Cuma, Mart 28, 2025
Ana SayfaHaberlerYeni Mercedes-Benz CLA 2025

Yeni Mercedes-Benz CLA 2025

Yeni Mercedes-Benz CLA 2025 tanıtıldı. İlk nesli 2013 yılında yollara çıkan Mercedes-Benz CLA, 0.23 Cd’lik rüzgar direnç katsayısı ile en aerodinamik seri üretim otomobil unvanını da almıştı. A Serisi’nin 4 kapılı coupe veya spor sedan versiyonu olarak düşünebileceğimiz CLA’nın ikinci nesli ise 2019 yılında tanıtılmıştı. Üçüncü nesil yeni Mercedes-Benz CLA’nın tanıtımı ise 13 Mart 2025’te yapıldı. Marka tarafından şimdiye kadar üretilmiş en akıllı, en verimli ve en duygusal tasarımlı Mercedes-Benz olarak tanımlanan yeni CLA ilk etapta 800V mimarili, tamamen elektrikli CLA 250+ ve yine tamamen elektrikli CLA 350 4Matic versiyonları ile yollara çıkacak. Daha sonra model gamına 48V elektrik altyapılı hibrit versiyonlar da eklenecek.

Yeni Mercedes-Benz CLA, 4723 mm uzunluğa (önceki nesle göre +35 mm), 1855 mm genişliğe (+25 mm, 1468 mm yüksekliğe (+29 mm) ve 2790 mm dingil mesafesine (+61 mm) sahip. Rüzgâr direnç katsayısı 0.21 Cd. Önceki nesilde 405 mm olan bagaj hacmi artık 460 lt ve buna ek olarak 101 lt’lik bir ön bagaj da mevcut.

Yeni CLA, Mercedes-Benz’in kendi geliştirdiği İşletim Sistemi’ni (MB.OS) tam olarak kullanan ilk araç olma unvanına sahip. Yapay zekâ destekli bu sistem, aracın süper bilgisayarlara sahip Mercedes-Benz Intelligent Cloud’a bağlanmasına olanak tanıyor. Bu sayede sürüş destek sistemleri de dâhil olmak üzere önemli araç işlevleri için düzenli olarak uzaktan güncelleme alabilmek mümkün.

Dördüncü nesil MBUX ise hem Microsoft hem de Google’ın yapay zekasını (AI) entegre eden ilk araç içi bilgi-eğlence sistemi olma özelliğinde. CLA bu sayede daha özel bir kişiselleştirme deneyiminin yanı sıra daha iyi bir insan-makine etkileşimi sunmayı hedefliyor.

Yeni MBUX Sanal Asistan yapay zekâsı ile araç ve sürücü arasındaki ilişkide devrim yaratma iddiasında. Kısa süreli hafızaya sahip olan MBUX Sanal Asistan ile, adeta bir arkadaşınızla yapabileceğiniz türden karşılıklı diyaloglar yapmak da mümkün. Temel aldığı ChatGPT4o’ın yanı sıra Microsoft Bing arama yaparak internetin kolektif bilgisini bir araya getiriyor. Sanal asistan, Google Gemini sayesinde navigasyonla ilgili sorular konusunda da oldukça bilgili. Kullanıcılara navigasyon, ilgi çekici noktalar ve çok daha fazlasıyla ilgili sorulara ayrıntılı ve kişiselleştirilmiş yanıtlar sunmak için Google Maps platformundaki bilgilere erişebiliyor.

Yüksek performanslı çipler ve Unity Game Engine’den gerçek zamanlı grafiklerle güçlendirilen MBUX Superscreen’in yeni kontrol ve ekran konsepti kişisel tercihlere göre ayarlanabiliyor. Daha da geliştirilen MBUX Sıfır Katman, merkezi ekranda en önemli bilgileri, önerileri ve ilk kez en son kullanılan uygulamaları gösteriyor. Uygulama görünümünde, uygulamalar artık akıllı bir telefona benzer şekilde taşınarak ayrı ayrı adlandırılmış klasörler halinde gruplandırılabiliyor.

Tamamen elektrikli yeni Mercedes-Benz CLA’da 85 kWh kullanılabilir enerji içeriğine sahip lityum-iyon piller var. Bu batarya grubunun hücrelerinde silikon oksit ile grafiti karıştıran anotlar bulunuyor. Geleneksel grafit anotlara sahip önceki batarya ile karşılaştırıldığında, gravimetrik enerji yoğunluğu yüzde 20’ye kadar artırılırken hücre kimyasının hacimsel enerji yoğunluğu da 680 Wh/l’e ulaşıyor. Yeni batarya neslinin, önceki nesle kıyasla karbon ayak izini hücre başına yaklaşık yüzde 30 oranında azalttığı ifade ediliyor. 2025 yılı sonuna doğru 58 kWh kapasiteli bir batarya seçeneği de sunulacak.

Tamamen elektrikli yeni Mercedes-Benz CLA 250+’da; 200 kW güç ve 335 Nm tork üreten bir elektromotor görev yapıyor. Bu motor, iki oranlı bir şanzımanla kombine edilmiş. İlk dişli 11:1’lik kısa bir orana sahipken, ikinci dişli 5:1’lik daha uzun bir orana sahip. İlk oran, etkili ilk hızlanma ve yüksek çekiş sağlarken, ikinci oran maksimum hız ve otoyolda ekonomik sürüş için tasarlanmış. Arkadan itişli bu otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 6.7 saniyede tamamlarken, maksimum 210 km/h hıza ulaşıyor. WLTP normuna göre karma kullanımda 14.1 – 12.2 kWh/100 km enerji tüketimi olan otomobil 694-792 km menzile ulaşabiliyor. 320 kW DC hızlı şarjı destekleyen batarya grubunun yüzde 10’dan yüzde 80 şarj oranına ulaşması için 22 dakika gerekiyor. 11 kW AC şarjda ise yüzde 10’luk şarj seviyesinden yüzde 100’lük şarj seviyesine ulaşmak için gereken süre 9 saat olarak açıklanıyor.

Tamamen elektrikli CLA 350 4Matic’te, CLA 250+’dan farklı olarak önde ve arkada birer elektromotor bulunuyor. Toplam sistem gücü 260 kW, toplam sistem torku 515 Nm olan CLA 350 4Matic’in arka aksında, CLA 250+’da olduğu gibi 2 oranlı bir şanzıman var. 0-100 km/h hızlanmasını 4.9 saniyede tamamlayan otomobil, maksimum 210 km/h hıza ulaşabiliyor. WLTP normuna göre karma kullanımda 14.7-12.5 kWh/100 km enerji tüketen otomobilin menzili 672-771 km. Batarya kapasitesi ve şarj süreleri ise CLA 250+ ile aynı.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Mercedes-Benz Concept CLA Class” haberi için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler