Yeni yüzlü Peugeot 2008 1.2 PureTech test sürüşü. Makyajlanarak yeni yüze kavuşan Peugeot 2008’in basın test sürüşü organizasyonu Muğla-Bodrum’da yapıldı. Makyajlı Peugeot 2008, ülkemizde geniş bir motor yelpazesi ile satılıyor. Otomobilde 1.2 lt Puretech 130 HP benzinli (EAT8 şanzımanlı), 1.5 BlueHDi 130 HP dizel (EAT8 şanzımanlı) olmak üzere 2 içten yanmalı motor seçeneği ve tamamen elektrikli 115 kW’lık (156 HP) tamamen elektrikli e-2008 olmak üzere 3 farklı güç ünitesi seçeneğine sahip.
İçten yanmalı motorlu 2008’ler Active Prime, Allure ve GT olmak üzere 3 donanım seviyesiyle, e-2008 ise sadece GT donanım seviyesiyle satılıyor.
Test aracı: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 HP EAT8 GT
1.2 PureTech 130 HP motora sahip yeni Peugeot 2008’in fiyatları 1.340.000 TL’den başlarken 1.5 BlueHDi 130 HPi Peugeot 2008 için başlangıç fiyatı 1.479.000 TL, 115 kW’lik elektrikli Peugeot e-2008 GT’nin başlangıç fiyatı 1.580.000 TL olarak açıklanıyor. Test aracımız olan 2008 1.2 PureTech 130 HP EAT8 GT’nin fiyatı ise 1.631.500 TL.
Makyajla beraber Peugeot 2008’de neler değişti?
Hatırlanacağı gibi Peugeot’nun B-SUV segmentindeki temsilcisi 2008’in ikinci nesli, 2019 yılının sonunda tanıtılmıştı. Toplamda 700.000 adetin üzerinde satılan ikinci nesil Peugeot 2008’in makyajlı versiyonu ise 2023 Mayıs ayında duyuruldu.
Makyajla beraber otomobilin burun yapısı güncellenmiş. Bu kapsamda otomobilin burnuna markanın yeni amblemi takılırken, ön tampon, radyatör ızgarası ve aydınlatma grupları yenilenmiş. Önceden farların içinde üç parçalı, tamponda tek parçalı ışık imzası bulunurken, şimdi tamponda da üçlü ışık imzası mevcut… Arka kısımda da stop lambalarının ışık imzalarının yenilendiği ve egzoz çıkışının yeni köşeli bir forma kavuştuğu görülüyor.
İç mekândaki kalite hissi, önceden olduğu gibi yüksek. Koltuk döşemelerinin yenilendiği iç mekanda asıl fark, vites kumandasında. Önceden “joystick” tarzı bir yapısı olan vites kumandası, artık şalter tipinde bir butonla kumanda ediliyor. 10 inçlik dijital gösterge tablosunun tasarımı da elden geçirilmiş. Ayrıca multimedya ekranı artık tüm versiyonlarda 10 inç. Bunlar dışında otomobilin genel iç mekân özellikleri aynı. Eşya gözleri yeterli ve cep telefonlarını tutmak için tasarlanmış eşya gözü kapağı, 4 adet USB bağlantı noktası gibi detaylar otomobili modern zamanların ihtiyaçlarına uygun bir hale getiriyor. Arka koltuklarında diz ve baş mesafesi sorunu olmayan otomobilin bagajı da bu sınıf için iyi bir değer olan 434 lt.
Yeni yüzlü Peugeot 2008 1.2 PureTech test sürüşü
Otomobil severlerin yakından tanıdığı 1199 cc’lik, 3 silindirli, turbo beslemeli benzinli motor 5500 d/d’de 130 HP güç ve 1750 d/d’de 230 Nm tork üretiyor. Gücünü 8 ileri oranlı otomatik şanzıman üzerinden ön tekerleklere aktaran motor, otomobile 9.4 sn’lik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 203 km/h maksimum hız sağlıyor. Otomobilin WTLP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 6.0 lt/100 km. Otomobilin sürüş özellikleri makyajsız versiyondan farklı değil. Konfor özellikleri başarılı olan otomobilin yol tutuşu da güvenli.
Makyajlı Peugeot 2008 1.2 Puretech 130 HP EAT8 nasıl bir otomobil?
Makyajlı Peugeot 2008, yeni yüzüyle ve özellikle GT donanım seviyesindeki uzun ekipman listesiyle halen sınıfının iddialı modellerinden bir tanesi. Ancak bu donanım seviyesinde fiyatın bazı C-SUV segmenti modellere yaklaştığı da gerçek.
Peugeot 2008 1.2 Puretech 130 HP EAT8 fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1199 cc, 3 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 8 ileri oranlı otomatik
Maksimum güç: 130 HP@3750 d/d
Maksimum tork: 230 Nm@1750 d/d
Maksimum hız: 203km/s
0-100 km/s: 9.4 sn
Bagaj hacmi: 434 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4300 / 1815 / 1550 mm
Tüketim (WLTP ort.): 6.0 lt/100 km
Fiyat: 1.340.000 TL (Active Prime)/1.440.500 (Allure)/1.631.500 TL (GT)
+ Tasarım, motor-şanzıman
– Emniyet kemeri yükseklik ayarı yok
CO2 emisyonu: 136 g/km
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “2020 Peugeot 2008 1.5 BlueHDi test sürüşü” yazısını okumak için BURAYA, Peugeot Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!