Volvo Car Türkiye tarafından Genel Müdür Greg Maruszewski ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında markanın 2014 yılı performansı değerlendirildi ve 2015 yılı hedefleri ile satışa sunulacak yeni modeller açıklandı. Volvo, 2014 yılında, yüzde 11.6 daralan toplam pazarda yüzde 20.7’lik bir satış artışı yakalayarak 2013’te 5021 adet olan satışını 6060 adede yükseltti. Bu sayede Türkiye’de en çok büyüyen beşinci marka olan Volvo, ayrıca bu satış adediyle en çok Volvo satılan 15’inci ülke konumuna yükseldi. Bu performansta; 3435 adet satan Volvo S60’ın yanı sıra 1694 adet satan Volvo V40 ve 526 adetlik satışa ulaşan Volvo XC60 büyük rol oynadı.
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Greg Maruszewski, markanın 2015 yılı için 7000 adetlik satış hedefi açıkladı. Bu rakam, 2014 yılı satışına göre yüzde 17 oranında bir artışı ifade ediyor. Maruszewski, toplam pazar artış tahminini ise yüzde 5-10 olarak belirtti. 2014’te Mersin ve Diyarbakır’da yetkili satıcı açan Volvo Türkiye bayi ağına bu yıl Gaziantep ve Sakarya illeri eklenecek.
Yeni modellere gelince; bu yıl satışa sunulacak en önemli model, markanın yeni tasarım felsefesini ve yeni teknolojileri bünyesinde barındıran yeni XC90 2015 olacak. Yılın üçüncü çeyreğinde (Temmuz ayı başında) satışa sunulacak yeni XC90 2015 modelinin Türkiye fiyatı ise 305.000 TL olarak açıklandı bile. Yeni XC90’da ilk etapta D5 kodlu 2.0 litrelik turbo dizel motor ve 8 ileri otomatik şanzıman yer alacak. Bu modeli yeni XC90 T8 plug-in hibrid versiyon ve daha sonra da hem D5 hem de T8 motorlarda R-Design versiyon takip edecek. Volvo Türkiye, 2015 yılının son beş ayında toplam 170 adet yeni XC90 2015 satmayı hedefliyor. Diğer iki yeni model ise V60 Cross Country ve S60 Cross Country. Yıl sonunda satışa sunulacak olan bu modellerden 50’şer adetlik satış hedefleniyor.