Yeni Range Rover 2022 hazır. Yeni Range Rover, Londra’da Royal Opera House’da tanıtıldı. 50 yılı aşkın bir geçmişi olan Land Rover Range Rover,5. neslinde de; lüks ve arazi yetenekleri modern zamanlara uygun şekilde harmanlamayı amaçlıyor. Yeni Range Rover, 3.0 litre hacmindeki 350 HP güç üreten, mild hybrid – hafif hibrit teknolojili dizel motoruyla Borusan Otomotiv yetkili satıcılarında standart ve uzun aks aralığı seçenekleri ile 2022 yılında yerini alacak. HSE ve Autobiography’ye ek olarak Yeni Range Rover, lansman senesine özel First Edition donanım paketi ile de sunulacak. Yeni Range Rover’ın Türkiye’deki anahtar teslim başlangıç fiyatı ise 5.468.000 TL olarak açıklandı.
Tasarım ve ölçüler
Siyah direkler ve camlar nedeniyle havada asılı izlenimi veren tavan, kısa gövde çıkıntıları, , motor kaputundan geriye doğru akan kat izi gibi geleneksel Range Rover tasarım detayları yeni nesilde de devam ediyor. Bu sayede otomobilin daha ilk bakışta bir Range Rover olduğu belli oluyor. Ancak arka kısımda, stop lambaları ile entegre edilmiş siyah panel, Range Rover tasarım dilinde bir yenilik. Bu yeni tasarım detayı, bundan sonra Range Rover görsel kimliğinin bir parçası haline gelecek ve diğer Range Rover modellerinde de karşımıza çıkacak.
Gelelim ölçülere. Jaguar Land Rover’ın MLA-Flex platformu kullanılarak üretilmiş otomobilin standart şasi ve uzun şasi olmak üzere 2 gövde seçeneği var. Standart şasi 5 kişilikken, uzun şasi 5 veya 7 kişilik olarak tercihe edilebilecek. Standart şasili versiyon 5052 mm’lik uzunluğa,2209 mm’lik genişliğe (aynalar dahil), 1874 mm’lik yüksekliğe ve 2997 mm’lik dingil mesafesine sahip. Uzun şasili versiyonun dingil mesafesi ve uzunluğu 200 mm daha fazla (3197 mm ve 5252 mm). Rüzgâr direnç katsayısı 0.30 Cd olarak açıklanıyor. Bu değer büyük lüks SUV dünyasının en iyi değeri olma iddiasında.
Yeni Range Rover 2022 iç mekân
Yeni Range Rover, Land Rover Pivi Pro bilgi-eğlence teknolojisini şimdiye kadar sahip olduğu en büyük dokunmatik ekranla bir adım ileriye taşıyor. 13,1 inçlik kavisli ekran, tüm ana araç fonksiyonlarının kontrolünü sağlıyor.
Ön koltukların arkasına monte edilmiş ayarlanabilir 11,4 inç büyüklüğündeki HD dokunmatik ekranlar ile yeni arka koltuk eğlence sistemi, arka koltuklarda yolculuk yapanlar için uzun seyahatleri keyifli hale getiriyor. Arka Koltuk Eğlence Sistemi, Yeni Range Rover’ın First Edition ve uzun aks aralığı (LWB) versiyonlarında standart, diğer donanım paketlerinde ise opsiyonel olarak sunuluyor. Bu ekranları ve aracın arka bölümünde yer alan birçok özelliği kontrol etmek için 8 inç boyutunda Dokunmatik Ekran Kumandası da bulunuyor. Autobiography ve First Edition donanım paketlerinde Executive Sınıf Koltuklar ile birlikte standart olarak sunulan bu kumanda paneli, HSE donanımında ise opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.
Motor seçenekleri ve yürüyen aksam
Yeni Range Rover 2022; P440e, P510e olmak üzere 2 plug-in hybrid (şarj edilebilir hibrit), P360 ve P400 olmak üzere iki benzinli hafif hibrit, D350, D300 ve D350 olmak üzere 3 dizel motor seçeneği sunulacak. Model gamının seri başı modeli ise 4.4 lt silindir hacmine sahip, çift turbolu benzinli V8 motorlu P530 oluşturacak. Tamamen elektrikli versiyon 2024 yılında yollara çıkacak.
Dört tekerleğe kumanda eden direksiyon sistemi standart. Bu sistemde arka tekerlekler, ön tekerleklerin tersi istikamete 7.3 dereceye kadar dönerek araca kıvraklık sağlıyor. Bu sayede daha ufak dönme çapı da sağlanabilmiş. Standart şasi de dönme çapı 10.95 metre, uzun şasi de dönme çapı 11.54 metre. Bunlar kompakt sınıf otomobillerde dönme çapları ile benzer değerler. Hız 50 km/h’yi aştığında ise arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı istikamete hafif bir açıyla dönerek stabiliteyi arttırıyor.
Güç aktarımını akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi (iAWD) ile yapan otomobil, markanın Dynamic Responce Pro adlı sürüş yönetim sistemine sahip. Bilstein’ın çift valfli aktif amortisörleri kullanılan yeni Range Rover’ın özellikle dinamik sürüş modunda gövdenin yana yatmasının etkili şekilde azaltıldığı belirtiliyor.
Range Rover lüks bir SUV olsa da bir Land Rover olduğundan arazi sürüşlerinde de sahibini mahcup etmeyecek bir otomobil olmalı. Terrain Responce II sistemi ile tecrübesiz kullanıcıların bile farklı zemin koşullarında işini kolaylaştıran yeni Range Rover 295 mm’lik taban yüksekliğine, 34.7 derecelik yaklaşma açısına, 27.7 derecelik tepe aşma açısına ve 29.0 derecelik ayrılma açısına sahip. Bu değerler uzun şasili versiyonda sırasıyla 294 mm, 34.7 derece, 25.2 derece ve 29 derece olarak açıklanıyor. Her iki gövde tipi de 900 mm derinliğindeki sulardan geçebiliyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan 2013 Range Rover TDV6 hızlanma ve fren testi videosu için BURAYA, Range Rover Fifty Edition 2021 fiyat haberi için BURAYA, Land Rover Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!