Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana SayfaTestlerİlk sürüş-Test: Yeni yüzlü 2013 Renault Fluence 1.6 16V 115 HP CVT...

İlk sürüş-Test: Yeni yüzlü 2013 Renault Fluence 1.6 16V 115 HP CVT X-Tronic

Dünya tanıtımı Kasım 2012’de İstanbul Autoshow’da gerçekleştirilen makyajlı Renault Fluence 2013 için 28 Şubat günü İstanbul’da düzenlenen basın toplantısı ve test sürüşü organizasyonunda, otomobilde makyajla birlikte sunulmaya başlanan 1.6 16V 115 HP CVT X-Tronic seçeneğini kullanma fırsatı bulduk. Yenilenen Renault Fluence 2013 modelinde, Laurens Van den Acker ve ekibinin yarattığı yeni yüze yer verilmiş. İlk kez yeni Clio modeliyle yollara çıkan bu yeni ön tasarımın, otomobil severler tarafından beğenildiğini belirtelim. Büyüyen Renault amblemi, projeksiyon mercekli farlar (üst donanımda xenon), parlak siyah ve krom elemanlar, yeni ön tampon, led’li gündüz farları, yeni jant tasarımları ve yeni renkler (örneğin lansman rengi olan “fildişi”), makyajlı Fluence’ın görsel yeniliklerini oluşturuyor. Yeni yüzlü Fluence’ın boyutları, makyaj öncesindeki modelle genişlik (1809 mm), yükseklik (1479 mm) ve dingil mesafesi (2702 mm) bakımından aynı. Tek değişiklik, daha uzun olan yeni ön tampon nedeniyle uzunluğun küçük bir artışla 4622 mm’ye çıkmış olması. Fluence’ın öne çıkan özelliklerinden biri olan 530 litrelik büyük bagaj aynen korunmuş. Zaten dış tasarım bakımından, öndeki yeni yüz haricinde, otomobile yandan ve arkadan bakıldığında bir değişiklik bulunmuyor.

R-Link Fluence’ta

Yeni yüzlü 2013 model Renault Fluence, iç mekânında da bazı değişikliklere sahip. Bunlar arasında en önemlisi, Renault’nun yeni bir teknolojisi olan R-Link sisteminin Fluence’a da yerleştirilmiş olması. 7 inç’lik renkli ve dokunmatik bir ekrana sahip olan R-Link sisteminde internet bağlantılı multimedya, entegre TomTom marka navigasyon ve bluetooth bir arada sunuluyor. 2013 yılı içinde faaliyete geçecek olan R-Link Store aracılığıyla, tıpkı akıllı telefonlardaki gibi, çeşitli uygulamaların (oyun, video, müzik vb.) indirilip kullanılabileceğini de belirtelim. R-Link’in yanı sıra, makyajlı Renault Fluence’ın kokpitinde yeni döşemelere, parlak siyah elemanlara ve daha kaliteli malzemelere yer verilmiş. Yeni ses sisteminde USB ve AUX girişlerinin yer alması önemli bir avantaj. En üst donanım olan Icon’da sunulan ön park sensörü ve elektronik el freni, Fluence’ta daha önce bulunmayan özelliker. Koltuklar hem önde hem de arkada her zamanki gibi rahat ve konforlu. Arka koltuktaki diz (238 mm), baş ve omuz mesafeleri geniş. Kokpitte toplam 23 litre hacimli eşya gözü ve bardaklık bulunuyor. Makyajla değişmediğini gördüğümüz, bize göre üç olumsuzluk ise şunlar: Klima kumandaları ile ses sistemi kumandaları yer değiştirmeli (böylece daha sık kullanılan butonlar el altında olur), hız sınırlayıcı-sabitleyicinin orta konsolda yer alan butonu sinyal koluna ya da ön konsola alınmalı (kullanımı kolaylaşır), bir de ön konsolda dörtlü flaşörün sağında ve solunda yer alan “kapatılamayan” ön havalandırma kanallarının kapatılabilir hale getirilmeli (Megane’da kapatılabiliyor). Bu değişikliklerin yeni jenerasyonda yapılacağını düşünüyoruz.

Yeni CVT X-Tronic şanzıman

İstanbul’daki lansmanda kullandığım 1.6 16V 115 HP CVT X-Tronic, yeni yüzlü Fluence’ın yeni seçeneklerinden biri olarak öne çıkıyor. 1.6 litre benzinli motorda otomatik şanzıman (CVT-Sürekli değişken oranlı şanzıman) konforu sunan bu yeni versiyon, 1.6 lt benzinli manuel versiyondan 5 HP daha güçlü. 6000 d/d’de 115 HP güç ve 4000 d/d’de 155 Nm tork üreten motor, otomobile 175 km/s’lik maksimum hız ve 11.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanma performansı sağlıyor. Ortalama 6.4 lt/100 km benzin tüketen 2013 Fluence 1.6 16V 115 HP CVT X-Tronic’in karbondioksit salımı ise 149 g/km. Maksimum hız ve 0-100 km/s hızlanma konularında 1.6 manuel versiyonun gerisinde kalan CVT X-Tronic, yakıt tüketimi ve emisyon konularında kardeşinden daha başarılı. Her silindirde çift enjektör bulunması, yakıtın daha verimli yanmasını sağlayarak düşük yakıt tüketimine katkıda bulunuyor. CVT şanzımanda vitesleri manuel olarak değiştirmek de mümkün. Bu durumda sürücü, her ne kadar CVT sistemde kademe olmasa da, 6 ileri otomatik şanzıman kullanmış gibi oluyor. Otomobilde egzantrik zincirine yer verilmiş olması (değişim gerekmiyor), kullanıcıya servis harcamalarında bir avantaj sağlıyor.

