Hızlı hatchback sınıfı, çok ateşli bir üyeye daha kavuştu… Yeni Honda Civic Type R. 2015 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni Civic Type R standart bir Honda için pek de alışık olmadığımız şekilde turbo beslemeli motora sahip. Direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli, 2.0 litrelik VTEC motor; 6500 d/d’de 310 HP güç ve 2500 d/d’de 400 Nm tork üretiyor. Yıllardır Honda Civic Type R kullanıcılarının tutkun oldukları şey kuşkusuz ki bu motorların adeta motosiklet motoru gibi yüksek devir çevirebilmeleri.
Yeni Civic Type R’da ise “red line” olarak anılan devir saatinin kırmızı bölgesi 7000 d/d olarak açıklanıyor. Fabrika verilerine 0-100 km/s hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlayan bu önden çekişli, 6 ileri oranlı şanzımana sahip otomobilin fabrika verilerine göre maksimum hızı ise 270 km/s olarak açıklandı.
Yeni Civic Type R, hızlı hatchback dünyasının en agresif görünümlü gövde kitine sahip otomobillerinden bir tanesi ve bu gövde eklentileri aerodinamik testler sonunda şekillendirilerek uygulanmış. Yani her parça bir amaca yönelik hazırlanmış.
Üst seviyede yol tutuş ve sürüş dinamizmi bu tip otomobillerin olmazsa olmazlarından. Adaptif amortisörlere sahip Civic Type R’ın günlük kullanım için yeterince konforlu olmasının yanı sıra, çok iyi seviyede yol tutuş sunacağını öngörmek yanlış olmaz. +R adlı sürüş modu da direksiyon ve gaz pedalı gibi birimlerin daha sportif tepkiler vermesini sağlamak üzere görev yapacak.