Yeni Hyundai i20 1.0 T-GDI Hibrit test sürüşü. Yeni Hyundai i20, artan konfor seviyesi ve 48V hafif hibrit teknolojili yeni motor seçeneğiyle dikkat çekiyor. 48V “mild hybrid” – hafif hibrit teknolojili motor yüzde 10 daha düşük yakıt tüketimi vaat ediyor. Ancak otomobilin 218.000 TL’lik başlangıç fiyatı biraz yüksek.
TEST ARACI: HYUNDAI i20 1.0 T-GDI 48V DCT STYLE PLUS
Hyundai Getz’in yerini alan i20 ilk defa 2008 yılında tanıtıldığında, markanın o dönemdeki değişim rüzgârının 3 temsilcisinden biri olmuştu. Zira o dönemde Hyundai model isimlerini i10, i20 ve i30 olarak değiştirdi ve kalite çıtasını da yukarı çekmeye başladı. 2010 yılı ise i20’nin ülkemizde üretilmeye başlandığı yıl oldu. Şimdi geçmişi bırakıp, bugüne, üçüncü nesil i20’ye bakalım.
Yeni Hyundai i20 fiyatları
Yeni Hyundai i20 2020 ülkemizde 1.4 MPI 100 HP, 1.0 T-GDI 100 HP ve 1.0 T-GDI 48V 100 HP hafif hibrit olmak üzere 3 farklı motor seçeneğine sahip. Dizel motor seçeneği artık yok. Donanım seviyeleriyse Jump, Style ve Elite olmak üzere 3 ana seviye. Style, Plus ve Design olmak üzere 2 ek versiyona, Elite ise Elite Plus olmak üzere bir ek versiyona sahip. İ20’nin fiyatları 158.500 TL ile 231.000 TL arasında değişiyor. Test aracımız olan i20 1.0 T-GDI 48V sadece Style Plus donanım seviyesiyle geliyor ve fiyatı 218.000 TL.
Yeni i20 tasarım ve iç mekân
BC3 karoser kodlu 2020 Hyundai i20, “Hyundai’nin “Sensuous Sportiness” yani “Duygusal Sportiflik” adını verdiği tasarım felsefesiyle şekillendirilmiş. Bu anlayış; tasarımda orantı, mimari, stil ve teknoloji olmak üzere 4 temele dayanıyor ve otomobil eskisine göre yere daha sağlam basan bir ifadeye sahip.
Yeni i20’nin uzunluğu 5 mm artışla 4.040 mm, aks aralığı ise 10 mm artışla 2.580 mm olmuş. 1.775 mm’lik genişliği ile ikinci jenerasyona göre 41 mm daha fazla. Gergin ve keskin çizgilere sahip otomobil sportif bir tasarıma sahip… Otomobilin dışında benim gözüme takılan olumsuzluk tavan boyası ile ilgiliydi. Test aracımızın tavan boyasına bazı açılırdan bakıldığında hafif seviyede de olsa “portakallanma” denilen dalgalı bir görünüm vardı. 3 farklı renkteki yeni i20 üzerinde yaptığım gözle yaptığım kontrolde kutup beyazı ve kumsal grisi renkli araçlarda bu sorunun olmadığını, ancak türkuaz renkli aracın tavanında da test aracımıza benzer bir durum olduğunu fark ettim. Bu aracın genel gidişine etki eden bir durum olmasa da ben yerli üretim bir otomobilin bu gibi konularda çok iyi olmasını beklerdim.
Otomobilin iç mekânı diz mesafesi ve omuz mesafesi olarak eskisinden daha iyi. Sert plastik malzemeden üretilmiş ön konsol enine çizgilere sahip ve bu sayede iç mekândaki genişlik hissi yükseltilmiş. Kolay kullanımlı ön konsolun üst kısmında 8 inçlik dokunmatik multimedya sistemi yer alıyor. İç mekândaki eşya gözleri kullanışlı. Style Plus donanım seviyesindeki test aracımızda gösterge tablosu, Elite ve Elite Plus’tan farklı olarak analog.
Yeni Hyundai i20 48V motor ve sürüş özellikleri
2020 Hyundai i20’nin en fazla dikkat çeken motoru kuşkusuz ki 1.0 T-GDI 48V 100 HP. Hafif hibrit sistemde geleneksel alternatör bulunmuyor. Bunun yerine entegre marş jeneratörü (ISG) kullanılıyor. Bu sistem otomobili tamamen elektrik enerjisi ile götüren bir sistem değil. Dur-kalk trafikte giderken motoru tekrar çalıştırma ve içten yanmalı motora destek olma gibi görevi var. Hız kesme sırasında ISG tarafından üretilen güç, bagajdaki lityum iyon bataryada depolanıyor.
