Yeni BMW M3 Sedan ve BMW M4 Coupé tanıtıldı. Spor otomobil tutkunlarının merakla beklediği yeni BMW M3 Sedan ve yeni BMW M4 Coupe tanıtıldı. Araçların Competition versiyonları ise daha fazla adrenalin arayanları hedefliyor. Yeni BMW M3 Sedan ve yeni BMW M4 Coupé (G80 ve G82), 2021’in ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak.
Yeni BMW M3 Sedan 2021, burun yapısı olarak diğer 3 Serisi Sedan’lardan ayrıştırılmış vekısa bir süre önce tanıtılan BMW 4 Serisi Coupe’lerde gördüğümüz büyük böbrek formu kullanılmaya başlanmış.
Gerek BMW M3 Sedan, gerekse bu otomobilin coupe’si olan BMW M4 Coupe, sportif tasarım detayları ile standart 3 Serisi ve 4 Serisi otomobillerden ayrışıyorlar. Ön tamponun iki kenarındaki hava yarıkları, motor kaputu üstündeki hava yarıkları, ön çamurluklardaki solungaçlar, marşpiyeler, karbon fiber tavan (CFRP), difüzör formlu arka tampon ve her biri 10 cm çapında 4 tane egzoz çıkışı bu otomobilleri standart kardeşlerinden ilk bakışta ayıran detaylar.
Motor ve performans
Şimdi gelelim motor ve performansa. Öncelikle M3 ve M4’ten bahsedelim. Her iki otomobilde de sıralı 6 silindirli, 3.0 litrelik M TwinPower Turbo motor bulunuyor. 6250 d/d’de 480 HP maksimum güç, 2650-6130 d/d aralığında 550 Nm tork üreten bu motor, gücünü 6 ileri oranlı manuel şanzıman üzerinden arka tekerleklere aktarıyor. Elektronik kontrollü Aktif M Diferansiyel’e sahip 2021 M3 ve 2021 M4, 0-100 km/h hızlanmalarını 4.2 saniyede, 0-200 km/h hızlanmalarını 13.7 saniyede tamamlayabiliyor. Normalde 250 km/h ile sınırlandırılmış maksimum hız ise opsiyonel olarak alınabilen M Driver’s Package ile 290 km/h’ye yükseltiliyor. ECE normuna göre ortalama yakıt tüketimi ise 10.8 lt/100 km.
Yeni BMW M3 Competition ve M4 Competition ise, motor silindir hacimleri yukarıda bahsettiğimiz giriş seviyesi M3 ve M4’ten daha fazlasını sunuyor. Motor silindir hacimleri aynı olsa da Competition versiyonlarda yer alan sıralı 6 silindirli motor 6250 d/d’de 510 HP güç, 2750-5500 d/d aralığında 650 Nm tork üretiyor. 8 ileri oranlı M Steptronic şanzımanla kombine edilmiş bu motor, otomobili 3.9 saniyede 0’dan 100 km/h’ye, 12.5 saniye’de 0’dan 200 km/h’ye taşıyıp, maksimum 250 km/h veya M Driver’s Package ile 290 km/h hız sağlıyor. Ortalama yakıt tüketimi ise 10.2 lt/100 km.
Her iki M Competition modeli de 2021’in ikinci yarısında M xDrive dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonu ile satın alınabilecek.
Sürüş dinamizmi
Yeni BMW M3 Sedan ve yeni BMW M4 Coupé’de Adaptif M süspansiyon standart . Sürüşe dinamizm katacak M Servotronic direksiyon ve M Çekiş Kontrolü ile opsiyonel olarak tercih edilebilen M Drive Professional paketi de bulunuyor. Yeni M Çekiş Kontrolü ile sürücüler aracın kayma eşiğini belirleyebiliyor. Standart fren sistemi önde 380 mm çapında disklere, 6 pistonlu kaliperlere;arkada 370 mm çapında disklere, tek pistonlu kaliperlere sahip. Opsiyonel olarak alınan M Karbon Seramik frenler ise önde 400 mm’lik, arkada 380 mm’lik disklere sahip. Opsiyonel olarak alınan bu fren sistemi daha kısa durma mesafesi sunuyor ve performanslı kullanımda “fading” olarak bilinen ısınmaya bağlı olarak fren kaçırmasına daha dirençli.
2021 BMW M3 ve 2021 BMW M4 Coupé’de BMW Live Cockpit Professional’ın bir parçası olan 12,3 inç gösterge ekranı ve 10,25 inç kontrol ekranı ile yüksek çözünürlüklü dijital ekran grubu standart. Tamamen dijital gösterge ekranı ile navigasyon haritası, sürücü destek sistemleri, durum göstergeleri veya çevredeki alanın 3 boyutlu görselleştirmesi için gereken alanı yaratılabiliyor. Ayrıca, 10,25 inç bilgi-eğlence sistemi kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay bağlantılarını da destekliyor.
Her iki modelde de önde ve arkada sensörlü park mesafe kontrolü, fren işlevli hız sabitleyici, fren müdahaleli ön çarpışma uyarısı, şeritten ayrılma uyarısı, dikkat asistanı ve hız sınırı bilgisi sistemi standart olarak sunuluyor.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan yeni BMW M5 haberi için BURAYA, BMW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!