Sürüşü nasıl?

Renault Fluence 2013, yıllardır Türkiye’nin en çok satan modellerinden biri olduğu için, otomobil severler onu çok yakından tanıyorlar. Bu nedenle ben burada, CVT şanzımana biraz değinmek istiyorum. Sürekli değişken (kademesiz) olmasından dolayı, her hızda tek bir viteste gidiyormuş hissi veren ve bu nedenle bazı sürücüler tarafından sevilmeyen bu şanzıman, aslında doğru kullanıldığı şikâyet edilmeyecek bir sistem. Sadece otomobile biraz alışmak ve motor devrini optimum seviyede tutmak gerekiyor. Honda Jazz, Nissan Qashqai gibi modellerde de kullanmış olduğum CVT şanzımanda, hızlanmak için gaza sonuna kadar basmak yerine, en verimli motor devrine ulaşıncaya kadar gaz vermek, sonra pedalı orada tutmak gerekiyor. Böylece en sessiz ve verimli sürüş elde edilebiliyor. Eğer gaza sonun akadar basılırsa, gereksiz bir gürültü ve yavaş bir hızlanmayla karşılaşılıyor ve doğal olarak “Ben CVT sevmiyorum” tipi cümleler kuruluyor. Düşük yakıt tüketmesi ve bakım masrafının az olması, CVT’nin önemli iki özelliği olarak dikkat çekiyor. Kademesiz olduğu (vites değiştirmediği) için hiçbir sarsıntı yaşatmaması ve yokuşta kalkarken belirli bir süre geri kaydırmayarak sizin gaz vermenize olanak tanıması da diğer öne çıkan avantajları. 2013 yılında satılacak her 10 Fluence’tan birinin CVT X-Tronic olmasının planlandığını da belirteyim.

Baz fiyatı 44.950 TL

Yeni yüzlü 2013 model Renault Fluence’ın Türkiye fiyatı 1.6 lt 16V 115 HP CVT X-Tronic versiyonda 44.950 TL’den (Joy donanımı) başlıyor. Bu fiyat Touch donanımında 47.950 TL’ye, en üst donanım olan Icon’da ise 52.700 TL’ye çıkıyor. Makyajlı Fluence’ın en ucuz seçeneği olan 1.6 lt 16V 110 HP Manuel Joy’un fiyatı 41.950 TL. Dizel seçenekler arasında ise 1.5 dCi 90 HP Manuel Touch 52.950 TL, 1.5 dCi 110 HP EDC Touch ise 59.950 TL’lik etikete sahip. Öte yandan 130 HP güç ve 320 Nm tork değeriyle en güçlü Fluence olarak dikkat çeken 1.6 dCi motor, bütçesi biraz daha geniş olan otomobil severlerin tercihi olacaktır. Bursa’daki Oyak Renault fabrikasının yanı sıra Güney Kore’de üretilen (Samsung fabrikası) Fluence, Rusya, Arjantin ve Hindistan’da da üretilmeye başlanacak. Dünya genelinde 83 ülkede satılan otomobil, Türkiye’de Kasım 2009’dan bu yana 85.000 adedin üzerinde satılmış. Makyajlanarak yeni bir yüz, yeni teknolojiler ve CVT şanzımana kavuşan Fluence, bu başarılı grafiğini devam ettirecek gibi görünüyor.

Yazı: Emre Anamur
Fotoğraflar: Renault Medya

Renault Fluence 1.6 16V 115 HP CVT X-Tronic teknik özellikler
Motor: 1598 cc, 4 silindirli, 16V, benzinli
Şanzıman: CVT X-Tronic Otomatik
Maksimum güç: 115 HP @ 6000 d/d
Maksimum tork: 155 Nm @ 4000 d/d
Maksimum hız: 175 km/s
0-100 km/s: 11.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4622 / 1809 / 1479 mm
Bagaj hacmi: 530 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 8.6 / 5.1 / 6.4 lt/100 km
Karbondioksit salımı: 149 g/km (C)
Baz fiyat (Joy donanım, 2013 model): 44.950 TL

+ Ön tasarım, otomatik konforu, tüketim, bagaj hacmi
– Manuel modelden daha düşük performans

Makyajlı Renault Fluence 2013 fiyat listesine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler