Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Toyota Corolla 1.6 Multidrive S test – ilk sürüş

Yeni Toyota Corolla 1.6 Multidrive S test – ilk sürüş

Türkiye’de üretilen yeni Toyota Corolla, kuşkusuz ki son günlerin en çok merak edilen otomobili. Biz de Toyota Türkiye’nin bize ilk etapta Ağustos sonuna programladığı yeni Toyota Corolla test aracını beklemektense, bayideki müşteri test araçlarından (Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S) biriyle merakları gidermek adına kısa bir test sürüşü gerçekleştirdik ve bu otomobille ilgili ilk sürüş izlenimlerimizi yayınlıyoruz. Kullandığımız otomobil 57.400 TL’lik satış fiyatına sahip Corolla 1.6 Advance Multidrive S idi.

Tasarım ve iç mekan

Yeni Toyota Corolla tasarım olarak eskisinden hiçbir iz taşımayan, bambaşka bir otomobil olmuş. Özellikle burun kısmında farlara kadar uzanan krom çıta ve LED’li gündüz farları otomobili eskiye göre çok daha albenili kılıyor. Yandan görünümse arka kapı kelebek camı hizasında yükselen cam çizgisi sayesinde güçlü bir ifade kazanmış. Tabi bunlar kişiden kişiye değişebilecek görüşler olduğundan rakamsal verilere göz atmakta fayda var.

Yeni Corolla’nın karoserini rakamsal verilerle ele aldığımızda yükseklik hariç tüm ölçülerde artış olduğu görülüyor. Yeni Corolla’nın 4620 mm’lik uzunluğu eskisine göre +80 mm, 1775 mm’lik genişliği +15 mm, 2700 mm’lik dingil mesafesi ise +100 mm artış gösterirken, 1465 mm’lik yükseklik eskisinden -5 mm daha az.

Dingil mesafesindeki artış sayesinde özellikle arka koltuklarda çok iyi diz mesafesi sunuluyor. Boyutlardaki büyüme bagaj hacmine pek bir etki yapmamış, eskiden 450 lt olan bagaj hacmi, şimdi 452 lt. Bu değer yeterli ama Renault Fluence’ın 530 lt bagaj hacmi sunduğunu düşünürsek işin rengi değişiyor. Yeni Corolla arka koltuk baş mesafesi konusunda ise ortalamaları tutturuyor. Burada seyahat eden yolcular için kol dayama yeri +  bardaklık Active donanım seviyesinden itibaren sunulan bir özellik olduğu için bizim bir üst donanım seviyesindeki test aracımızda da doğal olarak vardı. Arka koltuklar ile ilgili olarak anlayamadığımız tek nokta neden sadece sağ yolcuya yönelik ön koltuk arkası cep sunulduğu oldu.

Yeni Toyota Corolla’nın ön konsolu, yeni Auris’i andıran bir çizgide ve ufak tefek farklar var. Bu farkların en belirgin olanı Auris’te yan hava kanallarının dairesel, yeni Corolla’da enine çıtalı olması ve Corolla’nın ön konsolunun metalik bir çıta ile ikiye bölünmesi. Ayrıca bu iki otomobilin dış kapı kolları da farklı.

Yeni Corolla, yeni Auris’e benzer bir oturma pozisyonu sunuyor. Direksiyon açısının değiştirilmesi (eskisi 24 derece, yenisi 22 derece) sürücünün otomobile daha hakim bir sürüş pozisyonunda olmasını sağlıyor. Bununla birlikte direksiyonun yükseklik ayarı da daha fazla yukarı-aşağı hareket ederek farklı bedenlerdeki insanların daha rahat etmesine olanak tanıyor.

Sürüş özellikleri

Yeni Auris 1.6 benzinlilerde önde McPherson, arkada çift salıncaklı süspansiyon kullanılırken, yeni Corolla 1.6 benzinlide önde McPherson, arkada torsiyon çubuklu süspansiyon var. Yeni Corolla 1.6’da da daha gelişmiş çift salıncaklı süspansiyon kullanılmasını arzu ederdik. Otomobilin yol tutuşu bir Ford Focus seviyesinde olmasa da güvenli. Bilindiği gibi torsiyon çubuklu arka süspansiyon sistemleri, çift salıncaklı sistemlerle karşılaştırıldıklarında özellikle limitlerde daha agresif özellikler göstermekte. Eskiye göre yüzde 8 daha hızlı tepki verdiği söylenen kısa turlu (2.67) direksiyonun kullanımı eskisinden daha zevkli.

Performans

Kullandığımız otomobilde 132 HP’lik 1.6 lt Valvematic motor ve MultiDrive S adlı CVT (sürekli değişken oranlı) şanzıman kombinasyonu vardı. 132 HP güç ve 160 Nm tork üreten motor + CVT şanzıman birlikteliği bazı rakiplerinin turbo motor + çift kavramalı şanzıman birlikteliklerine göre daha ağırkanlı bir performans sunuyor. Ama çekiş ve performans genel olarak tatminkar. Bilindiği gibi CVT şanzımanlarda güç aktarımı iki konik kasnak arasında çalışan bir kayış sayesinde yapıldığından ve vites dişlileri olmadığından, vites geçiş sarsıntısı diye bir şey söz konusu değil. Yine bu şanzımanların bir özelliği olarak dip gaz yapıldığında motor devri maksimum güç devri civarına sabitleniyor ve otomobil o şekilde hızlanıyor. Dilendiği zaman şanzımanı manuel veya sport kullanım seçimlerinde, önceden belirlenmiş vites oranları üzerinde 7 ileri oranlı olarak da kullanmak mümkün. Tıpkı yeni Auris’teki gibi.

Hatırlanacağı gibi eski Corolla’da 124 HP’lik 1.6  Dual VVT-i ve 4 ileri oranlı otomatik şanzıman ikilisi hizmet vermekteydi ve fabrika verilerine göre 7.2 lt/100 km olan ortalama yakıt tüketimi de yeni Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S’in 5.6 lt/100 km’lik tüketim ortalamasına göre hatırı sayılır derecede yüksekti.

 Sonuç

Yeni Toyota Corolla 1.6 Valvematic’in en önemli avantajı geniş iç mekanı. Otomobil; tek açılı yan aynalar, bazı rakiplerinden ufak bagaj hacmi gibi dezavantajlara sahip olsa da genel olarak başarılı ve konforlu bir araç.

Yeni Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multiddrive S teknik özellikler

Motor

1598 cc, 4 silindirli, 16V benzinli

Maksimum güç

132 HP@6400 d/d

Maksimum tork

160 Nm@4400 d/d

Maksimum hız

190 km/s

0-100 km/s hızlanma

11.1 sn

Yakıt tüketimi

7.3/4.6/5.6 lt/100 km

CO2 emisyonu

130 g/km

Boyutlar (u/g/y)

4620 x1775x1465mm

Bagaj hacmi

452 lt

Ağırlık

1270 kg

Baz fiyat (1.6 Multidrive S Active) / test aracı fiyatı

54.900 TL / 57.400 TL

Yeni (2013) Toyota Corolla kapsamlı fiyat listesi için BURAYA TIKLAYIN!

Yeni Toyota Corolla’nın 1.4 D4-D dizel ve 1.33 litre benzinli motorluların teknik özellikleri için BURAYA TIKLAYIN!

Yeni Toyota Corollla sürüş videosu için BURAYA TIKLAYIN!

Yeni Toyota Corolla 1.6 Multidrive S sürüş izlenimi videosu için BURAYA, performans testi videsu için BURAYA tıklayın!

 

Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

2 YORUMLAR

  1. Türkiye de üretilen ve fiyatında gemi nakliyesi ve Avrupalı araçlara nazaran eksik vergi olan Corolla nın bu fiyatlarla gelmesi şaka gibi. 90 HP lik dizel motor ve arka torsiyon çubuklu ,hisssiz CVT şanzımanlı bu araca 71.600 TL istenmesi resmen Türk tüketicisini cahil yerine koymaktır..Yok Türkiye de üretildi, yok insanımıza ekmek kapısı oluyor söylemleri …bunların arkasına saklanmak faydasız. İngiltere’den gelen daha kaliteli,bağımsız suspansiyonlu ,daha fazla donanımlı,nakliyesi ve vergisi daha fazla olan Auris’ten, sırf sedan diye 5-6 bin TL fazlaya satılmaya çalışılması çok yanlış.Umarım gereken indirimleri en kısa zamanda yaparlar yoksa umdukları miktarda satamayacaklardır

  2. bu fiyatlarla corolla efsanesi söner bence.Bi hevesle gidenin resmen fiyatları görünce ayağı geri geri gidiyor.Değiştirmeyi düşündüm fakat Hyundai Eramla mutluyum.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler