Cuma, Kasım 22, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Mercedes-Benz E 180 2024 test sürüşü

Yeni Mercedes-Benz E 180 2024 test sürüşü

Yeni Mercedes-Benz E 180 2024 test sürüşü. Yeni nesil Mercedes-Benz E 180, Türkiye’ye özel 170 HP’lik 1.5 litrelik benzinli motoru ile model gamının en ulaşılabilir üyesi konumunda.

Test aracı: MERCEDES-BENZ E 180 EDITION 1 EXCLUSIVE

Mercedes-Benz’in kalbi konumundaki E Serisi, 2023 yılı itibarı ile W214 kodlu yeni nesline geçmişti. Marka tarafından geleneksel ile dijitalizasyon arasındaki köprü olarak tanımlanan yeni E Serisi ülkemizde E 180 ve E 220 d olmak üzere, hafif hibrit teknolojili 2 motor seçeneğine sahip. E 180’de 1.5 litrelik 170 HP gücünde benzinli motor, E 220 d 4Matic’te ise 2.0 litrelik 197 HP’lik dizel motor görev yapıyor. Ana donanım seçenekleri ise Exclusive ve AMG olmak üzere 2 tane. Her iki donanım seviyesi Edition 1 paketi ile alınabiliyor. Bu paket AIRMATIC havalı süspansiyon sistemi, arka aks yönlendirme sistemi, 3 boyutlu dijital gösterge paneli, ısıtmalı-havalandırmalı ön koltuklar ve Burmester 4D surround ses sistemini içeriyor.

Yeni E 180 Exclusive 4.728.000 TL, E 180 AMG 4.854.000 TL, E 180 Edition 1 Exclusive 5.080.500 TL, Edition 1 AMG 5.212.000 TL’lik başlangıç fiyatına sahip.

Yeni Mercedes-Benz E Serisi tasarım ve iç mekân

Yeni E Serisi, klasikleşmiş Mercedes sedan gövde oranlarına sahip. Uzun burunlu otomobilde ön tekerlek olabildiğince ön tampona yaklaştırılmış. Bu tasarım unsuru uzun dingil mesafesiyle birleştiğinde “oturaklı” olarak tanımlana bir görünüm ortaya çıkıyor. 4949 mm, genişliği 1880 mm, yüksekliği 1468 mm, dingil mesafesi ise 2961 mm. Önceki E Serisi ile karşılaştırdığımızda yeni E Serisi’nin uzunluğunun +14 mm, genişliğinin +29 mm, yüksekliğinin 8 mm, dingil mesafesinin ise +22 mm arttığı görülüyor. Bagaj hacmi 540 lt. Bu arada Exclusive donanım seviyesinde Mercedes yıldızının motor kaputu üzerinde, AMG donanım seviyesinde ise radyatör ızgarasına entegre edilmiş olduğunu ekleyeyim.

Gelelim iç mekâna… Dış tasarımda geleneksel olan yeni E Serisi, iç mekânda “dijital dünya”dan beklenecek her şeyi sunuyor. Ön konsolda MBUX Superscreen denilen bir ekran grubu var. Bu ekran grubu merkezi konumdaki dokunmatik ekran ile ön yolcu kısmındaki dokunmatik ekranı aynı cam altında topluyor. Bu ekranların en büyük özelliği, diğer markalardaki multimedya ekranlarına göre daha kolay ve sezgisel bir kullanım sunması. Yani bir işlevi kullanmak istediğinizde ekran içinde kaybolmadan istediğinizi yapabiliyorsunuz. Bununla birlikte kişiselleştirilebilen dijital gösterge tablosu da diğer markalara örnek olacak kadar başarılı. Hem kolay okunuyor, hem göz yormuyor. Kalite hissi ise üst seviyede… İç mekândaki malzemeler özenle seçilmiş ve huzuru veren bir atmosfer oluşturulmuş. Bunun dışında insanı şımartacak özellikler de var. Mesela Energizing Comfort. Bu sistemde ısıtmalı-havalandırmalı-masaj özellikli koltukları, harika bir ses deneyimi ve hafif bir ambiyans kokusu ile birleştiriyor. Arka koltuklarda doğal olarak diz ve baş mesafesi sorunu yok. Ancak bu otomobilde arka koltuklarda bardaklık olmasını beklerdim. Ancak ben göremedim.

