Peugeot’un yeni sedanı 2013 301’in Türkiye satış fiyatı belli oldu. Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Mağrip, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ile bazı Güney Amerika ülkeleri gibi gelişmekte olan ülkelere yönelik bir sedan olan yeni Peugeot 301, 2012 İstanbul Auto Show Fuarı’yla birlikte (1 Kasım 2012) ardından ülkemizde 29.900 TL’den başlayan fiyatlarla ve “dışı güçlü, içi cömert” sloganıyla satışa sunulacak. Avrupa’da Vigo (İspanya) Fabrikası’nda üretilen yeni Peugeot 301’de yer alan motor seçenekleri şunlar:
Manuel veya robotize vites kutulu 1.2 lt VTi 53 kW (72 HP)
Manuel veya otomatik vites kutulu 1.6 lt VTi 85 kW (115 HP)
Manuel vites kutulu 1.6 lt HDi 68 kW (92 HP)
Güncelleme, 30 Ekim 2012: Peugeot 301 kapsamlı fiyat listesi yayınlandı, ulaşmak için BURAYA tıklayın!
Access, Active ve Allure olmak üzere 3 donanım seviyesi olan 2013 Peugeot 301’de en alt donanım seviyesi olan Access’de bile ESP standart. Bununla birlikte ABS, EBD, EBA, çekiş kontrol sistemi ASR, sürücü ve yolcu havayastığı, far yükseklik ayarı, yükseklik ayarlı direksiyon simidi, manuel klima ve polen filtresi, AUX girişi, yol bilgisayarı ve 15 inçlik kapaklı sac jantlar gibi donanımlar Access donanım seviyesinin önemli ekipmanları olarak dikkat çekiyor.
Active’de bunlara ek olarak yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, konfor tip ön koltuklar, ön koltuklar arkasında eşya cepleri, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, elektrikli arka camlar, krom kaplı kapı kolları, çakmak, sis farları, gövde rengi kapı kolları ve aynalar sunuluyor.
En üst donanım olan Allure’de ise yukarıdakilere ek olarak yan havayastıkları, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, ön koltuklar arasında kol dayama, otomatik klima + polen filtresi, sürücü emniyet kemeri ikazı, piyano siyahı iç kaplamalar ve 16 inç alüminyum alaşım jantlar sunuluyor.
2013 Peugeot 301’in 1.6 lt VTi 115 HP benzinli ve 1.6 lt HDi 92 HP turbodizel motorlu versiyonlarını da içeren kapsamlı fiyat listesi 1 Kasım’da yayınlanacak.
Yeni Peugeot 301 teknik özellikler – fabrika verileri:
Yeni Peugeot 301 | 1.6 lt HDi 92 HP | 1.2 lt VTi 72 HP | 1.6 lt VTi 115 hp |
Motor | 1560 cc,16V, 4 silindirli,turbodizel | 1199 cc, 3 silindirli, benzinli, 12V | 1587 cc, 4 silindirli, benzinli, 16V |
Maksimum güç | 92 HP@3500 d/d | 72 HP@5500 d/d | 115 HP@5050 d/d |
Maksimum tork | 230 Nm@1750 d/d | 110 Nm@3000 d/d | 150 Nm@4000 d/d |
Maksimum hız | 180 km/s | 160 km/s | 188 (188 km/s) |
0-100 km/s | 11.2 sn | 14.2 sn | 9.8 (10.8 sn) |
Bagaj hacmi | 506 lt (VDA) | 506 lt (VDA) | 506 lt (VDA) |
Tüketim | 4.9 / 3.9 / 4.3 lt/100 km | 7.0 / 4.3 / 5.3 lt/100 km | 8.8 / 5.3 / 6.5 lt/100 km (10.0 /5.6 / 7.3 lt/100 km) |
CO2 emisyonu | 112 g/km | 124 g/km | 151 (168) g/km |
Boyutlar | 4442 / 1785/ 1466 mm | 4442 / 1785/ 1466 mm | 4442 / 1785/ 1466 mm |
Not: 1.6 lt VTi 115 HP kolonunda parantez içindeki veriler 4 ileri oranlı otomatik şanzıman içindir. Peugeot 301 diğer tüm şanzıman seçenekleri 5 ileri manuel şanzımanlıdır.
Peugeot 301′in daha önce yayınlamış olduğumuz haberine ulaşmak için BURAYA, fotoğraf galerisine ulaşmak için BURAYA, Paris Otomobil Fuarı videosu içinse BURAYA tıklayınız.
