Yeni Mercedes-Benz GLC satışa sunuldu. Yeni nesil Mercedes-Benz GLC ülkemizde 220 d 4Matic seçeneğiyle 3.407.500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Mercedes-Benz C Serisi’nin SUV’u olarak düşünebileceğimiz GLC’nin ilk nesli 2015 yılında tanıtılmıştı.
Yeni Mercedes-Benz GLC, klasik SUV oranlarına sahip. Önceki nesilde 0.31 Cd olan rüzgâr direnç katsayısı yeni nesilde 0.29 Cd’ye düşürülmüş. Otomobilin ölçülerinde de bazı değişimler var. Otomobilin uzunluğu eskisine göre 60 mm artarak 4716 mm olurken, 1890 mm’lik genişlik (aynalar hariç) değişmemiş. Yükseklik ise 4 mm azalarak 1640 mm’ye inmiş. 2888 mm’lik dingil mesafesi ise eskisinden 15 mm daha fazla. Değişen ölçülerle birlikte yeni Mercedes-Benz GLC’nin bagaj hacmi de 70 lt artış göstererek 620 lt’ye ulaşmış.
GLC’nin, yeni C Serisi ile benzer iç mekânı, modernlik ve lüksü aynı anda sunmak için tasarlanmış. Orta konsolun üst kısmında uçak motorlarının görüntüsünden ilham alınarak şekillendirilmiş dairesel hava üfleçleri yer alıyor. Orta konsoldaki sürücüye yönelik dikine konumlandırılmış multimedya ekranının ölçüsü 11.9 inç. Dijital gösterge tablosunun ölçüsü ise 12.3 inç.
Ülkemizde ilk etapta satışa sunulacak olan model 48 V teknolojili, entegre marş jeneratörüne (ISG) sahip hafif hibrit GLC 220 d 4Matic’te 1993 cc’lik, 4 silindirli, turbo dizel motor göre yapıyor. 3600 d/d’de 197 HP güç, 1800-2800 d/d aralığında 440 Nm tork üreten bu motor gücünü 9G-Tronic şanzıman üzerinden yüzde 45 ön/yüzde 55 arka tekerleklere aktarıyor. 0-100 km/h hızlanmasını 8.0 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum 219 km/h’ye ulaşabiliyor. WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 5.9-5.2 lt/100 km.
GLC’de önde 4 kollu, arkada ise çok kollu bağımsız süspansiyon görev yapıyor. Opsiyonel olarak alınan Off-Road Engineering Paketi kapsamında Airmatic havalı süspansiyon ve arka aks yönlendirmesi de geliyor.
Opsiyonel olarak alınan arka aks yönlendirme sisteminde aracın dönüş çapı 80 cm azalarak 11.0 metre oluyor. Bununla birlikte 60 km/h’den daha düşük hızlarda arka tekerlekler, ön tekerleklere 4.5 derece kadar ters yönde dönerek araca kıvraklılık sağlıyor. 60 km/h’den sonra ise 4.5 dereceye kadar aynı yönde dönerek yüksek hızlarda daha stabil bir sürüş hissi veriyor.
Yeni Mercedes-Benz GLC hakkında açıklama yapan Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Şükrü Bekdikhan; “Mercedes-Benz olarak duyusal sadelik tasarım felsefemizi sürdürüyoruz. Yeni GLC de bütün SUV portföyü modellerimiz gibi duyguları harekete geçiriyor. Dinamik sürüş keyfi, modern tasarımı ve off-road detaylarına sahip MBUX ve Artırılmış Gerçekliğe Sahip Navigasyon gibi özellikleriyle yeni GLC’nin hem macera tutkunları hem de ailelerde merak uyandıracağına eminim. Ayrıca yeni GLC, asfaltta üstün yol tutuş ve sürüş dinamikleri ve arazide üstün performans gibi tüm Mercedes-Benz SUV araçlarına özgü özelliklere de sahip” dedi.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan önceki nesil Mercedes-Benz GLC 250 4Matic test sürüşü için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!
2022 Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC teknik özellikler
Silindir hacmi | 1993 cc |
Güç | 197 HP@3600 d/d |
Ek güç (boost etkisi) | 23 HP |
Maksimum tork, d/d | 440 Nm@1800-2800 d/d |
Ek tork (boost etkisi) | 200 Nm |
Karma yakıt tüketimi (WLTP) | 5,9-5,2 lt/100 km |
Karma CO2 emisyonu (WLTP) | 155-136 g/km |
Hızlanma 0-100 km/h | 8.0 sn |
Maksimum hız | 219 km/h |