Yeni Honda HR-V 1.6 Dizel test sürüşü
Honda HR-V, ikinci nesliyle yollara dönüyor. Biz de bu otomobilin 1.6 i-DTEC Executive versiyonunu, Portekiz’de düzenlenen basın test sürüşünde kullandık. Yeni Honda HR-V 2016 model yılı içinde Türkiye’de satışa sunulacak. Motor seçenekleri ise 1.6 dizel ve 1.5 benzinli. Honda HR-V test sürüşü videosunu sayfasın altında bulabilirsiniz.
Yazı: Tarık Akagün / Lizbon-Portekiz
Bundan yaklaşık 16 yıl kadar önce, Honda 1999 yılında ilk nesil HR-V’yi yollara çıkardığında hayatımızda henüz crossover veya SUV gibi kavramlar pek yer etmemişti ve bunun sonucunda da 2006 yılında ilk nesil HR-V bantlara veda etmek zorunda kaldı. Ancak 2010’dan itibaren bu gövde tipindeki otomobiller her geçen yıl satışlarını arttırmaya başladılar. Honda da bu duruma kayıtsız kalamadı ve 2015 model yılı için ikinci nesil Honda HR-V’yi tekrar yollara çıkardı. Yeni Honda HR-V ülkemizde 2016’da satışa sunulacak ve 1.5 i-VTEC 130 HP benzinli ve 1.6 i-DTEC 120 HP dizel motor seçenekleri olacak. Vites değiştirmeyi sevmeyenler içinse 7 ileri oranlı otomatik şanzımanı simule eden bir CVT şanzıman seçeneği olacak. Ayrıca önden çarpma uyarı sistemi, trafik levhalarını tanımlama sistemi, akıllı hız sınırlayıcı, şerit takip sistemi ve uzun far destek sistemi gibi ekipmanların da araçta standart olarak sunulacağı belirtiliyor. Yeni HR-V basın notlarında kompakt altı (sub compact) olarak tanımlanmasına rağmen, düzenlenen basın toplantısında Nissan Qashqai gibi otomobillerle karşılaştırılarak asıl hedefinin hangi sınıf olduğunu belli etmiş oldu.
Tasarım ve iç mekân
Keskin hatların kullanıldığı yeni Honda HR-V’de; bir SUV’un duruşu ile coupe’nin tarzı ve bir MPV’nin kullanışlığı bir araya getirilmeye çalışılmış. Alçalan tavan çizgisi ve gizli arka kapı kolları ile genç bir havası olan otomobilin iç mekânı gerçekten de bir MPV kullanışlılığında. Özellikle de arka koltuk sırasının farklı şekillerde katlanması ve 470 lt’lik bagajın düz bir zemini olması bu kullanışlılığı arttırıyor.
Bu otomobille bir sörf tahtasını veya 1240 mm yüksekliğindeki büyükçe bir saksıyı taşımak mümkün. Arka koltuklarında diz ve baş mesafesi sorunu olmayan otomobilin ön konsolu son derece modern gözüküyor. Keşke bu modern ön konsolun üst kısmında dokunma hissi biraz daha iyi olan plastik kullanılsaymış. Modern orta konsolun üst kısmında yüksek çözünürlüklü dokunmatik bir ekran var. Bunun alt kısmında ise yine dokunmatik olan bir çift bölgeli klima kumandası mevcut.
Yeri gelmişken, ön yolcu tarafında bulunan havalandırma üfleçlerinin kullanımını beğenmediğimi söylemem gerek. Çünkü sürücü tarafında, direksiyonun sol tarafında yer alan havalandırma çıkışında hava akış hızını ayarlamaya yarayan çevirmeli bir düğme varken, diğer taraftakilerde böyle bir özellik yok. Vites kolunun ön tarafında stop-start butonu, arkasında ise elektromekanik park freni ve brake hold butonları var. Alt kısmı boş olan bu konsol yapısı, bu sayede faydalı bir eşya bölümü daha sunuyor. Ancak bu kısımda yer alan USB ve 12V’lik priz girişine bağlantı yapmak biraz zor oluyor.
Motor, performans ve sürüş özellikleri
Yeni HR-V’de alan 1.6 dizel motor, zaten Honda gamının diğer bazı modellerinden de tanıdık olan ve sessiz, sarsıntısız çalışan bir makine. 4000 d/d’de 120 HP güç ve 2000 d/d’de 300 Nm tork üreten bu motor, maksimum tork devrinin altında bile yeterli sayılabilecek bir çekiş sağlıyor. Baz versiyonlarda 215/55 R16 ebadında lastiklerle 0-100 km/s hızlanmasını 10.0 saniyede tamamlayan yeni HR-V 1.6 i-DTEC, en üst donanım seviyesinde 215/55 R17’lik lastiklerle 0’dan 100 km/s ulaşmak için 10.5 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Otomobil rahat bir oturma pozisyonuna sahip. Vites sürücünün tam elinin altına gelecek şekilde konumlandırılmış ve geçişleri rahat. 3 kollu direksiyon simidi de şık olmasının yanı sıra, 2.7 turu ile sportif bir kullanım hissi veriyor ve otomobile hakim olmayı kolaylaştırıyor. Bu direksiyon sistemi; önde McPherson, arkada torsiyonlu ve sportif bir sertlik sunan süspansiyonla bir araya gelince temiz asfalta sahip virajlı yollarda zevkli bir kullanım ortaya çıkıyor. Ancak bu sertliğin bozuk yollarda biraz sarsıntıya neden olduğu da bir gerçek.
Sonuç
Yeni 2016 Honda HR-V, bu sınıf için sıradışı bir değişkenlik sunmasının yanı sıra, 1.6 dizel motorlu versiyonda, makul çekiş ve performansı da bir arada sunuyor. Türkiye’de 2016 model yılı olarak satışa sunulacak yeni Honda HR-V’nin fiyatı, test yazısı yayınlandığı tarihte henüz belli değildi.
Yeni Honda HR-V 1.6 Dizel fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1597 cc, 4 silindirli, turbodizel
Şanzıman: 6 ileri manuel
Maksimum güç: 120 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 300 Nm @ 2000 d/d
Maksimum hız: 192 km/s
0-100 km/s: 10.5 sn (Executive) – 10.0 sn (baz versiyon)
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4295 / 1772 / 1605mm
Bagaj hacmi: 470-1533 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 4.4 / 3.9 / 4.1 lt /100 km
Fiyat: (Henüz açıklanmadı)
+ Motor, direksiyon, değişkenlik
– Bazı plastik malzemeler, sarsıntılı süspansiyon
CO2 emisyonu: 108 g/km