Yeni Dacia Sandero Stepway test sürüşü. Yeni Dacia Sandero Stepway 2021; hem teknoloji, hem de kalite hissi olarak eskisine göre belirgin bir iyileşme kat etmiş.
TEST ARACI: DACIA SANDERO STEPWAY 1.0 TURBO X-tronic 90 HP PRESTIGE
“Paranın tam karşılığını almak” sözünün otomobil sektöründeki karşılığı olan Dacia, 3’üncü nesil Dacia Sandero ve Sandero Stepway’i satışa sundu. Sandero gamı, Dacia’nın en çok tercih edilen modelleri olduğu için markanın adeta belkemiği durumunda. 2007 yılından beri toplam Sandero satışları 2.1 milyon adedi geçti ve bunun da yüzde 65’ini yani 1.3 milyonunu ise Sandero Stepway oluşturdu.
Yeni Dacia Sandero Stepway 2021 ülkemizde 1.0 Turbo 90 HP benzinli ve 1.0 Turbo Eco-G 100 HP LPG+benzinli olmak üzere 2 farklı motor seçeneğine sahip. Şanzıman seçeneği de 6 ileri manuel ve vites değiştirmeyi sevmeyen, otomatik vites arayışında olanlar için; X-Tronic adlı CVT şanzıman olmak üzere iki tane. 90 HP’lik versiyonlar hem manuel, hem de X-tronic şanzıman seçeneğine sahipken, 100 HP’lik ECO-G versiyonlar sadece manuel şanzımanla satılmakta. Donanım seviyesi ise her iki motor seçeneğinde de Comfort ve Prestige olmak üzere iki tane.
Sandero Stepway’in giriş seviyesini oluşturan Comfort 1.0 Turbo 90 HP’nin liste fiyatı 167.900 TL, ancak lansman dönemi başlangıç fiyatı 160.900 TL. Opsiyonel donanımlar hariç liste fiyatı 190.900 TL olan test aracımız Sandero Stepway Prestige 1.0 Turbo X-tronic 90 HP’nin lansman dönemi başlangıç fiyatıysa 180.900 TL.
Yeni Sandero Stepway tasarım ve iç mekân
Sandero’nun SUV – Crossover tarzındaki versiyonu Sandero Stepway, Sandero’ya göre daha belirgin şekilde farklılaştırılmış. Daha maceracı görünen Sandero Stepway’in motor kaputundaki çıkıntılar, farklı radyatör ızgarası, çamurluk dodikleri ve farklı ön tamponu ilk bakışta dikkat çekiyor. Bunun dışında yeni Sandero Stepway’in taban 201 mm’lik taban yüksekliği de Sandero’dan 41 mm daha fazla.
Otomobili eski Sandero Stepway ile karşılaştırdığımızda daha dengeli görünen bir tasarımla karşılaşıyoruz. Ön cam eskisinden biraz daha yatık. 4099 mm’lik uzunluk eskisinden +11 mm, 1848 mm’lik genişlik +115 mm ve 1535 mm’lik yükseklik +36 mm daha fazla. 410 lt’lik bagaj hacmi de eskisinden daha büyük.
Otomobilin iç mekânı, eskisiyle kıyaslanmayacak kadar kaliteli ve modern bir his veriyor. Konsolun üst kısmı sert malzemeden ancak gözü rahatsız etmiyor. Bunun altındaki kısım ise kumaş kaplı. İç mekân turuncu detaylar ile (havalandırma ızgaraları, kapı tutamakları, koltuk dikişleri gibi) renklendirilmiş. Bu donanım seviyesinde standart olarak gelen 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı kolay kullanımlı. Bu ekranın yanındaki cep telefonu tutacağı ise güzel düşünülmüş bir detay. Araçtaki tek USB girişi de bu ekranın arka kısmında sürücüye yakın kısımda konumlandırılmış. Yeni nesil bir otomobilde en azından iki USB girişi olmasını beklerdim.
