Yeni Peugeot 2008 test sürüşü. Yeni Peugeot 2008, küçük SUV segmentinde tasarım, kalite hissi ve detaylar konusunda çıtayı yükseltiyor.
İlk nesli 2013 yılında yollara çıkan Peugeot 2008, 2020’ye kadar toplamda 1 milyon 200 bin adetlik satışa ulaşarak, markanın yüzünü güldürmüştü. Şimdi ise bayrağı yeni 2008 devralıyor. Yeni Peugeot 2008 ülkemizde 1.2 PureTech 130 HP benzinli (manuel veya EAT8 şanzımanlı), 1.5 BlueHDi 100 HP dizel (sadece manuel şanzımanlı) ve 1.5 BlueHDi 130 HP dizel (sadece EAT8 şanzımanlı) olmak üzere 3 motor seçeneğine sahip. Donanım seviyesiyse Active, Allure ve GT-Line olmak üzere (Allure’de Sky Pack seçeneği opsiyonel) 3 tane. Ülkemizdeki en ulaşılabilir 2008, 148.500 TL’lik, manuel şanzımanlı 1.2 PureTech 130 HP Active. Fiyat listesinin en üstündeyse 229.500 TL’lik 1.5 BlueHDi 130 HP GT-Line var. Buna özel metalik boya (2133 TL), Focal Hi-Fi ses sistemi (6293 TL), Nappa deri koltuklar (9600 TL) eklendiğinde fiyat 247.526 TL’ye ulaşıyor.
Tasarım ve iç mekân
Yeni Peugeot 2008 2020, yerini aldığı modele göre daha keskin ve sert hatlara sahip. Özellikle büyük radyatör ızgarası ve yan tarafta ütü ile basılmış hissi veren kat izleri otomobilin tasarımına fark katıyor. PSA Grubu’nun CMP adlı platformunda üretilen yeni 2008 eskisinden 141 mm daha uzun (4300 mm) ve 67 mm daha büyük (2605 mm) dingil mesafesine sahip. Genişliği 14 mm azalarak 1815 mm olan otomobilin yüksekliği de 6 mm daha az (1550 mm).
i-Cockpit felsefesi ile şekillendirilmiş modern görünümlü ön konsolun kalite hissi ve detayları, bu sınıftaki bir otomobil için etkileyici. Mesela şalter tipi kumandalarla10 inçlik dokunmatik multimedya ekranının kısayol tuşları göze güzel gelen bir detay. Ancak bu dokunmatik kısayol tuşları ile multimedya ekranı arasındaki yaklaşık 15 cm’lik mesafe kullanım sırasında biraz dikkat dağıtıyor. Aynı şekilde 3 boyutlu his veren ve kişiselleştirilebilen ekran da çok renkli ve albenili. Ancak takip etmek alışkanlık gerektiriyor, çünkü biraz karışık bir görünüme sahip. Bunun dışında iç mekân özellikleri başarılı. Eşya gözleri yeterli ve cep telefonlarını tutmak için tasarlanmış eşya gözü kapağı, 4 adet USB bağlantı noktası gibi detaylar otomobili modern zamanların ihtiyaçlarına uygun bir hale getiriyor. Arka koltuklarında diz ve baş mesafesi sorunu olmayan otomobilin bagajı da bu sınıf için iyi bir değer olan 434 lt.
Yeni Peugeot 2008 test sürüşü
Otomobilde yer alan 1.5 lt’lik, 4 silindirli turbo dizel motor; 130 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. Sarsıntısız vites geçişlerine sahip ve direksiyonun arkasındaki kulakçıklarla manuel kullanıma da olanak tanıyan 8 ileri oranlı, tork konvertörlü otomatik şanzımanla kombine edilmiş bu motor, canlı bir karaktere sahip. Üstelik spor sürüş modunda kulağa gelen yapay egzoz sesi, daha hızlı gidiyormuş hissi de veriyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 9.3 sn’de tamamlayan 2008, maksimum hızı 193 km/h. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda bulabileceğiniz otomobil 500 km’yi aşan kullanım sonunda 6.3 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti. Otomobilin yol tutuşu, yüksek gövdeye sahip olmasına rağmen güvenli. Bu otomobilin sürüşü sırasında beni rahatsız eden nokta, sol ayak dinlendirme yerinin açısı ve konumu oldu. Bu yer hem biraz dik, hem de sürücüye olması gerekenden daha yakın. Ayrıca GT-Line’da standart olarak sunulan Drive Assist Plus kapsamında gelen aktif şerit takip sisteminin direksiyon müdahaleleri gereğinden fazla sert. Bana göre biraz daha geliştirilmesi gereken bu sistem, direksiyon sürücüdeyken, şerit çizgisine yaklaşıldığı anda direksiyona fazlaca bir düzeltme hareketi yaptırıyor. Bunun sonucunda da sürücü refleks olarak ters yönde direksiyonu daha fazla çevirme isteği uyandırıyor.
Sonuç
Peugeot 2008, küçük SUV ve crossover segmentinde tasarım ve kalite hissi gibi konularda öne çıkan bir model. Bununla birlikte 130 HP’lik 1.5 dizel motor ve 8 ileri otomatik şanzımanın uyumu da başarılı.
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 HP EAT8 fabrika verileri
Motor: 1499 cc, 4 silindirli, turbo, dizel
Şanzıman: 8 ileri oranlı otomatik
Maksimum güç: 130 HP@3750 d/d
Maksimum tork: 300 Nm@1750 d/d
Maksimum hız: 195 km/s
0-100 km/s: 9.3 sn
Bagaj hacmi: 434 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4300 / 1815 / 1550 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 3.5/ 4.2 / 3.8 lt/100 km
Fiyat: 184.500 TL (Active)/229.500 TL (GT-Line)/247.526 TL (test aracı)
+ Tasarım, sıra dışı detaylar, motor-şanzıman
– Rüzgâr sesi, emniyet kemeri yükseklik ayarı yok
CO2 emisyonu: 100 g/km