Çarşamba, Kasım 20, 2024
Ana SayfaHaberlerYeni Peugeot E-3008 2024 hazır

Yeni Peugeot E-3008 2024 hazır

Yeni Peugeot E-3008 2024 hazır. Peugeot’nun C segmentindeki temsilcisi 3008, ilginç bir hayat hikâyesine sahip. İlk nesli crossover-MPV tarzı bir tasarımla 2007 yılında yollara çıkan Peugeot 3008, 2012 yılında dünyanın ilk seri üretim dizel-hibrit versiyonunu sunarak tarihe geçmişti. 2016 yılında ikinci nesline geçen Peugeot 3008, bu nesille birlikte SUV vurgusuna daha çok önem verdi. Ayrıca satış başarısı olarak da 7 yılda 1.320.000 adetin üzerinde satış ulaşarak ilk nesli geride bıraktı. 12 Eylül 2023’te tanıtılan üçüncü nesil 3008 ise “fastback SUV” kavramına vurgu yaparak, 3008 için yeni bir sayfa açıyor.

Yeni Peugeot 3008 2024, bir önceki neslin ticari başarısını bir adım daha ileriye taşımak için tasarlanmış bir otomobil. İlk etapta E-3008, yani tamamen elektrikli versiyonuyla yollara çıkacak otomobil, üreticisi tarafından tasarımda “göz alıcı”, Panoramic i-Cockpit tarafından desteklenen “duygu” ve 700 km’ye kadar elektrikli menzil sunan STLA platformuyla “mükemmeliyet” kavramlarına öne çıkarmak üzere hazırlanmış. Yeni Peugeot E-3008’in ilk etapta Electric 210, Electric 320 Dual Motor AWD ve Electric 230 Long Range olmak üzere 3 versiyonu olacak.

Yeni Peugeot E-3008 tasarım ve iç mekân

0.28 Cd’lik rüzgar direnç katsayısına sahip yeni Peugeot E-3008 dinamik bir tarza sahip. Uzunluğu 4542 mm, genişliği 1895 mm, yüksekliği 1641 mm olan otomobilin dingil mesafesi ise 2739 mm. Taban yüksekliği 198 mm olan yeni Peugeot E-3008’in bagaj hacmi 520 lt (AWD versiyonda 470 lt).

Otomobilin tasarımında yeni Peugeot 408’den esintiler olsa da, 408’den çok farklı göründüğü de bir gerçek. Otomobilin burun kısmı 3 parçalı bir tasarıma sahip. En üstte üç optikli far grubu ve farlar arasındaki ince panel üzerinde 3008 model adı yer alırken, onun altında gövde rengindeki “degrade” tasarım ve yeni ışık imzasını barındıran ön panjur; onun da altında tampon altı hava girişlerinin olduğu kısım yer alıyor. Bu arada tüm versiyonlarda “Full LED” farlar sunuluyor. E-3008 GT, standart olarak, far huzmesini trafik koşullarına göre otomatik olarak ayarlayan ve diğer sürücüleri rahatsız etmeden optimum aydınlatma sağlayan, Peugeot’nun yeni “Pixel LED” teknolojisine sahip. Arka taraftaysa eğimli tavan çizgisi, havada asılı duruyor hissi veren spoyler ile entegre edilmiş. Modern görünümlü stop lambaları 3 pençeli ışık imzasına sahip. Otomobilin dış tasarımında krom detaylar kaldırılmış.

Peugeot; E-3008 ile Panoramic i-Cockpit devrini de başlatıyor Kavisli 21 inçlik HD panoramik ekran, yükseltilmiş gösterge ekranı ile merkezi dokunmatik ekranı birleştiriyor. Peugeot iç mekan tasarım ekibi, i-Cockpit’in üç temel unsurundan ikisini; yükseltilmiş gösterge ekranı ile büyük merkezi dokunmatik ekranı birleştirmiş. Bunlar artık ön konsolun solundan orta konsola kadar uzanan, 21 inçlik yüksek çözünürlüklü tek bir panelden oluşan, kavisli bir panoramik ekrana entegre edilmiş vaziyette.  21 inçlik panoramik ekran, sürücüye doğru hafifçe kavisli olsa da hala yolcu tarafından erişilebilecek.  Ekranın sol tarafında, gösterge paneli, sürüşle ilgili hız, güç, sürüş yardımcıları ve enerji akışı gibi bilgiler yer alacak. Sağ taraftaki ekrandan ise klima ayarı, navigasyon ve medya/bağlantı gibi işlevler yönetilecek.

Yeni Peugeot E-3008 elektrikli motor seçenekleri

E-3008 en başından itibaren elektrikli bir model olarak tasarlanmış. Otomobilin ilk etapta; 525 km menzil-73 kWh batarya, 2 tekerlekten çekiş, 210 HP/157 kW; 525 km menzil-73 kWh batarya, çift motor, 4 tekerlekten çekişli, 320 HP/240 kW ve 700 km-98 kWh batarya, 2 tekerlekten çekiş, 230 HP/170 kW olmak üzere 3 motor seçeneği var.

NMC (Nikel, Manganez ve Kobalt) kimyasal bileşimine sahip 400 V yüksek voltajlı lityum iyon batarya, zeminin altında bulunuyor ve şarj kapasitesinin yüzde 70’i için 8 yıl veya 160.000 km garantiye sahip. Onboard 11/22 kW AC şarj imkânı sunan E-3008’in en hızlı şarj kapasitesi DC 160 kW.

Gelelim performans verilerine…  E-3008 Electric 210, 0-100 km/h hızlanmasını 8.7 saniyede tamamlarken, maksimum 170 km/h hıza ulaşıyor. WLTP normuna göre ortalama enerji tüketimi 13.9 kWh/100 km olan otomobil 525 km menzile ulaşabiliyor. Bu değerler E-3008 Electric 320 Dual Motor için sırasıyla 6.4 sn, 180 km/h, 13.9 kWh/100 km, 525 km’yken; Electric 230 Long Range için sırasıyla 8.9 sn, 170 km/h, 14.0kWh/100 km ve 700 km.

Yeni Peugeot E-3008, Fransa’daki Sochaux Fabrikası’nda üretilecek ve Şubat 2024’ten itibaren kademeli olarak Avrupa pazarlarında satışa sunulacak. “Allure” ve “GT” olmak üzere iki donanım seviyesiyle, sade ürün gamıyla sunulacak E-3008’de 3 farklı ek opsiyon paketi de olacak. Yeni Peugeot 3008’in pazara bağlı olarak hibrit motor seçeneği de sunulacak.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan;

“Peugeot 3008 SUV 1 milyon adetlik üretime ulaştı” haberi için BURAYA,

“2020 Peugeot 3008 fiyat listesi haberi” için BURAYA

“Yeni Peugeot 3008 Car of the Year 2017 seçildi” haberi için BURAYA,

“Yeni 2017 Peugeot 3008 test videosu” için BURAYA,

“2017 Peugeot 3008 modeli fiyat listesi” haberi için BURAYA,

“Peugeot 3008 2016 modeli haber ve videosu” için BURAYA,

“Yenilenen 2014 Peugeot 3008 satışa sunuldu” haberi için BURAYA,

“2012 Peugeot 3008 1.6 e-HDi Auto6R performans testi videosu” için BURAYA,

“2011 Peugeot 3008 e-HDi ve 5008 e-HDi satışa sunuldu” haberi için BURAYA tıklayın!

Peugeot Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler