Yeni Renault Captur test sürüşü. Yeni Renault Captur, hem sürüş kalitesi, hem de iç mekân kalite hissi olarak eskisine göre belirgin şekilde ileriye gitmiş.
TEST ARACI: RENAULT CAPTUR 1.3 TCE 130 HP EDC ICON
İlk nesil Renault Captur 2013 yılında tanıtıldı ve 2019 yılında koltuğunu ikinci nesle devredene kadar geçen süre zarfında 1.5 milyon adetten fazla satış elde ederek markanın yüzünü güldüren modellerden bir tanesi oldu. 2020 yılının sonunda ülkemizde satışa sunulan yeni Renault Captur ülkemizde 1.5 Blue dCi 115 HP dizel EDC (2020 model yılı), 1.3 TCe 130 HP benzinli EDC (2020 model yılı), 1.3 TCe 155 HP benzinli EDC (2020 model yılı) ve 1.3 TCe 140 HP benzinli EDC (2021 model yılı) olmak üzere 4 motor seçeneğine sahip. 1.5 Blue dCi 115 HP EDC Touch ve 1.3 TCe 130 HP EDC Icon 326.100 TL’lik fiyat etiketleri ile 2021 Nisan ayında en ulaşılabilir fiyatlı Renault Captur versiyonlarıydı. 2021 Captur 1.3 TCe 140 HP EDC Icon’un fiyatıysa 369.900 TL.
Yeni Captur tasarım ve iç mekân
CMF-B platformu kullanılarak üretilen yeni Captur eskisinden 105 mm daha uzun (4227 mm), 19 mm daha geniş (1797 mm) ve 10 mm daha yüksek (1576). Dingil mesafesi ise 33 mm’lik artışla 2639 mm olmuş. Otomobilin silueti eskisi ile benzer olsa da, daha dinamik ve havalı göründüğü de gerçek. Otomobilin iç mekânında hem tasarım çizgisi, hem de kalite hissi olarak adeta devrim yapılmış. Kalite hissi belirgin şekilde yükseltilen ön konsolun orta kısmında tablet formunda, dikey duran 9.3 inçlik multimedya ekranı yer alıyor. Standart donanımda ekran ölçüsü 7 inç. 9.3 inç’lik ekran ise 7750 TL ek ödeme ile alınabiliyor.
Yeni Captur’un iç mekânında hem tasarım olarak, hem de kalite hissi olarak adeta devrim yapılmış. Konsol yumuşak malzemeden üretilmiş ve kalite hissi yüksek. Vites konsolu havada asılı gibi duruyor ve alt kısmı eşya alanı olarak kullanılabiliyor. Dikine yerleştirilmiş tablet formlu multimedya ekranı anlaşılır grafiklere sahip. Klima kumandaları rahat kullanımlı. Bununla birlikte ilk nesil Captur ’un bazı fark yaratan özelliklerinin yeni nesle taşınmamış olduğu görülüyor. Mesela çekmece formlu torpido gözü ve sökülüp, yıkanabilen koltuk kaplamaları yeni nesilde yok. Ancak 16 cm ileri-geri hareket ettirilebilen arka koltuk sırası devam ediyor. Bu sayede daha fazla bagaj hacmi veya daha fazla diz mesafesi arasında bir tercih yapılabiliyor. Arka koltuk sırasındaki diz ve baş mesafesi sorunsuz. Arka koltuklardaki diz mesafesi eski nesle göre 17 mm arttırılmış.
Yeni Renault Captur test sürüşü
Otomobilde yer alan1333 cc’lik turbo beslemeli 4 silindirli, turbo beslemeli motor 130 HP güç ve 240 Nm tork üretiyor. 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzıman zaman zaman gecikme yaşatsa da motor ve canlı ve canlı ve istekli. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 9.6 saniyede tamamlayan otomobil 300 km’yi aşan test süreci sonunda ortalama 6.9 lt/100 km’lik tüketim elde etti. Gaz pedalını dikkatli kullanarak bu değeri kolayca 5.5 lt/100 km seviyelerine indirmek mümkün. Otomobilin sürüş konforu da sınıfının iyilerinden. Multisense üzerinden sürüş modunu Eco, Sport ve My Sense olarak değiştirebilmek mümkün. En üst donanım seviyesindeki test aracımızın yan aynalarında kör nokta uyarı sistemi var. Bu arada son dönemlerde bazı markalar kör nokta uyarısı olan araçlarda çift açılı dikiz aynası kullanmayı bırakmış durumdalar. Captur’de kör nokta sistemi ile birlikte çift açılı ayna kullanılması olumlu.
Sonuç
Renault Captur 1.3 TCe 130 HP EDC Icon, canlı sürüşe ve kalite hissi iyi bir iç mekana sahip. Ancak bu fiyat seviyesinde ve kendi ailesinin üst donanımlı versiyonunda arka frenlerin disk olması beklenirdi.
Yeni Renault Captur 1.3 TCe 130 HP EDC fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1333 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 7 ileri oranlı EDC
Maksimum güç: 130 HP@5000 d/d
Maksimum tork: 240 Nm@1600 d/d
Maksimum hız: 193 km/s
0-100 km/s: 9.6 sn
Bagaj hacmi: 422/536/1275 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4277 / 1797 / 1576 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 7.5 / 5.1 / 5.6 lt/100 km
Fiyat: 326.100 TL
+ Tasarım, kalite hissi, motor, sürüş konforu
– Zaman zaman yavaş kalan şanzıman
CO2 emisyonu: 128 g/km
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanmış Renault Captur fiyat listesi haberi için BURAYA, Renault Türkiye internet sitesine erişmek için BURAYA tıklayın!