Yeni Mercedes-Benz C Serisi 2021 hazır. Yeni Mercedes-Benz C Serisi internette yapılan dünya lansmanı ile tanıtıldı. D segmenti olarak da bilinen orta sınıf bir Premium otomobil olan C Serisi (Mercedes-Benz C Class, yani tam tercümesi ile C Sınıfı, ülkemizde C-Serisi olarak isimlendiriliyor), yeni nesliyle birlikte daha dijital bir otomobil olmuş.
W 206 kodlu yeni C Serisi 2021, hem dış tasarım olarak, hem de iç tasarım olarak markanın amiral gemisi S Serisi’nin ufaltılmışı gibi duruyor. Sedan ve station (estate) gövde tipleri bulunan yeni C Serisi’nin ilk etapta C 180 (1.5 lt 170 HP), C 200 (1.5 lt 204 HP), C 300 (2.0 lt 258 HP) olmak üzere 3 benzinli; C 220 d (2.0 lt 200 HP) ve C 300 d (2.0 lt 265 HP) olmak üzere iki de dizel motor seçeneği var. Motorlar ikinci nesil entegre marş jeneratörüne (ISG) sahip. C 200 ve C 300, 4Matic adlı dört tekerlekten çekişli veya arkadan itişli olarak tercih edilebilirken, diğer versiyonlarda sadece arkadan itiş seçeneği var. Şanzıman ise 9-Tronic. Manuel şanzıman seçeneği ise yok.
Yeni C Serisi model gamında plug-in hybrid (PHEV) ve elektrikli versiyonlar da sunulacak.
Yeni Mercedes-Benz C Serisi tasarım ve iç mekân
W 206 karoser kodlu yeni C Serisi, son dönemde Mercedes-Benz’in diğer modellerinde de gördüğümüz tasarım unsurları ile şekillendirilmiş. Otomobile arkadan bakıldığında bagaja taşan iki parçalı stop lambası formunun, A Serisi Sedan ve S Serisi gibi modellerden ilham alınarak tasarlandığı görülüyor. Otomobil, Mercedes’in geleneksel sedan gövde tasarım oranlarına sahip. Yani ön tekerlek ön tampona olabildiğince yaklaştırılırken dingil mesafesi de uzun tutulmuş. “Cab-backward” denilen bu tasarım anlayışı sayesinde otomobile dinamik bir görünüm kazandırılmış.
Yeni C Serisi Sedan’ın 4751 mm’lik uzunluğu eskisinden +65 mm, 1820 mm’lik genişliği +10 mm, 2865 mm’lik dingil mesafesi +25 mm daha fazla. 1838 mm’lik yükseklikse eskisinden 9 mm daha az. Ancak baş mesafesinde azalma yok. Dirsek mesafesi sürücü ve ön yolcu için 22 mm, arka yolcular için 15 mm artırılmış. Arka koltuk diz mesafesinde 35 mm’ye varan artış sağlanırken, baş mesafesi 13 mm iyileşme göstermiş. C Serisi Sedan’ın 455 lt’lik bagaj hacmi değişmezken, station gövdeli versiyonun bagaj hacmi 30 lt artışla 490 lt olmuş.
Ön konsolda ilk başta dikkat çeken nokta, yeni multimedya ekranının yerleşimi. Yeni S Serisi’nde olduğu gibi dikey olarak yerleştirilen bu büyük ekran 6 derece kadar sürücüye doğru eğimli. Orta konsoldaki dokunmatik ekran, otomobilin donanım seviyesine bağlı olarak 10,25 inç (26,0 cm) ve 12,3 inç (31,2 cm) olmak üzere iki farklı boyutta alınabiliyor. Yeni S-Serisi gibi yeni C-Serisi de ikinci nesil MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi-eğlence sistemine sahip. Tabii ki “Hey Mercedes” sesli komut sistemi de var.
Yeni Mercedes-Benz C Serisi 2021 motor seçenekleri
Öncelikle benzinli motor ailesinden başlayalım. M 254 kodlu, dört silindirli benzinli motor ailesinin tümü 20 HP (15 kW) ek güç ve 200 Nm ek tork sağlayan entegre marş jeneratörüne (ISG) sahip. 48V elektrik altyapılı bu sistem, hafif hibrit (mild hybrid) olarak da tanımlanıyor. . NANOSLIDE silindir kaplaması, CONICSHAPE silindir honlaması ve doğrudan motor üzerinde egzoz gazı arındırma işlemi bunlardan bazıları.
Yeni turbo beslemesi, Mercedes-AMG Petronas Formula 1 ekibiyle birlikte geliştirildi. Teknolojinin seri üretime aktarılması, performans ve verimlilik konularında tamamen yeni standartlar belirliyor. C 300’de, dip gaz yapıldığında anlık olarak 27 HP ek güç (overboost) sağlanabiliyor.
2.0 litrelik dizel motorlar ise yeni OM 654 M ailesine mensup. Bu motor gamı ile birlikte dizellerde de ISG teknolojisine geçiliyor. Yeni krank mili kullanılan bu dizel motorların “strok” ölçüsü de 2 mm’lik artışla 92.3 mm’den 94.3 mm olmuş. Bunun sonucunda dizel motorların silindir hacmi 1950 cc’den 1992 cc’ye yükselmiş.
