Yeni BMW X1 test sürüşü. Ülkemizde ilk etapta 1.5 lt 136 HP gücündeki sDrive18i versiyonu ile satışa sunulan yeni BMW X1, daha keskin bir tasarım ve daha fazla dijitalleşme sunuyor.
TEST ARACI: BMW X1 sDrive18i
Yeni BMW X1 Türkiye tanıtımı Çanakkale-Ayvacık civarında yapılan basın test sürüşü organizasyonu ile yapıldı. Organizasyonda yeni BMW X1’in yanı sıra, makyajlı BMW 320i’yi de kullanma fırsatı bulduk. Ancak tamamen yeni bir model olmasından dolayı lansmanın öne çıkan modeli kuşkusuz ki üçüncü nesil BMW X1’di. Yeni BMW X1 ülkemizde sDrive18i X-Line (1.484.200 TL) ve sDrive18i M-Sport (1.555.000 TL) olmak üzere tek motor ve 2 donanım seviyesi ile satılıyor.
Yeni BMW X1 tasarım ve iç mekân
Benzinli, dizel, elektrikli ve şarj edilebilir hibrit güç ünitelerine uygun olarak hazırlanmış bir platform kullanılarak üretilmiş yeni BMW X1, markanın son dönemdeki tasarım anlayışına sahip olacak şekilde büyük böbrek formlu radyatör ızgarasına sahip. Otomobilin uzunluğu eskiye göre +53 mm (4500 mm), genişliği +24 mm (1845 mm), yüksekliği +44 mm (1642 mm) artış gösterirken, dingil mesafesi +22 mm büyüyerek 2692 mm olmuş. Otomobilin 0.26 Cd’lik rüzgâr direnç katsayısı bu gövde tipi için gayet başarılı. X1’in başarılı olduğu diğer bir konu da bagaj hacmi. 540 lt’lik bagaj hacmi arka koltukların yatırılması ile 1600 lt’ye ulaşıyor.
Otomobilin iç mekânı da tamamen yenilenmiş ve markanın yeni iç mekân konsepti uygulanmış. İlk defa iX’de gördüğümüz kavisli multimedya ekranı bu otomobilde de var. Dijital kadran grubu ekranı 10.25 inç, bilgi-eğlence sistemi ekranı ise 10.7 inç ölçüsünde. Kumanda mantığı iX ile benzer. Farklı fonksiyonlar için kısa yol tuşları var ve yapılacak işleme göre önce kısa yol menülerine girmek gerekiyor. Açık söylemek gerekirse bu tip kumandaların kullanımı, geleneksel kumandalardan daha zor… İşçilik ve malzeme kalitesi hissi iyi olan iç mekânda “hafiflik” duygusu verecek bir tasarım anlayışı uygulanmış. Ön konsol ile vites konsolunun birbirinden ayrı olması bunda en büyük etken. Yeni nesil vites kumandası kol dayama yerinin ön kısmına entegre edilmiş ve altında eşya gözü olması nedeniyle havada asılı duruyor hissi veriyor. 13 cm ileri-geri hareket eden kızaklı arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yok. Taban yüksekliği X-Line donanım seviyesinde 205 mm, M-Sport donanım seviyesinde 190 mm.
Yeni BMW X1 sDrive18i test sürüşü
2022 BMW X1 sDrive18i’de yer alan 1.5 lt’lik, 3 silindirli, turbo beslemeli, benzinli motor 4400-6500 d/d aralığında 136 HP güç ve 1500-4000 d/d aralığında 230 Nm tork üretiyor. Gücünü 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla ön tekerleklere aktaran motor, 1500 kg ağırlığındaki otomobile 9.2 sn’lik 0-100 km/h hızlanma değeri ve 208 km/h maksimum hız sağlıyor. M Sport donanım seviyesinde direksiyon arkasında vites değişim kulakçıkları sunan otomobil, soldaki vites değişim kulakçığı 1 sn boyunca çekildiğinde “Sport Boost” fonksiyonunu devreye alıyor. Bu süreçte gösterge tablosunda 10’dan geriye doğru sayım ekranı çıkıyor ve motor-şanzıman sportif kullanıma hazır hale geliyor.
Otomobil performans olarak ateşli olmasa da, istikrarlı. Özellikle maksimum tork ve gücün geniş bantlara yayılmış olması, otomobile akıcı bir hızlanma sağlıyor. Yol tutuş başarılı.
Yeni BMW X1 nasıl bir otomobil?
Yeni BMW X1 sDrive18i, dijital çağa uygun, geniş iç hacim ve makul performans sunan bir SUV.
Yeni BMW X1 sDrive18i fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1499 cc, 3 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 7 ileri oranlı çift kavramalı
Maksimum güç: 136 HP @ 4400-6500 d/d
Maksimum tork: 230 Nm @ 1500-4000 d/d
Maksimum hız: 208 km/s
0-100 km/s: 9.2 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4500 / 1845 / 1642 mm
Bagaj hacmi: 540-1600 lt
Tüketim (WLTP ort.): 7.0-6.3 lt /100 km
Fiyat: 1.484.200 (X-Line) / 1.555.000 TL (M-Sport)
+ Yol tutuş, iç hacim
– Alışkanlık gerektiren kumandalar
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan BMW i4 test sürüşü yazını okumak için BURAYA, BMW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!