Güncelleme, 8 Ekim 2012: Peugeot 301 1.6 HDi 92 HP’nin ilk sürüş-test yazısına ulaşmak için BURAYA, ilk sürüş-test videosuna ulaşmak içinse BURAYA tıklayınız!
Güncelleme, 30 Ekim 2012: Peugeot 301 kapsamlı fiyat listesi yayınlandı, ulaşmak için BURAYA tıklayın!
Daha sıkıcı bir tasarım olamazdı…
aslın da ben 301 aldım meşe kahve alura modeli 3 gün oldu ve hala düşünüyorum bayiye gidip teslim alayımmı yoksa orda satılsın mı çoook kararsızım???kalitesiz melzeme kalitesiz işçilikle birleşmiş fakat görsel hoş olmuş gibi san ki yada 42 000 tl boşa mı gitti aceba???peki 42 000 tl başka bu donanımda ne alına bilir???308 oabilir mi 92 bg dizel aktive hdi 44 000 + kasko hediye
bende 29 ekimde metalik gri aldım. dikkatimi çeken sadece yakıtı. Test sürüşü esnasında arabanın içine ses alması açıkca beni tedirgin etti. Arabayı henüz teslim almadım. artık şansımıza diyorum.
ben 28 şubat perşembe günü 301 1,6 benzinlisini aldım süper
Arkadaşlar herkese akşamlar.Bende bu gun test sürüşü yaptım ,1988 yılından beri arç kullanıyorum.sadece yakıt olayını ıyı söylüyorlar,hakkını yemeyelim benden 65 aldı.ilk kez araç alacaklar için ıdeal.ama ben hala yurdumun güzel ınsanına yanarım pire için yorgan yakar,tutturmuşuz bı yakıt.Lıneanın araçları 40-50 binden başlıyo ne olmuş 5-6 yaş Mercedeslere bmv lere chryslre saygılar
ben yenı 301 aldım pişman değil pinpişmanım icinde gürültüden durulmuyor arba güvensiz ve cok hantak kalıte sıfırrrr
ben yenı 301 aldım inanın bana hayatımın hatası kalite sıfır içi gürültü sakın düşmanıza bıle tavsiye etmeyın
Ben 2013 haziran da aldım.301 dizel çok memnunum ortalama yakıt tüketimi 4,2 lt .Aracım 15000 km de servis bakım ücreti 280 tl tuttu.Hem şehirler arası hemde şehir içinde performansından çok memnunum.Aracın yokuşta ve şehir içinde performansı çok yüksek. Ses sistemi tatmin edici.Arac içi genişliği mükemmel bagaj hacmi çok iyi.Klima soğutma çok iyi. Tek eksik tarafı araç bagaj kapağı izolasyonu zayıf ve bagaj yayı koymamışlar.
Bence fiyatına yakıtına ve servis ücretlerine göre çok uygun alınacak araçlardan birisi.
Alınacak diğer bir başka araçta Tüm özellik ve fiyatına göre SKODA RAPİD.
Aynı aracı kullandığımıza inanamıyorum. 4 ay önce 2. el olarak active modelini aldım dizel. Yakıtı, diz mesafesi, bagaj hacmi şahane. Hiç bir arabayla 120-130 km.den fazla hız yapmayan benim gibi bir kişi için bu fiyata alabileceğim en isabetli araç. Neticede ekonomi için ve maliyet kaygısıyla üretilmiş bir araç 2016 şartlarında eli yüzü düzgün, yumuşak malzeme kullanılan, işçiliği iyi orta karar bir C segmenti dizel sedan araç almak için 90 bin TL yi gözden çıkarmak için. İmkanım olsa 2016 sıfır alluresini alır 5 sene kullanırım. İmkanı olan mümkünse alluresini alsın. Hem hava yastığı fazla hem de donanım olarak daha ideal. 50 bin verip de 100 binlik performans beklemek abartılı olur. Elbette tüm otomobillerin fiyatı yüksek olduğu gibi 301 den yüksek o başka. Veya benim gibilerin geliri düşük. Düşük gelire, uygun özelliklere sahip bir araç. Hem para olmayıp da hem de etilerde oturmak istemek gibi bir şey. Ben muadili olan Linea, Egea, Symbol ve Blue ile kıyaslayınca 301 gayet başarılı. Yol sesiymiş la havle…