Hyundai’nin merakla beklenen yeni i30 modeli Mart ayının sonunda Türkiye’de satışa sunulacak. C sınıfında yer alan i30’un ikinci jenerasyonunu temsil eden otomobil, Hyundai’nin “New Thinking. New Possibilities – Yeni Yaklaşım. Yeni Olanaklar.” marka felsefesinin en yeni ürünü olarak yollara çıkacak. Tasarımı Almanya-Rüsselsheim’daki Hyundai Avrupa Teknik Merkezi’nde şekillenen ve Çek Cumhuriyeti’ndeki Nosovice fabrikasında üretilen yeni Hyundai i30, eskisine göre daha uzun, daha geniş ve daha alçak bir karosere sahip. 4300 mm uzunluğu (+20 mm), 1780 mm genişliği (+5 mm) ve 1470 mm yüksekliği (+10 mm) bulunan yeni i30’un dingil mesafesi ise 2650 mm.
Gövdesi 5 mm genişletilirken ön ve arka iz genişlikleri sırasıyla 17 mm ve 24 mm arttırılan yeni Hyundai i30’de ön camın alt çizgisi, öne doğru 84 mm ve aşağı doğru 26 mm kaydırılarak eğim açısı arttırıldı ve böylece rüzgâr direnci ve aerodinamik sürtünme azaltılmış oldu. Bu sayede otomobilin sürtünme katsayısının sadece 0,30 olması sağlandı. Yeni nesil Hyundai i30, güçleri 90-135 HP arasında değişen üçü benzinli ve üçü dizel olmak üzere altı motor seçeneğine sahip. Türkiye’de ilk etapta dizel motorun en güçlü seçeneği olan 128 HP’lik 1.6 litre dizel ve benzinli motorların en güçlü ünitesi olan 135 HP’lik 1.6 GDI satışa sunulacak. Bu motorların ikisi de isteğe bağlı olarak 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzımanla satın alınabilecek. 4000 d/d’de 128 HP maksimum güç ve 1900-2750 d/d arasında 260 Nm maksimum tork üreten 1582 cc’lik motor, i30’u 0’dan 100 km/s hıza manuel şanzımanla 10.7 saniyede çıkarıyor ve 197 km/s maksimum hıza ulaştırıyor. Bununla birlikte, 100 km’de yaklaşık 4 litre yakıt tüketiyor.
Yeni nesil Gamma serisi 1.6 litre direkt enjeksiyonlu GDI motor ise, 1591 cc hacminde ve 6300 d/d’de 135 HP maksimum güç ve 4850 d/d’de 164 Nm maksimum tork üretiyor. Yeni i30, bu motor ve 6 ileri manuel şanzımanla 0’dan 100 km/s hıza sadece 9.9 saniyede çıkıyor ve 100 km’de 5.7 litre ortalama yakıt tüketiyor. Yeni Hyundai i30, arttırılan dinamizminin bir parçası olarak FLEX STEER sistemi ile yenilikçi bir seçenek sunuyor. Bu sistem, Konfor, Normal ve Spor olmak üzere üç farklı sürüş karakteri sunuyor ve sürücüye direksiyon desteği ve tepki seviyesini ayarlama imkânını sağlıyor. Böylelikle sürücü, mevcut sürüş koşulları ve kişisel tercihlerine göre yolculuğun daha keyifli geçmesi amacıyla en uygun seçimi yapabiliyor. Standart olan bu elektrik destekli direksiyon sistemi sayesinde yeni nesil i30, 10.6 metrelik dönüş çapını 2.85 turla tamamlıyor. Yeni jenerasyon Hyundai i30’un tam bağımsız süspansiyon sisteminde önde McPherson kovanları arkada ise çok kollu bağlantı kullanılıyor. Hem ön hem de arka süspansiyon, geometrik olarak optimize edilen ve genişleyen iz mesafesinden faydalanıyor ve otomobilin eskisinden daha iyi yol tutuş sunduğu belirtiliyor. Yeni Hyundai i30’un Türkiye fiyatı henüz açıklanmadı.
Otomobilin Türkiye fiyat listesi açıklandı. Ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!
Daha önce yayınladığımız yeni Hyundai i30 Frankfurt Motor Show haberine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.
Yeni Hyundai i30 galerisine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.
1.6 dizel otomatiği ix35’te de kullansa güzel olur.