Cumartesi, Kasım 23, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Mazda MX-5 1.5 test sürüşü

Yeni Mazda MX-5 1.5 test sürüşü

Yeni Mazda MX-5 1.5 test sürüşü

Yeni nesil Mazda MX-5 1.5 SKYACTIV-G, 131 HP gücündeki 1.5 litrelik atmosferik motoruna rağmen sürücüne özel bir sürüş deneyimi yaşatıyor.

Roadster otomobillerin daha geniş kitlelere yayılmasında önemli bir rol oynayan Mazda MX-5, ilk defa 1989 yılında satışa sunulmuştu. 2015 yılında 4. nesli tanıtılan MX-5, 2016 yılının 22 Nisan’ında tüm nesiller toplamında 1 milyon adetlik üretime ulaşarak önemli bir başarıya imza attı. 4. nesil MX-5’in bizim için en önemli yönü, artık 1.5 litrelik benzinli motor seçeneğine de sahip olması. Biz de bu özel otomobili Muğla-Fethiye’de düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde deneme fırsatı bulduk. Mazda MX-5 1.5 SKYACTIV-G 1.5 ülkemizde Motion (102.000 TL), Power (112.500 TL) ve Power Sense (119.000 TL) olmak üzere 3 donanım seviyesine sahip. 1.5 motorun yanı sıra 2.0 litre motorlu versiyon da Power Sense donanım seviyesi ile getiriliyor ve onun da fiyatı 150.450 TL olarak belirtiliyor.

2016_Mazda_MX-5

Yeni MX-5, markanın KODO tasarım felsefesi ile tasarlanmış ve Skyactiv teknolojilerine sahip. Keskin hatlara sahip otomobil uzun burnu, kısa arka kısmıyla geleneksel roadster oranlarına sahip.  Küçük sınıf bir hatchback kadar uzunluğu olan otomobilin iç mekânı sade ve şık. Kalite hissiyse orta seviyede… İç mekânı kısaca anlatalım. Konsolda torpido gözü yok ve cep telefonu, cüzdan gibi eşyalara yönelik kolay erişimli küçük eşya gözleri de yetersiz. Ancak iki koltuğun sırtlığı arasında büyükçe bir eşya gözü var.

2016_Mazda_MX-5_Bose (1)

2016_Mazda_MX-5_seats

Yeni Mazda MX-5 sürüş özellikleri – performans

2016 Mazda MX-5, bir binicinin atıyla kurduğu iletişime benzer iletişim kurması için hazırlanmış bir otomobil ve önceliği sürücü. Ancak bu sürücü odaklı otomobilde sürücünün ideal sürüş pozisyonunu daha rahat bulması için direksiyonda derinlik ayarı olmasını beklerdim. Sürücü koltuğunun da sadece ön tarafının yükseklik ayarı var. Ancak motoru çalıştırıp yola çıkınca bunların hepsi unutuluyor. 1.5 litrelik atmosferik motor 131 HP güç ve 150 Nm tork üretiyor. 4-2-1 şeklinde headers egzoz manifoldu uygulanmış bu motor devir çevirmeye istekli ve 7500 d/d’ye kadar devir çevirebiliyor.

2016_Mazda_MX-5_motor

Günümüzde birçok üretici benzer hacimdeki motorlara aşırı besleme (turbo, kompresör gibi) uygulayarak daha fazla güç elde etse de, MX-5’in 131 HP’sini de küçümsememek gerek. Bu güç 975 kg’lık hafif karoser ile birleşince fabrika verilerine göre 8.3 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri ortaya çıkıyor.6 ileri oranlı manuel şanzımanın geçişleri hafif kıkırdaklı ve performanslı kullanıma yatkın.

Ön-arka ağırlık dağılımı yüzde 50-50 olan otomobilde önde çift salıncaklı, arkada ise çok kollu süspansiyon kullanılmış. Amortisörlerin yorucu olmayan sportif bir sertlik sunmalarını da eklersek, viraj limitleri yüksek bir otomobil ortaya çıkıyor. Virajda tutunması iyi olan otomobilin 2.7 turlu direksiyonunun sürücüyle iletişimi iyi. Otomobilin karoseri de rijit ve bozuk yollarda gövde esnemesi minimum seviyede. Gelelim tavan mekanizmasına. Otomobilin tente tavanı manuel kumandalı ve açıp, kapatması saniyeler içinde kolayca yapılıyor. Üstü açık kullanımda 100 km/s hıza kadar iç mekânda rahatsız edici hava akımı oluşmuyor, bunda koltukların arasında rüzgârlığın payı var.

Yeni_Mazda_MX-5_test_surusu (1)

yeni_Mazda_MX-5-kadran

Yeni Mazda MX-5 test surusu, arka capraz

Sonuç

1.5 litre motorlu yeni Mazda MX-5, hafif karoseri, dengeli sürüşü, 2 kişilik oturma düzeni ve kişilik sahibi bir model olması gibi özelliklerle pek rakibi olmayan bir keyif otomobili.

2016 Mazda MX-5 1.5 SKYACTIV-G fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1496 cc, 4 silindirli, 16V

Şanzıman:       6 ileri oranlı manuel

Maksimum güç:         131 HP @ 7000 d/d

Maksimum tork:         150 Nm @ 4800 d/d

Maksimum hız:          204 km/s

0-100 km/s:    8.3 sn

Bagaj hacmi:  130 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):       3915 / 1735 / 1225 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):  7.9 / 4.6 / 6.0 lt/100 km

Baz fiyat:        102.000 TL

+          Yol tutuş, stil

–           Direksiyonda derinlik ayarı yok

CO2: 139 g/km

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler