Yeni ve elektrikli Fiat 500 tanıtıldı. Fiat’ın stil sahibi modeli 500’ün üçüncü nesli tanıtıldı. Yeni Fiat 500’ün en önemli özelliği elektrikli versiyonunun da olması. Yeni Fiat 500, daha fazla iç hacim (eskisinden 6 cm daha uzun, 6 cm daha geniş ve dingil mesafesi de 2 cm daha fazla), daha fazla teknoloji sunmasına rağmen halen bir Cinquecento. İlk Fiat 500, bundan 63 yıl önce yollara çıktığında Vespa ile birlikte İtalyan halkının mobilize olmasında büyük bir rol üstlenmişti. Otomobil tarihinin unutulmaz modelleri arasına giren Fiat 500, 2007 yılında adeta yeniden doğup, retro tasarımlı bir lifestyle otomobil olarak tekrar yollara çıkmıştı. 2020 yılı ise Fiat 500 için yeni bir kilometre taşı niteliğinde. Zira otomobil tarihinin bu önemli modeli artık tamamen elektrikli versiyona sahip.
Menzil ve şarj süresi, insanların elektrikli otomobiller hakkında en çok sordukları sorulardan… FCA’nın (Fiat Chrysler Automobiles) ilk tamamen elektrikli modeli olan Fiat 500, 42 kWh kapasiteli lityum iyon bataryalarıyla WLTP normuna göre 320 km’ye kadar menzil sunuyor. Kullanıcıların günlük işe gidip gelmeleri için gerekli olan ortalama 50 km’lik menzil ise 5 dk’lık hızlı şarj ile dolabiliyor. Yine hızlı şarj özelliğiyle araç 35 dakikada yüzde 80 oranında şarj edilebilirken, bu özellikler aracın sağ arka kısmının bulunan Combo 2 soketi sayesinde hem AC, hem de DC hızlı şarj seçenekleriyle gerçekleşiyor. Ayrıca yeni Fiat 500’de FCA için özel olarak geliştirilen ev tipi şarj sistemi Easy Wallbox da yer alıyor. Bluetooth ile kolayca yönetilebilen basit ve erişilebilir bir “tak ve şarj et” niteliğindeki bu çözüm, yeni Fiat 500’ü 3 kW’a kadar güçle şarj etme imkânı sağlıyor. Yine sistemde 7,4 kW’a kadar güç yükseltme desteği, evde 6 saatin biraz üzerinde tam şarj imkanı ve ayrıca halka açık şarj noktalarından yararlanmak üzere bir Mode 3 kablo da bulunuyor.
3 sürüş modu
87 kW (yaklaşık 116 HP) gücündeki elektrik motoru ile 0-100 km/h hızlanmasını 9 saniyede tamamlaya otomobilin maksimum hızı 150 km/h ile sınırlandırılmış. Günümüz otomobillerinin olmazsa olmazı sürüş modu seçicisi, yeni 500’de de var. Bu sürüş modu seçicisi Normal, Range ve Sherpa olmak üzere 3 seçenek sunuyor.
Sherpa, sürücünün hedefe ulaşması için güç kaynaklarını en optimum şekilde kullanıyor. Örneğin seyir esnasında kaynak kullanımını en iyi hale getiren bu seçenek, navigasyon sisteminde ayarlanan hedefe veya en yakın şarj istasyonuna rahatça ulaşmak üzere kendini ayarlıyor. Sistem, maksimum hızı 80 km/s ile sınırlandırırken, enerji tüketimini azaltmak için gaz tepkisini azaltıyor, klima kontrol sistemini ve ısıtmalı koltukları devre dışı bırakıyor. Normal sürüş modunun içten yanmalı motora sahip bir aracı sürme hissi uyandıracağı açıklanırken; Menzil modu ise tek pedallı sürüş işlevini etkinleştireceği ifade ediliyor. Sürücü, bu sürüş modunu seçerek, teoride yeni Fiat 500’ü sadece gaz pedalıyla sürebilecek, zira gaz pedalının bırakılmasıyla güçlü bir frenleme etkisinin ortaya çıkacağı belirtiliyor. Fiat, yeni 500’ün tanıtım kampanyası için, bu otomobilin tarzını bütünleyeceğini düşündüğü dünya çapındaki Leonardo di Caprio, Giorgio Armani, Bvlgari and Kartell gibi İtalyan kökenli isim ve markalarla işbirliğine gitmiş.