Yeni Mercedes-Benz A Serisi tanıtıldı
Yeni Mercedes-Benz A Serisi 2018, 2 Şubat 2018 günü Amsterdam’da düzenlenen basın etkinliği ile tanıtıldı. W 177 karoser kodlu yeni Mercedes-Benz A Serisi 2018 dördüncü nesil A Serisi için düzenlenen basın toplantısı 15 yıla yaklaşan meslek hayatımda belki de gördüğüm en kalabalık basın tanıtımıydı. 450 davetlinin bulunduğu bu etkinlik, adeta yeni A Serisi’nin Mercedes-Benz için ne kadar önemli olduğunun bir göstergesiydi.
Hatırlanacağı gibi ilk iki nesil A Serisi MPV tipi karosere sahipken, Mercedes-Benz 2012’de tanıttığı üçüncü nesilde köklü ve akılcı bir değişiklik ile A Serisi’ni kompakt HB’ye çevirmişti. Yeni A Serisi öncelikle hareketli yaşam tarzına sahip genç kullanıcıları ve kadınları hedefliyor.
Daha aerodinamik
Yeni Mercedes-Benz A Serisi, burun tasarımı olarak eskisinden daha keskin bir görüntüye sahip. Burun kısmı eskisinden daha alçak his veren otomobilin, A sütunları da eskisinden daha ince ve daha iyi çapraz görüş sağlıyor. Rüzgâr direnci 0.25 Cd’den başlayan otomobil (donanım ve versiyonlara göre 0.30 Cd seviyesine kadar çıkabiliyor), gövde altında düz paneller, bagaj üstü spoyler ve difüzör formlu arka tampon gibi detaylara sahip. Sadece rüzgâr direncinin iyileştirilmesi sayesinde 0.15 lt/100 km’lik yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. Bunun etkisi ise otomobilin 100 kg hafifletilmesi ile eşdeğer.
MBUX yeni bir kullanıcı deneyimi vaadediyor
Aerodinamik geliştirmeler dışında, C Serisi’nden alınan akustik materyaller sayesinde -3 dB daha sessiz bir iç mekân sağlandığı ifade edilen otomobilin ön konsolu çok gösterişli ve havalı. Araç içi bilgi-eğlence sistemi MBUX (Mercedes-Benz User Experience) sistemi yapay zekâya sahip. Bu sistem orta konsoldaki dokunmatik ekran, kol dayama yerinin önünde tam el altına gelecek konumdaki touch pad ve direksiyon üzerindeki (sağda ve solda) dokunmatik yüzeylerden yapılıyor. Ekran ebatları donanım seviyesine göre değişiyor. Giriş seviyesinde iki tane 7 inçlik, orta seviyede bir tane 7 inçlik ve bir tane 10.25 inçlik, en üst seviyedeyse iki tane 10.25 inçlik ekran sunulacak. MBUX’in yapay zekâsı var demiştik… Bu kapsamda sistem sürücüsünün alışkanlıklarını öğreniyor ve mevcut duruma göre çözüm üretebiliyor. Örneğin siz her sabah 8’de işe gitmek için yola çıkıyorsunuz ve bir sabah trafik sıkışıklığı oluyor. Otomobil bunu algılayarak size alternatif rota önerisi sunuyor.
Yeni A Serisi eskisinden daha fazla omuz mesafesi (önde +9 mm, arkada +22 mm) ve daha fazla baş mesafesi sunuyor (önde 7 mm, arkada 8 mm). Fark çok büyük olmasa da daha iyi görüş açıları ve ön konsol yerleşimi sayesinde, subjektif ferahlık hissi daha iyi. Bagajdaki ise hem hacimsel, hem de kullanışlılık anlamında iyileştirmeler yapıldığı ifade ediliyor. 29 lt’lik artışla 370 lt olan bagajın, yükleme ağzı da genişletilmiş. Uzunluğu 4419 mm, genişliği 1796 mm, yüksekliği 1440 mm olan otomobilin 2729 mm’lik dingil mesafesi eskisinden 30 mm daha geniş.
Yeni 1.3 lt’lik benzinli motor
Yeni Mercedes-Benz A Serisi ülkemizde ilk etapta A 200, A 250 ve A 180 d olmak üzere üç farklı motorla satılacak. A 200’de yer alan 1.3 lt’lik benzinli motor (1330 cc’lik bu motor 1.4 lt adıyla pazarlanacak) 5500 d/d’de 163 HP güç, 1620 d/d’de 250 Nm tork üretiyor. Renault ile ortak çalışma neticesinde geliştirilen bu motor 7 ileri oranlı 7G-DCT şanzımanla kombine edilmiş. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 5.1 lt/100 km olan otomobil, 0-100 km/s hızlanmasını 8.0 saniyede tamamlayıp, 225 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. A 250’de yer alan; 5500 d/d’de 224 HP güç, 1800 d/d’de 350 Nm tork üreten motor, otomobile 6.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri ve 250 km/s maksimum hız sağlıyor. Ortalama yakıt tüketimiyse 6.0 lt/100 km olarak açıklanıyor. A 180 d’deki 1.5 dizel motor ise 116 HP’lik maksimum gücünü 4000 d/d’de, 260 Nm’lik maksimum torkunu 1750-2500 d/d aralığında üretiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlayan A 180 d 202 km/s’lik maksimum hıza ulaşabiliyor. Ortalama yakıt tüketimiyse 4.1 lt/100 km.
Yeni A Serisi’nde arka süspansiyonların yapısı motorların güç seviyesine göre farklılık gösteriyor. A 200 ve A 180 d’de arka süspansiyon sistemi torsiyonlu, daha güçlü A 250’de ise 4 kollu. Bunun dışında 3 farklı tip süspansiyon seçimi sunuyor. Konfor tip, 15 mm alçaltılmış konfor tip ve elektronik kontrollü aktif süspansiyon.
Sonuç
Yeni A Serisi’nin sınıfında çıta yüksekliğini belirleyecek otomobil olması için çalışılmış. Mesela Driver Assistant Systems 4.5 Generation (Akıllı Sürücü Destek Sistemleri 4.5) kapsamında gelen Active Distance Assist Distronic (harita tabanlı aktif hız sabitleme, aktif direksiyon sistemi gibi daha büyük Mercedes-Benz’lerde sunulan özellikler sunulacak olması A Serisi’nin fark yaratan yönlerinden biri olacak. Sürüş güvenliği, çevrecilik, dijitalizasyon ve konfor konularına özellikle odaklanılan yeni A Serisi 2018 Mayıs ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Haber yayına hazırlandığında yeni A Serisi’nin fiyatları henüz belli olmamıştı.