Yeni Peugeot 3008 2024 yaz aylarında satışa sunulacak. Peugeot, elektrikli ve 48V hibrit teknolojisine sahip, fastback SUV modelleri yeni 3008 ve E-3008’i, 2024 yılının yaz aylarında Türkiye’de satışa sunacağını duyurdu.
Yaz aylarında ülkemiz yollarına çıkmaya başlayacak olan yeni 3008 ve E-3008, ilk aşamada 136 HP gücündeki 48V hibrit teknolojili benzinli motor ve 210 HP’lik güce sahip %100 elektrikli versiyon seçeneklerinden oluşan 2 ayrı motor seçeneğiyle satışa sunulacak. Yeni 3008’de sunulacak yeni nesil 136 HP’lik PureTech benzinli hibrit motor ve elektrikli motor kombinasyonlu hibrit versiyon, yeni e-DCS6 şanzıman ile daha fazla sürüş keyfi ve daha düşük yakıt tüketimi sunmayı hedefliyor. İlk etapta satışa sunulacak diğer versiyon ise, Stellantis’in yeni STLA Medium platformunu kullanan ilk modeli unvanına sahip 210 HP’lik E-3008.
Yeni Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 e-DSC6’da, 136 HP güç ve 230 Nm tork üreten, 3 silindirli, 1.2 litrelik turbo beslemeli benzinli motor ile 21 HP güç ve 51 Nm tork üreten elektromotor görev yapıyor. 6 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş hibrit güç ünitesi, otomobile 10.2 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 201 km/h maksimum hız sağlıyor. WLTP normuna göre karma yakıt tüketimiyse 5.7-5.5 lt/100 km.
E-3008’de ise 157 kW (210 HP) güç ve 340 Nm tork üreten bir elektrikli motor görev yapıyor. 0-100 km/h hızlanmasını 8.8 saniyede tamamlayan E-3008, maksimum 170 km/h hıza ulaşabiliyor. 73 kWh kapasiteli lityum iyon batarya paketine sahip otomobil , WLTP normuna göre karma kullanımda 17.7-16.8 kWh/100 km’lik enerji tüketimi ve 504-524 km’ye kadar menzil sunuyor. Batarya doluluk seviyesi; AC 11 kW şarjda yüzde 20’den yüzde 80’e 4 saat 50 dakikada ulaşırken, DC 160 kW şarjda yüzde 20’den yüzde 80’e şarj için 30 dakika gerekiyor.
E-3008’in 2025 yılında 230 HP’lik ve 700 km menzile sahip daha uzun menzilli versiyonu da ürün gamına eklenecek.
4542 mm’lik uzunluğa, 1895 mm’lik genişliğe ve 1641 mm’lik yüksekliğe sahip yeni 3008’in dingil mesafesi ise 2739 mm. Bagaj hacmiyse 520 lt.
Otomobilde; Normal, Eko ve Spor olmak üzere 3 farklı sürüş modu var.
- Normal mod, varsayılan mod olup hızlanma pedalına yüzde 0 ile yüzde 70 arasında basıldığında, güç ve tork bir miktar azalıyor. Yüzde 70’in üzerinde tam güç ve tork kullanılabiliyor.
- Eko modu, özel bir hızlanma pedalı ayarı ile gücü ve torku sınırlandırarak, ısıtma ve klima performansını azaltarak, daha pürüzsüz bir sürüş ve daha düşük enerji tüketimi sağlıyor.
- Spor mod, direksiyon, hızlanma pedalı ve motor kalibrasyonu için özel konfigürasyonlar kullanarak daha dinamik bir sürüş sağlıyor.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan “Yeni Peugeot E-3008 2024 hazır” haberini okumak için BURAYA, Peugeot Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!