Yeni yüzlü Mercedes-AMG GT 4-Kapı Coupe satışa sunuldu. 2021 yılında makyajlanarak yeni yüze kavuşan Mercedes-AMG GT 4-Kapı Coupe 4.959.500 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Mercedes-AMG GT 4-Kapı Coupe ülkemizde Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+, Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ , Mercedes-AMG GT 63 S E Performans 4MATIC+ olmak üzere 3 versiyona sahip.
AMG GT gamının giriş seviyesini oluşturan AMG GT 43 4MATIC+’da 367 HP güç ve 500 Nm tork üreten, turbo beslemeli 6 silindirli motor görev yapıyor. AMG SPEEDSHIFT TCT 9G şanzımanla kombine edilmiş bu motor otomobile 4.9 sn’lik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 270 km/h’lik maksimum hız sağlıyor. WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 10,0-9,2 lt/100 km.
Bir üst versiyon olan AMG GT 53 4MATIC+’da yer alan 3.0 litrelik, 6 silindirli motor ise 435 HP güç ve 520 Nm tork üretiyor. Bu otomobilin performans verileri ise sırasıyla 4.7 sn, 285 km/h ve 10,0-9,2 lt/100 km
Bir hibrit olan seri başı versiyon olan AMG GT 63 S E Performans 4MATIC+’da 639 HP güç ve 900 Nm tork üreten, V8 silindirli biturbo benzinli motor ile birlikte, 204 HP güç ve 320 Nm tork üreten elektro motor görev yapıyor. Arka aksa konumlandırılmış bu motor 6.1 kWh’lık bataryadan besleniyor. Toplam sistem gücü 843 HP ve toplam sistem torku 1470 Nm olarak açıklanan otomobil, 12 km elektrikli menzile sahip. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 2.9 saniyede tamamlayan AMG GT 63 S E Performans 4MATIC+’nın maksimum hızı 316 km/h, WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 12.0 lt/100 km.
AMG GT 4-Kapı Coupé, gelişmiş havalı süspansiyon, arka aks yönlendirme ve tamamen değişken dört tekerlekten çekiş sistemlerine sahip.Sertliği seçilebilen AMG RIDE CONTROL süspansiyon sistemi, yine çok odalı havalı süspansiyonu esas alıyor. Süspansiyon sistemini elektronik kontrollü ayarlı amortisörler tamamlıyor. Tamamen yeni olan bu süspansiyon sisteminde ilk kez, iki basınç tahliye valfi kullanılıyor. Amortisörün dışına takılan sonsuz değişken kontrol valfleri sayesinde, sönümleme kuvveti farklı sürüş koşullarına ve sürüş programlarına daha da hassas bir şekilde uyarlanabiliyor. Bir valf geri basma aşamasını, yani tekerlek geri teptiğinde ortaya çıkan kuvveti kontrol ediyor. Diğer valf ise tekerlek içeriye doğru girerken oluşan sönümleme anındaki sıkışmayı kontrol ediyor. Basma ve sönümleme seviyeleri birbirinden bağımsız olarak düzenleniyor. Bu teknoloji konforu arttırırken, sürüş dinamiklerini daha da sportif hale getirmeyi mümkün kılıyor. Böylece yolcular bozuk zeminden neredeyse tamamen korunurken aynı zamanda gövde stabil kalmaya devam ediyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan 2020 Mercedes-AMG 4Matic 63+ haberini okumak için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!