Yeni Hyundai i20 yakıt tüketimi
48V hafif hibrit sistemi, 0,4kW gücünde 48 Volt’luk Lityum-İyon bataryaya sahip ve 12 kW gücündeki entegre marş jeneratörü (ISG) ile içten yanmalı motorun kayış sistemini tahrik ediyor. Bu sistemde ivmelenme sırasında, pilin şarj durumuna ve hızlanma derecesine bağlı olarak içten yanmalı motor destekleniyor. Bu sayede fabrika verilerine göre yüzde 10’a kadar yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. Fabrika verilerine göre 1.0 T-GDI MHEV ortalama yakıt tüketimi 4.7 lt/100 km. Bu değer 48V sistemime sahip olmayan i20’den 0.5 lt/100 km daha az. Benim 300 km’yi aşan gerçek hayat kullanımımda ortaya çıkan sonuçsa 6.1 lt/100 km oldu. 48V hafif hibrit sisteminin en güzel yanı, yol şartlarına bağlı olarak ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman içten yanmalı motorun tamamen kapatılması ve aracın adeta akarcasına yol alması. Bu sayede de yakıt tüketiminin düşürülmesi. Ancak Eco, Comfort ve Sport olmak üzere 3 sürüş modu bulunan otomobilde, en akıcı sürüş Eco modunda yapılabiliyor. Bunun nedeni de Comfort ve Sport modlarında ayak gazdan çekildiği anda, sistemin bataryaları doldurmak amacıyla aracı fazlaca yavaşlatması ve akıcı bir sürüşe engel olması.
Direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli 1.0 T-GDI 48V sadece 7 ileri oranlı DCT şanzıman (çift kavramalı şanzıman) ile satın alınabiliyor. Bu motorun güç, tork ve performans verileri 48V olmayan 1.0 T-GDI ile aynı. 4500-6000 d/d aralığında 100 HP güç ve 1500-4000 d/d aralığında 172 Nm tork üreten 1.0 T-GDI motor, yeni i20’ye 11.4 saniyelik 0-100 km/h hızlanma değeri ve 185 km/h maksimum hız sağlıyor. Sarsıntısız çalışan motor otomobili zorlanmadan taşıyor.
Eski i20 1.0 T-GDI 120 HP olarak satılıyordu ve doğal olarak bu araçlardan daha performanslıydı. Aslında yeni nesilde de 1.0 120 HP motor seçeneği üretiliyor, ancak ülkemizde satılmıyor.
Otomobilin kabin içi gürültü seviyesi başarılı. Süspansiyon sistemi kısa-sert darbeleri (belediye kasisi gibi) beklediğimden fazlaca hissettirdi. Bunda 215/45 R17 ölçüsündeki lastiklerin de payı olduğunu düşünüyorum. Yol tutuş ise başarılı.
Sonuç
Yeni i20 eskisinden daha sessiz ve daha geniş. Ancak hem başlangıç fiyatı biraz yüksek, hem de diğer donanımlardaki fiyatı biraz yüksek. Mesela Kona 1.6 CRDi Style DCT 226.000 TL’yken test aracımız 218.000 TL’lik, bir üst segmentteki Corolla Hybrid Dream 236.000 TL’lik, B segmenti hatchback Renault Clio 1.3 TCe 130 HP Icon EDC ise 212.900 TL’lik etikete sahip.
Yeni Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 HP 48V fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 998 cc, 3 silindirli, benzinli, turbo
Şanzıman: 7 ileri DCT
Maksimum güç: 100 HP @ 4500-6000 d/d
Maksimum tork: 172 Nm @ 1500-4000 d/d
Maksimum hız: 185 km/h
0-100 km/s: 11.4 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4040 / 1775 / 1450 mm
Bagaj hacmi: 352-1165 lt
Yakıt tüketimi (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.6 / 4.2 / 4.7lt /100 km
Fiyat: 218.000 TL
+ Yakıt tüketimi, kullanışlı iç mekân, akustik konfor,
– Sadece sürücü camında tek dokunuşla açma-kapama var, boya detayları, kabinde fazlaca sert plastik kullanımı
CO2 emisyonu: 108 g/km
Yeni Hyundai i20 ilk haberi için BURAYA, yeni Hyundai i20 2020 Ekim ayı fiyatları için BURAYA, yeni Hyundai i20 N-Line haberi için BURAYA, Hyundai Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!