Yeni Nissan Qashqai 2014, Renault-Nissan İttifakı’nın CMF (Common Module Family) adını verdiği modüler platform kullanılarak üretilmiş. Daha keskin hatlara sahip otomobilin uzunluğu 4377 mm (+47 mm), genişliği 1806 mm (+26 mm) yüksekliği 1590 mm (-25 mm), dingil mesafesi ise 2646 mm (+16 mm). Bununla birlikte bagaj hacmi de 20 lt artışla 430 lt’ye ulaşmış.
İç mekân ise eskiye göre artan kalite hissi ile göz dolduruyor. Küçük eşya gözleri ile kullanışlılığı arttırılan otomobilde ambiyans aydınlatması, elektromekanik el freni gibi yenilikler de var. Ne yazık ki tek dokunuşla açılıp kapanan cam, sadece sürücü tarafı için geçerli. En azından bizim incelediğimiz otomobilde durum böyleydi.
Yeni Qashqai, ülkemizde 1.2 DIG-T 115 HP turbo benzinli, 1.5 dCi 110 HP turbo dizel ve 1.6 dCi 130 HP turbo dizel motorlar ile satışa sunulacak. X-Tronic adlı sürekli değişken oranlı (CVT) şanzıman ve 4×4 aktarma opsiyonları sadece 1.6 dCi motorda alınabilecek. Hem 4×4, hem otomatik versiyon ise en azından şimdilik yok. 4×4 aktarmalı versiyonlarda çok kollu arka süspansiyon kullanılırken, önden çekişli versiyonlarda torsiyon çubuklu sisteme yer veriliyor. Direksiyon sisteminde geliştirmeler yapılmış ve normal ve spor kullanım olmak üzere iki kullanım modu bulunuyor.
Güvenlik teknolojileri
Yeni Nissan Qashqai’de acil durum fren sistemi (çarpışma riskini algıladığında önce sesli uyarı veriyor, gerekirse fren yapıyor), sürücü yorgunluğu algılama sistemi, kör nokta uyarı sistemi, trafik işareti algılama sistemi gibi yeni teknolojiler de yer alacak.
Sonuç
Fiyatları 18 Şubat’ta açıklanacak yeni Qashqai, gerek motor seçenekleri, gerekse tasarımı ile bu sınıftaki beklentileri rahatça karşılayacak gibi (GÜNCELLEME: Fiyat listesi açıklandı. BURAYA tıklayıp inceleyebilirsiniz).
Yeni 2014 Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 HP MT modelinin test sürüşü videosunu izlemek için BURAYA tıklayınız.
Yeni Nissan Qashqai 2014 teknik özellikler – fabrika verileri
1.2 DIG-T |
1.5 dCi |
1.6 dCi X-Tronic |
|
Motor |
1197 cc, 4 silindirli, turbo benzinli |
1461 cc, 4 silindirli, turbo dizel |
1598 cc, 4 silindirli, turbo dizel |
Şanzıman |
6 ileri oranlı manuel |
6 ileri oranlı manuel |
CVT |
Maksimum güç |
115 HP@4500 d/d |
110 HP@4000 d/d |
130 HP@4000 d/d |
Maksimum tork |
190 Nm@2000 d/d |
260 Nm@1750-2500 |
320 Nm@1750 d/d |
Maksimum hız |
185 km/s |
182 km/s |
183 km/s |
0-100 km/s |
10.9 sn |
11.9 sn |
11.1 sn |
Boyutlar (uz./gen./yük.) |
4377 / 1806 / 1590 mm |
||
Bagaj hacmi |
430 lt |
||
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.) |
6.9 / 4.9 / 5.6 lt /100 km |
4.2 / 3.6 / 4.8 lt/100 km |
5.3 / 4.2 / 4.6 lt/100 km |
CO2 emisyonu |
129 g/km |
99 g/km |
119 g/km |
Fiyat |
– |
– |
– |
tekna 1.6 CVT otomatik şanzımanlının fiyatını 100-105 gibi bekliyorum…
Merhaba Tarık Bey. Öncelikle haber için teşekkür ederim. Acaba X-Tronic CVT şanzıman seçeneğinin 1.2 DIG-T motor ile sunulması düşünülüyor mu? Bu konu hakkında Nissan yetkilileri size herhangi bir açıklama yaptı mı? Çünkü 1.6 dCi X-Tronic CVT ikilisine bu vergiler ve bu döviz kuru nedeniyle ulaşmak pek mümkün olmayacak gibi gözüküyor.