Yeni VW Tiguan 1.4 TSI DSG test sürüşü / 2016 VW Tiguan 1.4 TSI 150 HP DSG Highline
Son yıllarda kompakt SUV-crossover sınıfındaki araçların satışları gün geçtikçe artıyor. Bu sınıfın başarılı modellerinden olan Volkswagen Tiguan, 2007 yılındaki tanıtımından sonra dünya çapında elde ettiği 2.8 milyon adetlik satışla bunun somut örneklerinden bir tanesi olmuştu. Şimdi ise görev sırası yeni Tiguan’da.
Yeni 2016 VWTiguan ülkemizde 1.4 TSI 125 HP manuel şanzıman, 1.4 TSI 150 HP DSG (çift kavramalı otomatik), 1.6 TDI 115 HP manuel şanzıman ve 2.0 TDI 150 HP DSG 4Motion olmak üzere 4 motor-şanzıman kombinasyonuna sahip. Biraz da fiyatlardan bahsedelim. Alınabilecek en düşük fiyatlı Tiguan 1.4 TSI 125 HP Trendline 88.017 TL’lik etikete sahip. 1.4 TSI 150 HP DSG Trendline’ın başlangıç fiyatı 103.912 TL, 1.4 TSI 150 HP DSG Highline’nın fiyatıysa 123.275 TL olarak açıklanıyor. Bu sayfalarda görülen, yakut kırmızısı, panoramik açılır tavan ve anahtarsız erişim sistemi gibi opsiyonlara sahip test aracımızın fiyatı ise 130.716 TL.
Tasarım ve iç mekân
Yeni VW Tiguan, eskisine göre daha düz ve sert hatlara sahip ve yere daha sağlam basan bir görünümde. Bunda aracın eskisinden daha alçak (-33 mm), daha geniş (+30 mm), daha uzun (+60 mm) ve daha fazla dingil mesafesine sahip olmasının (+77 mm) payı var. Ayrıca eskisinde 0.37 Cd olan rüzgâr direnç katsayısının 0.32 Cd’ye indirgenmiş olması da objektif bir başarı.
Aracın iç mekânı bir VW’den beklendiği gibi kolay kullanımlı. Ön konsoldaki kumanda birimleri diğer Volkswagen’ler ile aynı olsa da, asimetrik çizgilerin kullanıldığı kokpitin genel tasarım çizgisi farklı. Dijital gösterge paneli Highline donanımına özel. Ön tarafta sürücü ve yolcu için yeterli sayıda ve genişlikte eşya gözü olması bu tipte bir otomobil için önemli. Ayrıca ön koltuk altlarında çekmece olması da gözden uzak kalması gereken eşyalar için güzel bir detay. Ancak eski Tiguan’da tavanda bir gözlük kabı vardı, ancak maalesef yeni Tiguan’da böyle bir donanım bulunmuyor.
Gelelim arka koltuklara… Yeni VW Tiguan’ın 180 mm ileri-geri hareket edebilen arka koltuklarında diz ve baş mesafesi sorunu yok. Hatta diz mesafesi eskiye göre 29 mm artış göstermiş. Ön koltuk arkalarında olan katlanabilen masalar özellikle çocuklu ailelerin hoşuna gidecek bir özellik. Eskiye göre 145 lt’lik artışla 615 lt’ye ulaşan bagaj hacmi de çok eşya ile seyahat eden aileleri mutlu edecek diğer bir özellik. Ne yazık ki arka koltuklar katlandığı zaman ortaya çıkan yükleme alanı biraz eğimli kalıyor.
Yeni VW Tiguan 1.4 TSI DSG test sürüşü, motor, performans ve sürüş özellikleri
Test aracımızdaki stop-start teknolojili, 1.4 litrelik, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli motor gerek maksimum gücü olan 150 HP’yi ve maksimum torku olan 250 Nm’yi geniş devir bantlarında sunabiliyor. Bu da ayağınızın altında gücü daha iyi hissetmenize olanak tanıyor. 6 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş bu motor, 1498 kg ağırlığındaki otomobile fabrika verilerine göre 9.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri sağlıyor. Araçla hızlanma denemesi yapmak çok pratik çünkü bu araçta “launch control-kalkış kontrol sistemi” var. Vites kolu S’de, ASR devre dışı konumda sol ayakla frene, sağ ayakla gaza basıldığında motor devri 3200 d/d’ye sabitleniyor. Ayağın frenden kaldırılması ile etkili bir hızlanma elde ediliyor. Performans yönünden beklentileri karşılayan bu motor, ölçümleri de kapsayan, 500 km’lik test sürecinde 8.5 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti. Gaz pedalını dikkatli kullanarak bu değeri kolaylıkla 6.5 lt/100 km seviyelerine indirebilmek mümkün.100 km/s ile yapılan frenlemelerde ortaya çıkan 38.9 metrelik mesafe güvenli olsa da, ben biraz daha iyi bir değer bekliyordum.
Yeni VW Tiguan’ın en güzel yanlarından bir tanesi konforlu sürüşü… Süspansiyon sistemi bu sınıftaki araçlar arasında en konforlu olanlardan, bununla beraber otomobilin viraj dengesi ve düz gidiş stabilitesi de iyi. Ancak limit kullanımlarda ve acil durum manevralarında devreye giren elektronik sürüş destek sistemleri, otomobili dengelemek için, hızı daha önce başka otomobillerde tecrübe etmediğim kadar yavaşlatıyor. Sonuçta bu bir olumsuzluk değil, aracın karakteri. Direksiyon da konfor odaklı ve otomobili fazla güç kullanmadan yönlendirmek mümkün.
Sonuç
Yeni VW Tiguan 1.4 TSI 150 HP DSG Highline konforlu ve kolay kullanımlı bir otomobil. Bu motor-şanzıman seçeneğinde dört tekerlekten çekiş sisteminin olmaması hatta fiyatının da rakiplerinden biraz yüksek olması bu otomobilin kullanıcılarının kafaya takacağı bir durum değil.
Yeni VW Tiguan 1.4 TSI ACT 150 HP DSG Fabrika verileri/teknik özellikler
Motor: 1395 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 6 ileri oranlı DSG
Maksimum güç: 150 HP @ 5000-6000 d/d
Maksimum tork: 250 Nm @1500-3500 d/d
Maksimum hız: 200 km/s
0-100 km/h: 9.2 sn
Bagaj hacmi: 615-1655 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4486 / 1839 / 1654 mm
Yakıt tüketimi (ş.içi / ş.dışı / ort.): 7.4 / 5.5 / 6.1 lt/100 km
CO2: 140 g/km
Fiyat: 103.912 TL (Trendline) / 123.275 TL (Highline) / 130.716 TL (test aracı)
+ İç mekân, bagaj
– Yavaş stop-start, yer yer işçilik
Yeni VW Tiguan 1.4 TSI 150 HP DSG Test verileri
Hızlanma
0-50 km/s: 3.2 sn
0-80 km/s: 6.3 sn
0-100 km/s: 9.4 sn
0-120 km/s: 13.45 sn
0-400 m: 16.85 sn
Ara hızlanma
60-100 km/s (D’de): 7.3 sn
80-120 km/s (D’de): 8.3 sn
Fren mesafesi
100-0 km/s: 38.9 m
80-0 km/s: 25.2 m
50-0 km/s: 9.8 m
Muhteşem çizgiler,bayıldım.harika bir tasarım olmuş.farları oradan buradan pırtlamış çekik suvlardan çok başka.ağır oturaklı beyefendi ama güçlü,estetik ve gösterişten uzak bir şıklık.süper..param olsa ben de alsam:(
2017 Yeni tiguan 1.4. TSI ACT 150 HP otomatik aldım.Aldığıma pişman oldum şehir içi 90 kuruş şehir dışı 60 kuruş yakıyor. Aylık 1100 TL yakıt giderim var. Fabrika verileri hiç tutmuyor..