Yeni Dacia Sandero Stepway test sürüşü
Otomobilde yer alan 3 silindirli, turbo beslemeli, 90 HP güç ve 142 Nm tork üreten 1.0 TCe motor X-tronic adlı CVT, yani sürekli değişken oranlı şanzımanla kombine edilmiş. Manuel şanzımanlı versiyonlardaysa maksimum tork 160 Nm. Bunun fabrika verilerine yansıması ise X-tronic şanzımanlı Sandero Stepway 1.0 TCe’nin, manuel şanzımanlı kardeşinden 2.2 saniye daha yavaş (X-tronic 14.2 sn, manuel 12.0 sn) 0-100 km/h hızlanma verisi olarak göze çarpıyor. X-tronic versiyon gerçek hayat kullanımında şehiriçi hızlarda pek bir performans sıkıntısı yaşatmasa da üzerinde bir ağırlık varmış gibi hissettiriyor. Mütevazı motor, otoyolda 100 km/h civarında rampa yukarı hızlanma isteklerine zaman zaman yanıt vermekte zorlanıyor. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobilin gerçek hayat yakıt tüketim değeri 7.5-8.0 lt/100 km civarında gezindi. Ancak Eco sürüş modunda, gaz pedalına yumuşak basarak, 90 km/h hızı aşmadan yapılan sürüşlerde bu değer rahatlıkla 6.0 lt/100 km civarına iniyor.
Renault’nun CMF-B platformunda üretilen yeni Sandero Stepway eskisinden daha rahat kullanımlı. Direksiyon daha kolay çevriliyor ve yol tutuş da daha iyi. Yükseltilmiş gövdeli otomobilin bozuk yol uyumu da başarılı. Bazı daha yüksek fiyatlı otomobillerde bile bozuk yollarda iç mekanda çıtırtı-tıkırtılar oluşabilirken Sandero Stepway’de bozuk zeminlerde bile iç mekanda bu tip sesler olmuyor. Akustik konfor da eskisinden biraz daha iyi… 70-80 km/h gibi hızlarda rüzgâr sesi kendisini hafif hafif belli etmeye başlıyor ancak fazla bir rahatsızlık vermiyor. Sonuçta bu otomobilde Captur veya Clio’nun yalıtımını beklemek olmaz.
Sonuç
Dacia’nın tasarım felsefesinin temelinde kompakt ölçüler ve basit kullanım gibi noktalar var. Ancak bu sefer günümüz beklentilerine uygun şekilde daha modern ve teknolojik bir otomobil ortaya çıkartılmış. Öyle ki bundan 15 yıl önce bir Dacia’da görmeyi hayal bile edemeyeceğimiz özellikler artık bu ekonomi markasında sunuluyor. Ancak Teknoloji Paketi (3000 TL), Sürüş Destek Paketi (2000 TL), metalik renk (1500 TL), köpekbalığı yüzgeci tipi tavan anteni (820 TL) gibi ekstralara alındığında fiyat 188.220 TL’ye ulaşıyor. Bu da bir üst segmentteki, fena sayılmayacak bir ekipman listesi ile gelen ve daha fazla iç hacim sunan ağabeyi Duster 1.3 TCe 130 HP Prestige’in 196.000 TL’lik fiyatına oldukça yakın.
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe X-tronic 90 HP teknik özellikler
Motor: 999 cc, 3 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: CVT
Motor gücü: 90 HP @ 4500-5000 d/d
Maksimum tork: 142 Nm @ 1750-3750 d/d
Maksimum hız: 163 km/s
0-100 km/s: 14.2 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4099 / 1848 / 1535 mm (tavan barları ile 1587 mm)
Bagaj hacmi: 410 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 6.0 / 4.7 / 5.2 /100 km
Fiyat: 180.900 (Prestige)
+ Bozuk yol uyumu, artan konfor ve teknoloji
– Sadece 1 USB girişi var, ağırkanlı performans
CO2 emisyonu: 119 g/km
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan yeni Dacia Sandero Stepway 2021 fiyat listesi için BURAYA, yeni Sandero ilk haberi için BURAYA, kapsamlı haber için BURAYA tıklayın!
Dacia Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!