 150 HP 2.2 litre dizel motor seçenekleri sunulacak. Yakıt tüketim değerlerininse eskiye oranla yüzde 12’ye varan oranlarda düşürüldüğü ifade ediliyor.
Dördüncü nesil RAV4’ün Doğu Avrupa motor gamı ise daha farklı. Rusya’nın da dahil olduğu bu pazarlar için 2.0 lt 145 HP benzinli, 2.5 lt 180 HP benzinli ve 2.2 lt 150 HP D-4D dizel motor seçenekleri sunulacak.
Entegre Dinamik Sürüş Sistemi
Yeni RAV4’te bulunan “Integrated Dynamic Drive System- Entegre Dinamik Sürüş Sistemi”, otomobilin 4×4 aktarma sistemini, VSC’yi (araç stabilite programı) ve direksiyon sistemini (EPS) koordine ederek daha güvenli sürüşlere olanak tanıyacak.
Otomobilde ön ve arka akslar arasındaki güç dağılımı 100:0 ve 50:50 arasında otomatik olarak ayarlanabilecek. Off-road sürüşleri içinde güç aktarımı 4WD Lock düğmesi vasıtasıyla 40 km/s hıza kadar ön ve arka akslara yüzde 50-50 dağıtılacak.
4 tekerlekten çekişli modellerin hepsinde sunulacak sport seçeneğinde ise önlere yüzde 90, arkalara yüzde 10 güç aktarımı yapılarak, ön lastiklere binen yükün hafifletileceği ifade ediliyor.
Otomobilin kapsamlı teknik özellikleri henüz açıklanmadı. Ayrıca Türkiye satış zamanı ve fiyatı da haber yayına hazırlandığında henüz belirtilmemişti. Açıklandığı zaman yine sitemizde yayınlayacağız.
Yeni (2013) Toyota RAV4 fotoğraf galerisine ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!
Toyota tasarım ekibini toptan kovsun bence 🙂
Motorlar yine vasat. 1.6 yok.
Yine olmamış…
2000 cc motorun yıllık taşıt vergisinin 2300 tl olduğunuda göz önüne koyarsak ,
çokta cezbedici değil…..