Dizel motorlardaki değişimler bunlarla sınırlı değil. Artık su soğutmalı, değişken geometrili çift turbo kullanılan motorlardaki yakıt enjeksiyon basıncı da 2500 bar’dan 2700 bar’a yükseltilmiş.
Dört tekerlekten yönlendirme
Yeni C Serisi, isteğe bağlı olarak sunulan arka aks yönlendirme ve bununla birlikte ön aksta daha direkt çalışan direksiyon sistemiyle çok daha çevik ve stabil bir sürüş sunuyor. Arka akstaki 2,5 derecelik yönlendirme açısı, dönüş çapını 43 cm azaltarak 10,64 metreye düşürüyor. Arka aks yönlendirme ile sürüş konseptinden bağımsız olarak 2,35 yerine 2,1 (Arkadan itiş ve konfor direksiyon ile) veya 2,3 (4MATIC ve konfor direksiyon ile) tur olmak üzere daha düşük direksiyon turu manevra kolaylığı sağlıyor.
60 km/s’nin altındaki hızlarda, manevralarda, arka tekerlekler ön tekerleklerin açısına göre 2,5 dereceye kadar aksi yönde yönlendiriliyor. Dingil mesafesi sanal olarak kısalıyor ve aracın daha çevik olmasını sağlıyor. 60 km/s’nin üzerindeki hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yönde 2,5 dereceye kadar yönlendiriliyor. Dingil mesafesi sanal olarak uzarken, özellikle yüksek hızlarda daha dinamik ve daha stabil bir sürüş karakteri oluşuyor. Araç daha az direksiyon açısı ile dinamik ve çevik bir sürüş sunuyor, direksiyon emirlerine daha sportif tepki veriyor.
Teknik özellikler – Mercedes-Benz C-Serisi Sedan ve Estate (Benzinli):
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Motor hacmi | cc | 1.496 | 1.496 | 1.496 | 1.999 | 1.999 |
Maksimum güç | BG/ kW | 170/125 | 204/150 | 204/150 | 258/190 | 258/190 |
Devir sayısı | d/d | 5.500-6.100 | 5.800-6.100 | 5.800-6.100 | 5.800 | 5.800 |
Ek güç (Boost) | BG/ kW | 20/15 | 20/15 | 20/15 | 20/15 | 20/15 |
Maksimum tork | Nm | 250 | 300 | 300 | 400 | 400 |
Devir dayısı | d/d | 1.800-4.000 | 1.800-4.000 | 1.800-4.000 | 2.000-3.200 | 2.000-3.200 |
Ek tork (Boost) | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
NEFZ Yakıt tüketimi (karma) | lt/100 km | 6,5-6,2 | 6,6-6,2 (6,7-6,3) | 6,9-6,5 | 7,0-6,6 | 7,3-7,0 |
CO2 Emisyonları karma | gr/km | 149-141 | 150-141 (153-143) | 157-149 | 159-150 | 168-161 |
Hızlanma 0-100 km/s | sn | 8,6 | 7,3 (7,5) | 7,1 | 6,0 | 6,0 |
Maksimum hız | km/s | 231 | 246 (240) | 241 | 250 | 250 |
WLTP normuna göre tüketim değerleri
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Ortalama tüketim | lt/100 km | 7,2-6,2 | 7,2-6,3 (7,4-6,5) | 7,6-6,6 | 7,4-6,6 | 7,9-7,0 |
CO2 Emisyonları | gr/km | 163-141 | 163-143 (168-149) | 172-151 | 169-150 | 180-160 |
Teknik özellikler – Mercedes-Benz C-Serisi Sedan ve Estate (Dizel):
C 220 d | C 300 d | ||
Motor hacmi | cc | 1.992 | 1.992 |
Maksimum güç | BG/ kW | 200/147 | 265/195 |
Devir sayısı | d/d | 4.200 | 4.200 |
Ek güç (Boost) | BG/ kW | 20/15 | 20/15 |
Maksimum tork | Nm | 440 | 550 |
Devir dayısı | d/d | 1.800-2.800 | 1.800-2.200 |
Ek tork (Boost) | Nm | 200 | 200 |
NEFZ Yakıt tüketimi (karma) | lt/100 km | 5,2-5,0 (5,3-5,0) | 5,3-5,0 (5,3-5,1) |
CO2 Emisyonları karma | gr/km | 138-131 (140-133) | 139-132 (141-134) |
Hızlanma 0-100 km/s | sn | 7,3 (7,4) | 5,7 (5,8) |
Maksimum hız | km/s | 245 (242) | 250 (250) |
WLTP normuna göre tüketim değerleri
C 220 d | C 300 d | ||
Ortalama tüketim | lt/100 km | 5,6-4,9 (5,8-5,1) | 5,6-5,0 (5,8-5,1) |
CO2 Emisyonları | gr/km | 148-130 (152-134) | 148-131 (152-135) |
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan Mercedes-Benz GLA 200 test sürüşü için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!