Kısa bir süre önce ilk haberini verdiğimiz Yeni Mazda3 2014’ün kapsamlı teknik özelliklerini – fabrika verilerini de yayınlıyoruz. Yeni Mazda3’te ilk etapta SKYACTIV-G 1.5 (100 HP-Türkiye için 120 HP) , SKYACTIV-G 2.0 (120 HP), SKYACTIV-G 2.0 yüksek güç -i-ELOOP’lu (165 HP) benzinli ile SKYACTIV-D 2.2 150 HP turbo dizel olmak üzere 4 motor seçeneği sunulacak. i-ELOOP adlı Mazda’nın son teknoloji rejeneratif fren sistemi ile birlikte dünyanın en hızlı stop-start sistemi olduğu iddia edilen i-stop da Mazda3 2014’ün yenilikleri arasında.
Fiyatları henüz belli olmayan yeni Mazda3, 2014’ün ilk aylarında Türkiye’de satışa sunulacak.
Teknik özellikler / fabrika verileri
|
|
SKYACTIV-G 1,5 |
SKYACTIV-G 2.0 STANDART GÜÇ |
SKYACTIV-G 2.0 YÜKSEK GÜÇ, i-ELOOP’lu |
SKYACTIV-D 2.2 |
Motor tipi |
|
4 silindirli, DOHC 16V |
4 silindirli, DOHC 16V |
4 silindirli, DOHC 16V |
4 silindirli, DOHC 16V |
Hacim |
cm3 |
1,496 |
1,998 |
1998 |
2184 |
Sıkıştırma oranı |
|
14.0:1 |
14.0:1 |
14.0:1 |
14.0:1 |
Maks. güç |
HP@d/d |
100@ |
120@6,000 |
165@6,000 |
150@4,500 |
Maks. tork |
Nm@d/d |
150@4,000 |
210@4,000 |
210@4,000 |
380@1,800 |
0-100 km/s |
sn |
10.8 |
8.9 (10.4) |
8.2 |
8.1 (9.7) |
Maks. hız |
Km/s |
182 |
195 (194) |
210 |
210 (201) |
Not: Yukarıda teknik bilgiler Mazda’nın açıkladığı ön verilerdir. Kesinleşmiş yakıt tüketim değerleri haber yayınlandığında henüz açıklanmamıştı. Parantez içindeki veriler 6 ileri oranlı otomatik şanzıman içindir.
Mazda Türkiye, ülkemizde 120 HP güç, 150 Nm tork üreten Skyactiv-G 1.5 motorun satılacağını belirtiyor. Ayrıca 6 ileri oranlı otomatik şanzıman da bu motorla birlikte alınabilecek. Yeni Mazda3 Skyactiv-G 1.5 120 HP’nin 0-100 km/s hızlanma süresi 10.4 saniye, maksimum hızı ise 191 km/s olacak. Bu motorla ayrıca 6 ileri oranlı otomatik şanzıman da alınabilecek (11.7 sn, 181 km/s)
Otomobille ilgili yayınladığımız ilk habere ulaşmak için BURAYA TIKLAYINIZ!
1.5 benzinli motor için 100 HP güç çok düşük..Turbo motor yok..1,6 dizel yok..2000 cc nin altındaki motorlarda otomatik şanzıman yok..Türkiye deki vergilendirme politikaları düşünüldüğünde Mazda satışları gene yerlerde olacak belli ki
@tartekin
Türkiye’ye 1.5 120 hp motor gelecek, ortalama yakıt tüketiminin 4 lt olması bekleniyor. Bu motor Mazda’nın yeni SKYACTIV teknolojisini kullanıyor. Yakıt tüketimini ciddi manada düşürüyor.
@can
Evet haklısın arkadaşım..Tanıtımda 1.5 120 HP motor geleceği belirtilmiş. 100 km de ort. 4 lt benzin demek şehir içi 6 lt civarına denk gelir. Altı ileri otm. şanzımanla da 7 lt ort sarfiyat olur ki ,gayet ekonomik bir değer. Golf teki 3-4 ay bekleme süresi ,DSG şanzımandaki yüksek arıza çıkma potansiyeli düşünüldüğü taktirde ,Golf e çok ciddi bir rakip olacaktır. Mazda kendi sınıfında en sorunsuz araçlardan biri ve butik bir marka.Şu an geçmişine nazaran Türkiye de olması gereken noktada değil.Umarım 2014 te SKYACTIV teknolojili araçları sayesinde, biraz da rekabetçi fiyatlar uygulayabilirse satışlarını arttıracaktır. İlk müşterilerden biri de ben olacağım.Ağustos başında sedan kasanın fotoğrafları da yayınlanacak diye okudum