Yeni Honda HR-V e:HEV hibrit. Hatırlanacağı gibi 2021 Şubat ayında yeni Honda HR-V e:HEV’in ilk haberini vermiştik. Şimdi ise daha kapsamlı teknik bilgileri içeren bir haber ile karşınızdayız. Avrupa’da 2021 yılının sonlarına doğru 2022 model olarak satışa sunulacak yeni Honda HR-V, standart olarak hibrit teknolojisine sahip. Jazz ve CR-V’den sonra Honda model gamındaki üçüncü e:HEV teknolojili otomobil olan yeni HR-V’nin toplam toplam sistem gücü 131 HP, toplam sistem torku ise 253 Nm olarak açıklanıyor. 0-100 km/h hızlanmasını 10.6 saniyede tamamlayan yeni Honda HR-V hibrit; WLTP ölçüm metoduna göre ortalama 5.4 lt/100 km yakıt tüketimine sahip. CO2 emisyonu ise 122 g/km olarak açıklanıyor.
Güncelleme, 25 Şubat 2022: Yeni Honda HR-V satışa sunulma ve fiyat haberine ulaşmak için BURAYA tıklayın!
Yeni Honda HR-V e:HEV hibrit sistemi
e:HEV hibrit güç aktarma sistemi; 1,5 litrelik DOHC i-VTEC benzinli motor, lityum iyon batarya ve akıllı bir güç kontrol ünitesine (IPU – Intelligent Power Unit) bağlı olan yenilikçi bir sabit vitesli güç aktarım organından oluşuyor. Sabit vites (fixed gear) sistemi daha çok bisikletlerde görülen bir aktarma sistemi. Ancak bu sayede geleneksel dişli kutulu şanzımanlara göre daha az direnç oluşuyor. Bu da enerji tüketimini azaltarak daha fazla elektrikli sürüş menzili sağlanabiliyor. Jazz hibritte 48 olan batarya hücre sayısı, HR-V’de 60 adede çıkarılmış.
Honda e:HEV sisteminde, hem şehir içi hem otoyol sürüşlerinde ideal performans elde etmek üzere üç farklı sürüş modu kullanıma sunuluyor. Akıllı Elektronik Kontrol Ünitesi, yol ve çevre koşullarına bağlı olarak en verimli sürüşü kullanıcılarına sunabilmek için EV Drive (tamamen elektrikli sürüş), Hybrid Drive (hibrit sürüş) ve Engine Drive (içten yanmalı motorla sürüş) olmak üzere üç sürüş modu arasında otomatik olarak geçiş yapıyor. Sistem; otoyol gibi sabit yüksek hızlı sürüş koşullarında en verimli seçenek olarak Engine Drive moduna geçiş sağlarken; anlık hızlanma gereksinimlerinde ise sistem Hybrid Drive moduna geçerek elektromotorun gücüyle ek performans sunuyor. Bunun yanı sıra Hybrid Drive modunda benzinli motorla çalışan jeneratörden gelen güç, bataryayı şarj ediyor ve verimlilik avantajı sağlıyor. Sürücüler tek bir düğme ile neredeyse yolcular tarafından hissedilmeyecek şekilde sürüş modları arasında geçiş yapabilirken; “Normal” sürüş modu otomobilin performansını ve verimliliğini en iyi şekilde dengeliyor. “Spor” modu, daha keskin gaz tepkisi sağlarken; “Eko” modu ise yakıt verimliliğine odaklanarak klima sistemini ve gaz tepkisini ayarlıyor. Diğer yandan sürücüler, elektrikli araç kullanımına benzer bir deneyime sahip olmak için şanzıman üzerinden B işlevini etkinleştirebiliyor. Enerji geri kazanım seviyesi ve buna bağlı yavaşlama yoğunluğu, direksiyon simidinin arkasındaki kulakçıklar üzerinden sürücü tarafından ayarlanabiliyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Honda HR-V e:HEV Hybrid haberi için BURAYA, Honda Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!