Audi yeni RS 6 Avant modelinin bilgi ve fotoğraflarını basına dağıttı. Avrupa’da 2013 yılının yaz aylarında satışına başlanacak olan yeni Audi RS 6 Avant, lansmanı Paris Otomobil Fuarı 2012’de gerçekleştirilen 4.0 litrelik (3933 cc) TFSI twin-turbo (çift turbo) V8 benzinli motora sahip. Bu motor 5700 – 6700 d/d aralığında 560 HP güç ve 1750 – 5500 d/d aralığında 700 Nm tork üretiyor. Audi’nin hafif yapı teknolojisi kullanılarak ağırlığı azaltılan yeni RS 6 Avant 2013, 0’dan 100 km/s hıza sadece 3.9 saniyede çıkabiliyor. Günlük kullanıma uygun yüksek performanslı bir spor otomobil olarak tanımlanan yeni Audi RS6 Avant, quattro sürekli dört tekerlekten çekiş sistemine ve 8 ileri otomatik şanzımana sahip. Otomobilin gövdesinin yüzde 20’si alüminyumdan üretilmiş. Bu sayede yeni RS 6 Avant eski modelden 100 kg daha hafif. Standart konfigürasyonda, maksimum hız elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış. Opsiyonel olarak bu rakam 280 km/s veya 305 km/s’ye kadar yükseltilebiliyor. Yeni RS6 Avant’ın ortalama yakıt tüketimi ise 9.8 lt/100 km. Bu da önceki modele göre yüzde 40 oranında bir azalışı ifade ediyor.
Yeni Audi RS 6 Avant’ta verimliliğini arttıran önemli bir teknoloji olarak “Cylinder on Demand” (silindir kapatma) sistemi öne çıkıyor. Sistem, düşük ve orta seviyedeki yük ve motor hızlarında, 2, 3, 5 ve 8 numaralı silindirlerin emme ve egzoz valflerini kapatıyor. Bu durumda 4.0 TFSI motor, sürücü yeniden hızlanarak gücü arttırana kadar 4 silindirli bir motor gibi çalışıyor. Böylece aktif silindirlerin çalışma verimliliği artıyor, çünkü yük arttıkça çalışma noktası silindirlere dağıtılıyor. 4 silindirli çalışma sisteminden 8 silindirliye geçişin hissdilemeyecek kadar kısa bir zaman içerisinde gerçekleştiği ifade ediliyor. Sürücü bu değişikliği yalnızca gösterge panelindeki uyarı sayesinde fark edebiliyor. Sürücü bilgilendirme sisteminin RS menüsündeki yeni özelliklerden biri de vites geçiş uyarı ışığı. Devir arttıkça göstergedeki yeşil kısımlar aydınlanıyor. Devir kırmızı çizgiye yaklaştığında ise, gösterge çubuğu kırmızı oluyor ve yanıp sönmeye başlıyor. Seçilen vitesin, basınç artışının, yağ sıcaklığının gösteriliyor olması ve dijital bir hız göstergesi, RS 6’nın özel sürücü bilgilendirme sistemini tamamlayan diğer özellikler.
2013 Audi RS 6 Avant’ta 390 milimetre çapındaki ön diskler, altı pistonlu siyah renkli kaliperlerle sıkıştırılmış. Ayrıca 420 milimetre çapındaki karbon fiber seramik fren diskleri de isteğe bağlı olarak sunuluyor. Bu disklerin kaliperleri ise antrasit gri renkte boyanmış. Yeni Audi RS 6 Avant’ın standart donanımları arasında xenon plus farlar, led arka ışıklar, lastik basınç kontrol sistemi, aydınlatmalı kapı eşikleri ve özel sürücü bilgilendirme sistemi yer alıyor. Ayrıca araç, Audi park sistemi plus, hız sabitleme sistemi, üç bölgeli otomatik klima, MMI touch (dokunmatik MMI) özellikli MMI navigasyon plus ve 10 hoparlörlü Audi ses sistemi gibi özelliklere de sahip. Diğer seçenekler arasında led farlar, seramik ön ve arka frenler, spor arka aks diferansiyeli, spor süspansiyon ve Dinamik Sürüş Kontrol Sistemi (DRC) yer alıyor. MMI navigation plus sisteminin tamamlayıcısı olan Bluetooth online araç telefonu ise, kullanıcıya otomobilin içinde web tabanlı Audi bağlantı hizmetlerini sunuyor.