Yeni Mercedes-Benz E 180 2024 test sürüşü

Test aracımızda, M 254 kodlu, 1496 cc’lik, 4 silindirli, turbo beslemeli, benzinli bir motor görev yapıyor. 170 HP güç ve 250 Nm tork üreten bu motor ISG’ye (entegre marş jeneratörü) sahip ve bu nedenle hafif hibrit sınıfına giriyor. ISG’de görev yapan elektrikli motor, 15 kW yerine 17 kW (23 HP) ek güç ve 205 Nm ek tork sunuyor. Buradaki hibrit ünite gerektiği zamanlarda içten yanmalı motora destek oluyor. Mesela acil güç ihtiyacı olduğunda… Ayrıca yeni nesil turbo motorlarda turbo boşluğu azalmış olsa halen var. Elektrik motoru bu turbo boşluğunun hissedilmemesini sağlıyor ve adeta o boşluğu dolduruyor. Ayrıca Eco sürüş modunda giderken, içten yanmalı motoru tamamen kapatarak, otomobilin adeta akarcasına yol almasına olanak tanıyor. Bu sayede yakıt tüketimini düşürmek mümkün olabiliyor. Mesela ben bu sistem sayesinde yaklaşık 200 km’lik bir sürüşte 30 km’lik mesafeyi tamamen tüketimsiz geçebildim. 600 km’yi aşan test sürecinde ise ortalama yakıt tüketimi 7.3 lt/100 km olarak gerçekleşti. Sakin kullanımlarda bu değeri kolaylıkla 6.5 lt/100 km seviyesine çekebilmek mümkün.

Dijital kadran grubu özelleştirilebiliyor.

Gücünü 9 ileri oranlı otomatik şanzıman üzerinden arka tekerleklere aktaran motor, fabrika verilerine göre otomobile 8.9 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 225 km/h maksimum hız sağlıyor. Ben GPS teknolojili profesyonel test cihazı ile yaptığım ölçümlerde 9.3 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi elde ettim. Bu ufak farkın nedeni 1820 kg boş ağırlığa sahip otomobilimizde standart versiyonlara göre daha büyük (ön-arka 225/60 R17 yerine önde 245/45 R19, arkada 275/35 R19) lastikler takılı olması olabilir.

Teknik Paket içeren test aracımızda bu kapsamda Airmatic havalı süspansiyon ve arka aks yönlendirme sistemi vardı. Airmatic süspansiyon özellikle otoyol sürüşlerinde üst düzey konfor sağlıyor. Şehir içi kullanımda ise düşük profilli lastikler nedeniyle zaman zaman kısa sert darbeleri hissettirebiliyor. Arka aks yönlendirme sistemi ise şehiriçi hızlarda, 60 km/h’ye kadar ön tekerleklerin 4.5 mm tersi yönüne dönerek kıvraklık sağlıyor. Bu şekilde otomobil, daha kısa dingil mesafesi varmış gibi tepki veriyor. 60 km/h üstündeyse ön tekerleklerin istikametinde 2.5 mm dönüyor. Bu da yüksek hızlardaki şerit değişimlerinde daha fazla stabilite sağlıyor.

Yeni Mercedes-Benz E 180 2024 nasıl bir otomobil?

Mercedes-Benz E 180, 1.5 litrelik motor seçeneği ile ülkemiz şartlarındaki en ideal E Serisi olarak tanımlanabilir. Makul performanslı bu otomobil bir Mercedes-Benz’den beklenen konfor, kalite, sürüş stabilitesi ve lüksü tam olarak sunuyor.

Yeni Mercedes-Benz E 180 2024 teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 1496 cc, 4 silindirli, turbo benzinli
Şanzıman: 9 ileri oranlı otomatik
Maksimum güç: 170 HP@5600-6100 d/d
Maksimum tork: 250 Nm@1800-4000 d/d
Maksimum hız: 225 km/s
0-100 km/s: 8.9 sn
Bagaj hacmi: 540 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4949 / 1880 / 1468 mm
Tüketim (WLTP ortalama.): 7.0 lt/100 km
Fiyat: 4.728.000 TL (Exclusive) / 5.080.500 TL (Edition 1 Exclusive)
CO2 emisyonu: 158 g/km
Artılar (+) İç hacim, kalite hissi, teknoloji
Eksiler (-) Fiyat

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan;

“2013 Mercedes-Benz E 180 test-sürüş izlenimi” için BURAYA,

“2020 Mercedes-Benz E 200 d test yazısı” için BURAYA,

“Yeni 2023 Mercedes-Benz E Serisi satışa sunulma haberi” için BURAYA tıklayın!

Diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler