Yeni Hyundai Elantra 2021 test sürüşü. Yeni Hyundai Elantra, C segmenti sedan liginde iddialı tasarımı ve şık iç mekânı ile dikkat çekiyor.
Test aracı: Hyundai Elantra 1.6 Elite CVT
Yeni Hyundai Elantra 2021 test sürüşü. Hyundai, son dönemde hayata geçirdiği yeni tasarım anlayışları ile fark yaratmaya çalışıyor. Bunun örneklerinden bir tanesi de kompakt sedan olarak da bilinen C segmenti sedan liginde mücadele eden yeni Elantra. Ülkemizde ilk etapta sadece 1.6 litrelik 123 HP gücünde atmosferik motorla satışa sunulan yeni Hyundai Elantra’da Style, Style Comfort, Smart, Elite ve Elite Plus olmak üzere 5 donanım seviyesi var. Style donanım seviyesi manuel şanzımanlı, diğer donanım seviyeleri ise CVT şanzımanlı olarak satılıyor. Otomobilin giriş seviyesi olan manuel şanzımanlı 1.6 Style 231.404 TL’lik fiyata sahipken, en ulaşılabilir CVT şanzımanlı versiyonsa 298.000 TL’lik etikete sahip Style Comfort. Elite donanım seviyesindeki test aracımızın fiyatıysa 392.000 TL.
Yeni Hyundai Elantra tasarım ve iç mekân
Yeni Hyundai Elantra, markanın yeni tasarım dili olan Parametrik Dinamik ile tasarlanmış. Bu tasarım dilinde keskin hatlar ve üçgen formlar dikkat çekiyor. 3. nesil K3 platformunda üretilen yeni Hyundai Elantra’nın uzunluğu 4650 mm (+30 mm), genişliği 1825 mm (+25 mm), yüksekliğiyse 1430 mm (-10 mm). Otomobilin bagaj hacmi ise 474 lt (+16 lt). Enine çizgilerle tasarlanmış alçak ön konsol, geniş bir ön görüş sağlıyor. Sürücü odaklı, sportif görünümlü bu ön konsol sert plastikten üretilmiş olmasına rağmen gözü rahatsız etmiyor. Bunun nedeni de iç mekânda göz yormayan ve huzur veren bej – gri kombinasyonu tercih edilmiş olması. Emniyet kemeri, emniyet kemeri tokası gibi detayların da otomobilin koltuk kumaşı rengiyle aynı olması iç mekânda görsel bütünlüğü attırmış. İç mekân ergonomisi başarılı. Arka koltukları rahat ve diz-baş mesafesi sorunu olmayan otomobilde, sadece sürücü tarafındaki camda tek dokunuşla açılıp kapanma – sıkışma önleme özelliği var.
Yeni Hyundai Elantra 2021 test sürüşü
CVT şanzımanla kombine edilmiş 1.6 lt’lik atmosferik motor, 123 HP güç ve 154 Nm tork üretiyor. Motor, eski Elantra’nın motoruna göre 4 HP daha az güç üretse de fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanması 0.9 saniyelik iyileşme ile 10.7 saniye olmuş. 195 km/h’lik maksimum hız ise aynen korunmuş. CVT şanzıman, otomatik şanzımanları anımsatan bir kullanım hissi veriyor. Bunun nedeni de çoğu CVT şanzımanlı otomobilin aksine, dip gaz yapıldığında motor devrinin en tepede sabit kalmaması, belli aralıklarla motor devrinin biraz düşüp, sonra tekrar yükselmesi.
Sportif bir sürüş pozisyonu sunan otomobilin ön görüşü de temiz .Önde McPherson, arkada torsiyonlu süspansiyon sistemine sahip Elantra’nın yol tutuş sportif olmasa da güvenli. Bu sınıftaki Toyota Corolla Sedan ve Honda Civic Sedan gibi otomobiller arka süspansiyon sistemi olarak çok kollu – bağımsız süspansiyon sistemi tercih ediyor. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobil, benim 400 km’yi aşan kullanımımda ortalama 7.4 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti. Bu tüketim değeri açık yolda, gaz pedalının dikkatli kullanımı ile rahatlıkla 5.5-6.0 lt/100 km seviyelerine çekilebiliyor.
Yeni Hyundai Elantra nasıl bir otomobil?
Yeni Hyundai Elantra, emek verilmiş ve sıra dışı bir tasarıma sahip. İç mekânı kullanışlı ve huzurlu olan otomobilin test ettiğimiz donanım seviyesindeki 392.000 TL’lik fiyatı ise bu segment için yüksek bir meblağ. Benzer veya yakın fiyatlara daha güçlü veya daha az yakıt tüketen C segmenti sedanlar mevcut.
2021 Hyundai Elantra 1.6 CVT teknik özellikler – fabrika verileri
Motor: | 1598 cc, 4 silindirli, 16V, benzinli |
Şanzıman: | CVT |
Maksimum güç: | 123 HP @ 6300 d/d |
Maksimum tork: | 154 Nm @4500 d/d |
Maksimum hız: | 195 km/s |
0-100 km/s: | 10.7 sn |
Bagaj hacmi: | 474 lt |
Boyutlar (uz./gen./yük.): | 4650/ 1825 / 1430 mm |
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): | 8.8 / 6.3 / 6.2 lt/100 km |
Fiyat: | 298.000 TL (Style Comfort) / 392.000 TL (Elite) |
CO2 emisyonu | 141 g/km |
+ Rahat kullanım, sürüş pozisyonu, iç mekân
– Camlarda sıkışma önleyici yok, fiyat
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan 280 HP’lik Hyundai Elantra N haberi için BURAYA, Hyundai Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!